جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

چشم‌انداز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴/ دو رویکردی که پوتین در پیش می‌گیرد

روسیه و اوکراین در حالی سال جدید میلادی را آغاز کردند که جنگ به سود مسکو در حال پیشروی است. خبرآنلاین چشم‌انداز جنگ اوکراین را در ابعاد نظامی، اقتصادی و همکاری‌های ایران و روسیه در سال ۱۴۰۳ بررسی کرده است.

روایت یک مسئول سازمان ملل از مشاهدات خود در غزه فاجعه زده / از تخریب بیمارستان ها تا شرایط غیرانسانی ما فوق تصور زایمان زنان باردار

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین اوضاع در باریکه غزه را با گذشت ۶ ماه و نیم از حملات به مراکز درمانی و بیمارستان ها ، جهنم انسانی توصیف کرد….

سفیر ایران: درصورت ادامه شرارت‌های رژیم اسرائیل پاسخی کوبنده‌تر از پاسخ اول خواهیم داد

لندن – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در «رم» با اشاره به دفاع مشروع ایران در برابر اقدام تجاوزکاران رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه هشدار داد که درصورت ادامه شرارت‌های این رژیم پاسخ کوبنده‌ای، فراتر از پاسخ اول خواهیم داد.

Loading
12 اسفندماه 1395

رسانه ها ؛ خیز نظامی آمریکا علیه کره شمالی و…

۱۳۹۵/۱۲/۱۲ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: آمریکا درتدارک راهبرد نظامی علیه کره شمالی ، انجام دور بعدی مذاکرات ژنو دراواخر مارس، انتشار خریدهای نظامی جمهوری آذربایجان ازاسرائیل، سرمایه‌گذاری کلان «هند» در طرح سامانه موشکی اسرائیل، طرح آمریکا جهت ایجاد "مناطق امن" در سوریه، تهدید داعش ضدچین ،افزایش اختیارات پنتاگون ، مخالفت گوترش با تمدید ماموریت دی‌میستورا، سفر آمانو به واشنگتن، اما و اگرهای تازه در راه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برنامه رئیس کمیسیون اروپا برای اصلاح اتحادیه اروپا و تقدیر صندوق بین‌المللی پول از بهبود چشمگیر اقتصاد ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: کاخ سفید در حال تدوین راهبردی علیه کره شمالی است که ممکن است شامل اقدام نظامی باشد. روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه از بررسی گزینه‌های مختلف آمریکا برای مهار برنامه اتمی کره شمالی، از جمله گزینه نظامی یا تغییر رژیم، خبر داده است. بنا بر این گزارش، بررسی این گزینه‌ها، موجب شده تا متحدین آمریکا در شرق آسیا نسبت به تبعات چنین اقداماتی احساس نگرانی کنند. ترامپ دو هفته قبل، پس از آزمایش موشکی کره شمالی، در توییتر نوشت که اجازه نمی‌دهد پیونگ یانگ به موشک‌هایی دست یابد که به خاک آمریکا می‌رسند.

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه به احتمال زیاد، مرحله دوم مذاکرات ژنو اواخر ماه مارس شروع خواهد شد، از موافقت معارضان با پیشنهادهای دی‌میستورا خبر داد.گنادی گاتیلوف بعد از دیداری که با هیأت معارضان در ژنو داشت، این دیدار را سازنده عنوان کرد و گفت که شرکت کنندگان در این مذاکرات به این فهم رسیده‌اند که باید به جلو حرکت کرد.

خبرگزاری فارس:  گزارش موسسه پژوهشی سوئدی از خریدهای گسترده جمهوری آذربایجان از رژیم اسرائیل حکایت دارد. جمهوری آذربایجان در سال 2016 میلادی سفارش خرید سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین » و «تامیر» را به رژیم اسرائیل داده است.آنطور که موسسه پژوهشی «سیپری» (موسسه بین‌المللی صلح و امنیت استهکلم) در سوئد گزارش کرده است اسرائیل، ترکیه و روسیه از عمده تامین کنندگان تسلیحاتی جمهوری آذربایجان هستند.

خبرگزاری فارس: آژانس اطلاعات دریایی آمریکا وابسته به پنتاگون در گزارشی که این هفته منتشر کرده، نوشته است که با رفع تحریم‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۰، نیروی دریایی ایران احتمالا توان خود را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.این آژانس که قدیمی‌ترین مرجع اطلاعات دریایی در میان نهادهای اطلاعاتی آمریکا به شمار می‌آید، نوشته است که پس از آنکه بر اساس توافق هسته‌ای تحریم‌های وضع‌شده علیه توان نظامی ایران رفع شود، نیروی دریایی ایران این امکان را خواهد داشت تا جنگ افزارهای تازه‌ای خریداری کند.

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت عالی مذاکره کنندگان معارض با اشاره به اینکه این هیئت با اضافه کردن بند مبارزه با تروریسم در مذاکرات کنونی ژنو مخالف است، اعلام کرد معارضان آن را بررسی نمی‌کنند. «یحیی قضمانی» رئیس هیئت عالی مذاکره‌کنندگان معارض سوری در ژنو، شامگاه چهارشنبه با مسئولان روس دیدار و گفت‌وگو کرد.قضمانی پس از این دیدار اعلام کرد که این هیئت نمی‌گذارد که بحث مبارزه با تروریسم در دستور کار مذاکرات جاری به نظارت سازمان ملل گنجانده شود.

خبرگزاری فارس:  ارتش هند در صدد است 2.5 میلیارد دلار بر روی سامانه‌ موشکی که رژیم صهیونیستی قرار است برای این کشور تولید کند، سرمایه‌گذاری کند.پایگاه اینترنتی «میل تودی» گزارش کرد، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند با قرارداد تولید سامانه موشکی میانبرد سطح به هوا (MRSAM) توسط صنعت هوا و فضا اسرائیل و سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) موافقت کرده است.

خبرگزاری فارس: وبگاه انگلیسی «دیلی‌استار» گزارش کرد که آمریکا علیرغم رویارویی و تقابل با کره شمالی و ایران، ماهواره جاسوسی « NROL-79» را از پایگاه نیروی هوایی «وندنبرگ» کالیفرنیا به فضا پرتاب کرد.طبق این گزارش، گرچه مأموریت این ماهواره «محرمانه» است اما پرتاب این ماهواره جاسوسی به فضا در حالی صورت گرفته است که تنش‌ها میان آمریکا با کره شمالی و ایران در خصوص برنامه موشکی ادامه دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک ژنرال بازنشسته آمریکایی که به دولت دونالد ترامپ مشورت می‌دهد پیش‌نویس طرحی را درباره مناطق امن در سوریه ارائه کرده که از طرطوس و لاذقیه شروع می‌شود. پل واللی، سرلشگر بازنشسته آمریکایی به خبرگزاری اینترفاکس گفت: پیش‌نویس طرحی را آماده و تقدیم وزارت خارجه آمریکا کرده‌ام که در حال حاضر کاخ سفید روی آن کار می‌کند.واللی در جریان سفرش به مسکو اظهار داشت: روز دوشنبه با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه دیدار داشته و نسخه‌ای از این پیش‌نویس را به او داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  پس از آنکه دادگاه‌های فدارال دستور اولیه دولت درخصوص ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورها به آمریکا را مسدود کردند، معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد ترامپ دستور جدید را در چند روز آینده نهایی و امضا می‌کند. یکی از منابع کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که این دستور جدید که سفر به آمریکا محدود می سازد، احتمالا روز چهارشنبه اعلام شود اما امضای آن به تاخیر افتاده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  الکساندر ووچیک، نخست‌وزیر صربستان اعلام کرد، کشورش همچنان در قبال حرکت به سمت اتحادیه اروپا متعهد بوده و به دنبال عضویت در این اتحادیه خواهد بود.وی خاطر نشان کرد: صربستان در مسیری اروپایی قرار دارد زیرا ما اعتقاد داریم که به آن نوع از جامعه متعلق داریم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  گروه تروریستی داعش در عراق در اقدامی کم سابقه با ارسال پیامی ویدئویی چین را به “حمله‌ای خونبار” تهدید کرد. این ویدیو نشان می‌دهد که فردی مسلح از اقلیت مسلمان اویغور چاقویی را در دست دارد و سر مردی دیگر را در حضور یک کودک به اتهام جاسوسی از تن جدا می‌کند و می‌گوید: ای چینی‌هایی که حرف  نمی‌فهمید. ما سربازان خلافت هستیم و با سلاح به سوی شما خواهیم آمد و خون‌های بسیاری را در انتقام از مسلمانان جاری خواهیم کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به بهانه کارآمدتر کردن جنگ علیه تروریسم اختیارات پنتاگون را افزایش دهد. «دونالد ترامپ» قصد دارد اختیارات بیشتری برای اجرای سریع تر عملیات جنگی به وزارت دفاع آمریکا واگذار کند.بنا بر این گزارش، به اعتقاد ررئیس جمهور آمریکا افزایش اختیارات پنتاگون مبارزه با تروریسم را موثرتر خواهد کرد.ترامپ در صدد است به این ترتیب به شیوه رایج در زمان حکومت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق پایان دهد که تصمیم گیری درباره چنین مسائلی چند روز طول می کشید.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر امور خارجه آلمان هدف مد نظر ناتو مبنی بر افزایش بودجه نظامی اعضاء به دو درصد تولید ناخالص ملی که آمریکا نیز بر تحقق هر چه سریعتر آن تاکید دارد را کاملا غیر واقع بینانه ارزیابی کرد.”زیگمار گابریل”، وزیر امور خارجه آلمان سفری را به کشورهای بالتیک انجام داده و در این باره که نگاه خود را تنها محدود به نیروی نظامی کنیم هشدار داده است.

خبرگزاری تسنیم:  درخواست استفان دمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای تمدید ماموریتش در سوریه از سوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل رد شد.دی‌میستورا پیش از این از دبیرکل سازمان ملل خواسته بود تا ماموریتش را سه ماه دیگر تمدید کند. بر اساس این گزارش، اختلافاتی در سازمان ملل بر سر انتخاب جایگزین دی‌میستورا وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا: یوکیا آمانو مدیر کل اژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (پنج شنبه )در واشنگتن با مقام های کاخ سفید دیدار می کند. از دیدگاه کارشناسان حفظ توافق هسته ای ( برجام) و لزوم پای بندی واشنگتن به آن از مهم ترین محورهای گفت وگو میان دو طرف خواهد بود.

 خبرگزاری صدا و سیما: نمایندگان مجلس اعیان انگلیس با مفاد لایحه دولت درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا مخالفت کردند و اصلاح آن را خواستار شدند. این نخستین شکست دولت درباره لایحه برگزیت توصیف شده است. نمایندگان مخالف لایحه دولت، روشن نبودن وضع شهروندان اروپایی ساکن در انگلیس پس از خرج این کشور از اتحادیه اروپا را از جمله علتهای اصلی مخالفت خود با این لایحه اعلام کردند.

خبرگزاری صدا و سیما: یکی از نمایندگان ارشد پارلمان روسیه اعلام کرد مسکو به یک مسابقه جدید تسلیحاتی کشیده نخواهد شد اما اقدامات لازم را برای تضمین امنیت ملی اش انجام خواهد داد. والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه که در حکم مجلس علیای پارلمان روسیه است، گفت: «انسان باید درک کند که هرگونه افزایش جدی در هزینه های دفاعی می تواند به یک مسابقه تسلیحاتی منجر شود. من به شما می گویم که ما در چنین مسابقه ای درگیر نخواهیم شد.»

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   کره شمالی از آمریکا و کره جنوبی انتقاد کرد. رسانه دولتی کره شمالی ظن دخالت این کشور در مرگ کیم جونگ نام، را قویا رد کرد و از ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی انتقاد نمود.این رسانه ادعا مبنی بر استفاده از عامل سمی اعصاب «وی ایکس» را پوچ خواند و تاکید کرد که این نشان دهنده عدم دقت علمی و منطقی ادعاى یاد شده می باشد. این خبرگزاری همچنین ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی را بخاطر تلاش برای خدشه دار کردن وجهه این کشور و سرنگونی رژیم آن متهم کرد و هشدار داد در صورتیکه آنها به توطئه های خود ادامه دهند، این کشور اقدامات دفاع از خود شدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

یورونیوز: ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا با حضور در پارلمان اروپا، برنامه خود را برای اصلاح اتحادیه اروپا ارائه کرد. برنامه آقای یونکر، موسوم به «کتاب سفید» شامل ۵ سناریو است.حفظ وحدت اعضای اتحادیه اروپا پس از برکسیت و ادغام سیاسی، اقتصادی، مالی و فرهنگی کشورهای اروپایی از جمله اهداف این برنامه است.

العالم فارسی:  یک منبع نزدیک به هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در مذاکرات اخیر گزارش داد هیأت مذکور از روند مذاکرات راضی است و چند پیشنهاد و ملاحظه درباره راهکارهای پیشنهادی از سوی استفان دمیستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ارائه کرده است.

پرس تی وی : درحالی‌که تبلیغات برای ساخت این دیوار همچنان ادامه دارد و ترامپ در آغاز سال جاری میلادی  بلافاصله پس از صدور فرمانی اجرایی  وعدۀ ساخت فوری این دیوار را داد،  کاخ سفید می‌گوید هزینۀ ساخت این دیوار باید از طریق بودجۀ فعلی وزارت امنیت داخلی (DHS) تأمین شود.مطابق با یک سند وزارت امنیت داخلی امریکا که اخیراً به  کارکنان بودجۀ کنگره ارائه‌شده و نسخه‌ای از آن را رویترز دریافت کرده است، این وزارتخانه  فقط می‌تواند 20 میلیون دلار از بودجۀ موردنیاز برای ساخت این دیوار چندین میلیارد دلاری را تأمین کند.

پرس تی وی :صندوق بین‌المللی پول از دستیابی ایران به آنچه از آن بهبود چشمگیر اقتصادی پس از لغو تحریم‌های چندساله عنوان کرد، تقدیر کرده است.صندوق بین‌المللی پول در گزارش سالانۀ خود دربارۀ عملکرد اقتصادی ایران گفت افزایش تولید نفت و صادرات پس از لغو تحریم‌ها در ژانویه 2016، از بازگشت قدرتمند رشد اقتصادی در ایران حمایت کرده است.این گزارش می‌افزاید ایران همچنین توانست تورم 45 درصدی در ژوئن 2013 را به تورم 6.8 درصدی در ژوئن 2016 کاهش دهد.کره

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *