جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
23فروردین ماه1396

رسانه ها ؛ هشدار پوتین به آمریکا و…

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: هشدار پوتین به واشنگتن درخصوص حمله مجدد آمریکا به سوریه، تمدید تحریم های ایران ازسوی شورای اروپا، توافق اتحادیه اروپا و ناتو برای ایجاد مرکز تحقیقاتی مقابله با حملات سایبری، قدرت‌نمایی مشترک نیروی دریایی ژاپن و آمریکا در مقابل کره شمالی، تلاش انگلیس، آمریکا و فرانسه برای تصویب قطعنامه جدید درباره سوریه، حمایت آلمان از مکرون در انتخابات فرانسه، ورود رئیس پارلمان سوریه به مسکو، دیدار وزرای خارجۀ آمریکا و روسیه در مسکو همزمان با نشست شورای امنیت و انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از حملۀ اخیر امریکا به پایگاه ارتش سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرآنلاین:«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سخنانی اعلام کرد که طبق اطلاعاتی که مسکو به دست آورده است، ایالات متحده آمریکا خود را برای حمله به جنوب دمشق آماده می کند. پوتین در سخنانی اعلام کرد: طبق اطلاعاتی که مسکو به دست آورده است، ایالات متحده آمریکا خود را برای حمله به جنوب دمشق آماده می کند. بر اساس این گزارش، وی همچنین تصریح کرد: اطلاعاتی به دست آوردیم مبنی براینکه قرار است در آینده حملات شیمیایی تحریک آمیزی به مناطقی از سوریه انجام شود و سپس دولت سوریه به عنوان مسئول اصلی آن معرفی شود.

خبرگزاری صدا و سیما:   اتحادیۀ اروپا به بهانۀ آنچه نقض جدی حقوق بشر در ایران خوانده‌ شده است، تحریم‌ها علیه کشورمان را تا یک سال دیگر تمدید کرد. پایگاه اینترنتی شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شورا در یازدهم آوریل سال 2017 میلادی، تدابیر محدودیت زای خود را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران، تا سیزده آوریل 2018 تمدید کرد.

خبرگزاری صدا و سیما:  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت: حمله موشکی اخیر این کشور به پایگاهی هوایی در سوریه به این معنی نیست که آمریکا قصد دارد به این کشور خاورمیانه حمله کند. ترامپ در مصاحبه با « فاکس بیزینس Fox Business » که مشروح آن قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، افزود :« ما قصد نداریم وارد سوریه شویم.»

خبرگزاری فارس:  نمایندگان حزب تحریک انصاف درخواست کردند پارلمان با تشکیل نشست ویژه به مسئله مشارکت پاکستان در ائتلاف نظامی عربستان رسیدگی کند. نمایندگان حزب تحریک انصاف درخواست کردند که پارلمان با تشکیل اجلاس ویژه به مسئله مشارکت پاکستان در ائتلاف نظامی عربستان رسیدگی کند.

خبرگزاری فارس: بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اخیرا اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای  ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در هلسینکی فنلاند در خصوص راه‌های مقابله با حملات سایبری، تبلیغات و اطلاعات غلط کردند. این تفاهم‌نامه توسط آمریکا، فرانسه، انگلیس، لهستان، فنلاند، سوئد، لتونی و لیتوانی به امضا رسید و سایر کشورها قرار است در ماه ژوئیه آینده به آن بپیوندند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  منابع ژاپنی اعلام کردند، نیروی دریایی این کشور قصد دارد به همراه ناو گروه آمریکا که به طرف شبه جزیره کره حرکت کرده، مانور مشترکی را با هدف بازداشتن کره شمالی از انجام آزمایشات موشکی بیشتر برگزار کند. این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: همزمان با نزدیک شدن ناو گروه ضربتی آمریکا به آبهای ژاپن، نیروی دریایی ژاپن و نیروی دریایی آمریکا قصد دارند بر روی کشتی‌های یکدیگر هلی کوپتر فرود آوردند و مانورهای ارتباطی انجام دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یکی از روزنامه‌های دولتی و پر نفوذ چین با تاکید بر اینکه آمریکا قصد “همزیستی” با کره‌شمالی هسته‌ای را ندارد، هشدار داد پیونگ‌یانگ باید برای امنیت خودش تمام فعالیت‌های اتمی و موشکی‌اش را متوقف کند. روزنامه گلوبال تایمز در سر مقاله‌ای نوشت، شبه‌جزیره کره هرگز از زمان اولین آزمایش هسته‌ای خود در سال ۲۰۰۶ تا این حد به یک “درگیری نظامی” نزدیک نبوده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد اعلام کرد که این کشور به همراه آمریکا و فرانسه پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را در شورای امنیت این سازمان در رابطه با حملات شیمیایی سوریه ارائه کرده‌اند که قرار است امروز (چهارشنبه) درباره آن رای گیری شود. متیو ریکرافت، نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد اعلام کرد که کشورش با همکاری آمریکا و فرانسه پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را درباره حملات شیمیایی خان شیخون سوریه آماده و در میان اعضای این شورا پخش کرده‌اند.

خبرگزاری مهر:  وزیر دارایی آلمان در گفتگویی از اعلام حمایت برلین از انتخاب امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خبر داد. «ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان در گفتگو با مجله اشپیگل با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اظهار داشت: به نظر می رسد فرانسه انتخابات متفاوتی را در پیش داشته باشد.وی در ادامه افزود: نه تنها من که برلین نیز با حمایت از ماکرون خواهان روی کار آمدن وی به عنوان رئیس جمهوری آتی فرانسه است.

  خبرگزاری مهر: رئیس پارلمان سوریه در صدر هیأتی بلندپایه به منظور دیدار با «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه وارد «مسکو» شد. قرار است، هدیه عباس در جریان این سفر با اعضای شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کند. رئیس پارلمان سوریه همچنین امروز چهارشنبه در مقر شورای فدراسیون روسیه سخنرانی می کند.

 خبرگزاری ایرنا: کره شمالی اعلام کرد که استقرار سامانه پیشرفته ضد موشکی «تاد» آمریکا در خاک کره جنوبی، این کشور را به هدف اولیه و خط مقدم حمله همسایگانش تبدیل خواهد کرد. این یکی از جدی ترین و صریح ترین هشدار های کره شمالی به همسایه جنوبی است که مشترکا با آمریکا برای آرایش این سامانه در روستای سئونگجو در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر سئول به توافق رسیده است.خبرگزاری کره شمالی روز چهارشنبه با انتشار گزارشی تاکید کرده است که سامانه پیشرفته موشکی آمریکا نمی تواند برای کره جنوبی امنیت به ارمغان آورد بلکه این کشور را به یک قربانی حمله تبدیل خواهد کرد.

العالم فارسی: شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت اگر روسیه به توافقی جدید دربارۀ سوریه با واشنگتن نرسد، خود را در انزوای بین المللی خواهد دید. اسپایسر به خبرنگاران گفت: «اگر نتوانیم به توافقی برسیم که منافع ملی ما را تامین کند، به هیچ توافقی تن نخواهیم داد. در این حالت، تردیدی نخواهد بود که روسیه خود را منزوی خواهد یافت».

العالم فارسی:  بهای جهانی نفت در پی گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال تمدید توافق اوپک افزایش یافت. صبح روز چهارشنبه بهای جهانی نفت در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص تلاش عربستان برای تمدید توافق اوپک در نیمه دوم سال 2017 افزایش یافت. این بدان معناست که نفت هم‌اکنون طولانی‌ترین دوران افزایش بها را از اوت سال 2016 تجربه می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور چین در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا بر پایبندی پکن بر دستیابی به راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه تاکید کرد. شی جین پینگ رئیس جمهور چین امروز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: چین همچنان به تعهد خود برای دستیابی به راهکار سیاسی بحران سوریه پایبند خواهد بود.وی ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت سازمان ملل بتواند اتحاد خود در خصوص مساله سوریه را حفظ کند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  کره شمالی درست پنج سال بعد از انتصاب «کیم جونگ اون» به سمت رهبری آن کشور، اعضای یک هیات پارلمانی امور خارجه را انتخاب کرد. وزیر خارجه سابق «ری سو یونگ» رهبری این کمیته را برعهده دارد. باقی اعضا از جمله معاون اول وزیر خارجه «کیم که گوان» است که مسئولیت مذاکرات با ایالات متحده را بر عهده داشته است.ظاهرا کره شمالی در تلاش است که در بحبوحه انتقاد روزافزون نسبت به توسعه هسته ای و موشکی این کشور دیپلماسی را افزایش دهد.

یورونیوز: رکس تیلرسون، وزیر امور خارجۀ آمریکا وارد مسکو شده و قرار است روز چهارشنبه با سرگئی لاوروف همتای روسی خود دیدار کند. به گفتۀ منابع نزدیک به مسکو، بحران در سوریه و بویژه حملات شیمیایی صورت گرفته در خان شیخون در شهر ادلب از جمله موضوعات مورد بحث خواهد بود. همزمان با سفر وزیر خارجۀ آمریکا به روسیه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در یک گفت و گو با فاکس نیوز، ولادیمیر پوتین را حامی یک انسان شیطان خواند و گفت : « پوتین دارد از کسی حمایت می کند که یک شیطان واقعی است و فکر می کنم این برای روسیه اصلا خوب نیست.

رادیو فرانسه: کشورهای عضو گروه ۷ در پایان جلسه دو روزه خود درباره سوریه تأکید کردند که آینده این کشور باید بدون بشار اسد تعیین گردد. این کشورها بر خلاف، درباره اعمال تحریم‌های تازه علیه رژیم سوریه به توافق نرسیدند. “رکس تیلرسن” وزیر امور خارجه آمریکا، در پایان جلسه که کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و نیز ترکیه در آن شرکت داشتند گفت که امیدوار است «بشار اسد در آینده سوریه نقشی نداشته باشد.»”زیگمار گابریل” وزیر خارجه آلمان نیز گفت کشورهای عضو گروه ۷، خواهان بالا گرفتن درگیری‌های نظامی نیستند و میخواهند پرونده سوریه از طریق سیاسی حل گردد.

پارس تودی:  در بحبوحه تنش میان واشنگتن و مسکو بر سر سوریه ، رئیس جمهوری آمریکا موافقت خود را با عضویت مونته نگرو در ناتو اعلام کرد.دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ، ضمن اعلام موافقت خود با عضویت مونته نگرو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو ، سند تصویب پروتکل الحاق این کشور اروپایی به این پیمان نظامی را تایید کرد. پیش تر، سنای آمریکا پیش از این با پیوستن مونته نگرو به ناتو موافقت کرده بود.

پرس تی وی : سازمان عفو ​​بین‌الملل ضمن انتقاد از حملۀ اخیر امریکا به پایگاه ارتش سوریه که در واکنش به حادثۀ شیمیایی خان شیخون انجام شد اعلام کرد واکنش‌های شتاب‌زده و احساسی نمی‌تواند جای تحقیقی جامع را در مورد این حادثۀ شیمیایی بگیرد.امریکا جمعۀ گذشته به پایگاه الشعیرات در حمص سوریه حملۀ موشکی کرد و 9 غیرنظامی ازجمله 5 کودک را کشت.

دویچه وله: پلیس آلمان حمله انفجاری به تیم بوروسیا دورتموند را “هدفمند” خواند. در جریان این حمله مارک بارترا، مدافع این تیم، از ناحیه دست به‌شدت زخمی شده و یک پلیس نیز آسیب دیده است. پس از سه انفجار پیاپی در شامگاه سه‌شنبه در نزدیکی اتوبوس حامل بازیکنان تیم فوتبال بوروسیا دورتموند، بازی روز گذشته این تیم در چارچوب بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا با تیم “آ. اس. موناکو” لغو و به امروز چهارشنبه موکول شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *