جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم.

Loading
7 اردیبهشت ماه 1396

رسانه ها ؛ افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره با آزمایش موشکی آمریکا و…

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: اقدام آمریکا به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما، حمله جنگنده های اسرائیلی به فرودگاه دمشق، هشدار پیونگ یانگ به آمریکا وشورای امنیت ،نگرانی جدی چین درباره استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی، آغاز دور جدید مذاکرات صلح یمن پیش از ماه رمضان، تصویب طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی، برگزاری رزمایش بزرگ دفاع سایبری ناتو در اروپا ، آغاز خروج ونزوئلا از سازمان کشورهای آمریکایی، پایان نشست عمومی اجلاس امنیتی مسکو، مخالفت ترامپ با خروج از پیمان نفتا، دیدار وزیران خارجه روسیه و عربستان ، رجوع مخالفان همه‌پرسی ترکیه به دادگاه اروپا و پایان اولین رزمایش نظامی مشترک نپال و چین ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: با وجود تنش در شبه‌جزیره کره، آمریکا موشک بالستیک قاره‌پیما شلیک کرد. ارتش آمریکا از یک پایگاه هوایی این کشور در سواحل اقیانوس آرام، موشک بالستیک قاره‌پیما شلیک کرد که با طی مسافت 4 هزار 200 مایل در آن سوی اقیانوس آرام فرود آمد. سرهنگ کریس ماس از افسران پایگاه هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا، این آزمایش موشکی را نمایش مهمی از قابلیت اتمی آمریکا عنوان کرد.این آزمایش موشکی آمریکا در حالی انجام گرفت که تنش  این کشور با کره شمالی در حد بالایی قرار دارد و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به اقدامات کره شمالی برای انجام آزمایش‌های موشکی واکنش نشان داده بود.

خبرگزاری فارس:  دریادار «هری هریس» فرمانده ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه گفت کره شمالی قادر به هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر آمریکا نیست. وی که در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «کره شمالی موشک‌های بالستیک ضدکشتی ندارد و نمی‌تواند ناوگروه تهاجمی ایالات متحده را تهدید کند.»

خبرگزاری فارس: منابع خبری صبح امروز خبر دادند  که صدای انفجارهای بزرگی در جنوب شرق دمشق و در سمت فرودگاه بین المللی این شهر شنیده و آتش سوزی نیز در آن مشاهده شده است. برخی از رسانه‌های عربی هم در همین زمینه گزارش دادند که جنگنده های اسرائیل 5 بار فرودگاه بین المللی دمشق را هدف قرار داده اند. منبع نظامی سوریه  ظهر امروز اعلام کرد این حملات با جنگنده نبوده، بلکه با موشک صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: معاون اداره عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در نقاط مختلف جهان می‌تواند پوششی برای دستیابی به حمله اتمی به روسیه باشد. سرلشگر «ویکتور پوزنیخیر» معاون اداره عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه روز چهارشنبه استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در نقاط مختلف جهان را تهدیدی برای روسیه دانست.آمریکا از مدت‌ها قبل به بهانه‌های مختلف از جمله مقابله با توان موشکی ایران و کره شمالی در حال استقرار سامانه‌های موشکی در اروپا و شبه جزیره کره است.

خبرگزاری ایرنا:  ژاپن از چین خواست تا در راستای فشارهای اقتصادی و تحریم های بیشتر علیه کره شمالی ارسال مواد نفتی و سوخت به این کشور را تحریم کند. این در حالی است که انتشار شایعات روزهای گذشته در باره تحریم سوخت از سوی چین برای کره شمالی موجب شد تا مردم این کشور به جایگاه های عرضه سوخت هجوم ببرند و بهای آن بالا برود.ژاپن تاکید کرده است که افزایش فشارها بر کره شمالی در عرصه اقتصادی یکی از اهرم های دیپلماتیک برای توقف برنامه هسته ای تسلیحاتی کره شمالی محسوب می شود.قرار است تحریم های بیشتر بر روی کره شمالی روز جمعه (فردا) در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا:   کره شمالی با هشدار نسبت به برگزاری نشست پیش روی شورای امنیت با هدایت وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد که چنانچه جنگی در منطقه شبه جزیره کره رخ دهد، مسئولیت عواقب آن بر عهده آمریکا و شورای امنیت خواهد بود.قرار است رکس تیلرسون ریاست نشستی را در روز جمعه (فردا) در شورای امنیت سازمان ملل بر عهده بگیرد که دستور آن بررسی مساله هسته ای شبه جزیره کره و برنامه اتمی کره شمالی است.یک سخنگوی دولت کره شمالی روز پنجشنبه در سخنانی، برگزاری این نشست را محکوم کرد و گفت که آمریکا با انتقال تجهیزات پیشرفته نظامی خود به شبه جزیره کره درصدد بر هم زدن توازن راهبردی این منطقه است.

خبرگزاری تسنیم:  چین ضمن ابراز نگرانی جدی نسبت به اقدام واشنگتن و سئول برای انتقال بخش هایی از سامانه دفاع موشکی تاد به محل استقرار آن در کره جنوبی، خواستار منصرف شدن دو کشور از این تصمیم شده است.گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود تاکید کرد: پکن از آمریکا و کره جنوبی می خواهد تا از استقرار این سامانه منصرف شوند.آمریکا و کره جنوبی بارها اعلام کرده اند که هدف اصلی از استقرار این سامانه دفاع موشکی، دفاع در برابر موشک های کره شمالی است ولی چین نگران قدرت نفوذ بالای این سامانه موشکی و تضعیف امنیت ملی خود است و بارها مخالفت خود را با استقرار آن در خاک کره جنوبی اعلام کرده است.

خبرگزاری تسنیم: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که دور جدید مذاکرات صلح یمن احتمالا پیش از ماه رمضان آغاز می‌شود. “اسماعیل ولد شیخ احمد” میانجیگر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد دور جدید مذاکرات صلح بین طرف های درگیری در یمن احتمال دارد تا پایان ماه مه شروع شود. فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد مذاکرات برای جلوگیری از حمله نظامی احتمالی به بندر حدیده که تحت کنترل نیروهای مردمی یمن است ادامه دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت مسکن رژیم صهیونیستی و شهرداری قدس اشغالی طرحی را به منظور ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید برای یهودیان در اراضی فرودگاه قدس و قلندیا در شمال غرب قدس اشغالی به تصویب رساندند. این واحدها در نزدیکی منازل فلسطینیان احداث می‌شود و قرار بود طی سال‌های گذشته به اجرا درآید اما مخالفت دولت سابق آمریکا مانع از آن شده بود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر دفاع روسیه خواهان تشکیل ائتلافی جهانی برای پاکسازی مین در سوریه شد. سرگئی شویگو در ششمین کنفرانس بین‌المللی امنیتی مسکو پیشنهاد داد که ائتلافی بین‌المللی برای مشارکت در فعالیت‌های مین روبی در سوریه تشکیل شود.شویگو تاکید کرد: من پیشنهاد می‌دهم که ائتلافی از کشورهای علاقمند به پاکسازی مین در بخش‌های مختلف سوریه تشکیل شود.

خبرگزاری مهر: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه ای اعلام کرد این سازمان طی این هفته در شهر تالین، پایتخت استونی رزمایش بزرگ دفاع سایبری برگزار می کند. در این رزمایش موسوم به لاکد شیلدز ۲۰۱۷، حدود ۸۰۰ پرسنل نظامی از ۲۵ کشور از جمله استونی، انگلیس، آمریکا، فنلاند و سوئد حضور دارند.در بیانیه ناتو آمده است: این بزرگ ترین و پیشرفته ترین رزمایش دفاع سایبری در جهان به شمار می رود.

  خبرگزاری مهر:  وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که این کشور فرایند خروج از سازمان کشورهای آمریکایی را از امروز آغاز می کند. «دلسی رودریگز»  گفت که این اقدام پاسخی است به فشاری که این سازمان علیه دولت ونزوئلا اعمال می کند.رودریگز دیروز در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی با متهم کردن کشورهای عضو این سازمان به اعمال تبعیض سیاسی و ایدئولوژیکی علیه ونزوئلا، آنها را به خروج از سازمان تهدید کرده بود.اعتراضات ضد دولتی سه هفته اخیر این کشور به کشته شدن ۲۶ نفر و دستگیری نزدیک به ۱۳۰۰ نفر دیگر منجر شده است.

 خبرگزاری صدا و سیما:  نشست عمومی ششمین اجلاس امنیتی مسکو با تاکید مقامات دفاعی حاضر در اجلاس بر ضرورت همگرایی جهانی برای مقابله با تروریسم پایان یافت. ششمین اجلاس سالانه امنیت بین الملل به میزبانی مسکو در حالی برگزار شد که ناامنی و تروریسم خطری در حال گسترش به همه مناطق جهان است اجلاسی که با پیام رئیس جمهور روسیه و سخنرانی وزرای دفاع و امور خارجه این کشور آغاز شد و 25 وزیر حاضر از کشورهای مختلف نظرات مشابهی درباره خطر تروریست ها و پیامدهای حمایت برخی کشورها برای منافع کوتاه مدت شان ارائه کردند.

خبرگزاری صدا و سیما: نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد : هرگونه اقدام آمریکا به حمله پیشدستانه علیه کره شمالی، با شدیدترین واکنش پیونگ یانگ در زمین، دریا و آسمان روبرو خواهد شد.دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد دربیانیه خود افزوده است کره شمالی از تهدیدهای آمریکا واهمه ای ندارد و آماده است در رویارویی بین دو کشور تا آخر بایستد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   فرمانده ارتش ایالات متحده آمریکا در منطقه آسیا- اقیانوس آرام در ارتباط با تهدیدهای رو به افزایش ناشی از اقدامات تحریک آمیز موشکی و هسته ای کره شمالی، بر نیاز به کسب آمادگی برای انجام واکنشی سریع در آبهای نزدیک به شبه جزیره کره تاکید کرد.دریاسالار هری هریس  در کنگره گفت که تمامی گزینه ها بر روی میز هستند، اما هدف بر سر عقل آوردن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است و نه به زانو در آوردن وی.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  هند در رقابت با چین بندری را در سریلانکا احداث می کند.تلویزیون دولتی هند گزارش داد که این کشور با سریلانکا به توافق رسیده است تا بندری را در آن کشور احداث کند. در حال حاضر چین پروژه های عظیمی را برای احداث شهرهای بندری در سریلانکا در دست دارد. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، روز چهارشنبه در دهلی نو، با همتای سریلانکایی خود، رانیل ویکِرمِسینگ، دیدار کرد.

العالم فارسی: کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – روز چهارشنبه به سران کشورهای مکزیک و کانادا گفته است قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی – پیمان نفتا – را لغو نخواهد کرد؛ اما این پیمان را مورد بازبینی قرار خواهد داد و بار دیگر درباره آن با این کشورها مذاکره خواهد کرد.این بیانیه در حالی منتشر شده است که مقامات کاخ سفید اعلام کرده بودند ترامپ و مشاورانش قصد دارند برای لغو عضویت آمریکا در این پیمان، یک فرمان اجرایی صادر کنند.

یورونیوز:  سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مسکو با عادل الجبیر، همتای سعودی خود دیدار و گفتگو کرد. لاوروف در یک کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر اعلام کرد که حضور نیروی هوایی کشورش و همچنین نیروهای نظامی ایران و حزب الله لبنان در سوریه بر اساس درخواست دولت سوریه بوده است.وزیر خارجه روسیه همچنین اظهار داشت که از دید مسکو حزب الله لبنان یک گروه تروریستی نیست. او همچنین تاکید کرد که تنها نیروی هوایی روسیه در سوریه حضور دارد و این حضور هم مشروع است، چراکه حضور این نیرو به درخواست دولت قانونی سوریه بوده است.

دویچه وله:  وزیر خارجه عربستان  گفت بشار اسد در آینده سوریه نقشی ندارد. رئیس جمهور ترکیه نیز  تاکید کرده  هیچ راه حلی با وجود اسد ممکن نیست.عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی که از مسکو دیدن می‌کند، روز چهارشنبه پس از گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اظهار داشت که آینده سیاسی سوریه بدون بشار اسد رقم خواهد خورد.

پارس تودی:   سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: موضع غرب برای تحت فشار قرار دادن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای کناره گیری از قدرت، راه حل بحران سوریه نیست؛ بلکه به مثابه بن بست سیاسی است. «ماریا زاخاروا»همچنین  حمله موشکی آمریکا به سوریه را محکوم کرد و آن را اقدامی غیر قابل قبول خواند. وی گفت: این اقدام نقض حقوق بین الملل است و آمریکا با این سیاست ها راه به جایی نخواهد برد.

پرس تی وی : حزب مخالف دولت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد به خاطر تغییر قوانین رأی‌گیری در آخرین لحظات همه‌پرسی اخیر در این کشور به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت می‌کند. سلین سایک بوک، سخنگوی حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه،اعلام کرد: «تصمیم گرفته‌ایم به دادگاه حقوق بشر اروپا رجوع کنیم.»

رادیو هند: اولین رزمایش نظامی مشترک نپال و چین بنام دوستی ساگرماتا 2017 دیروز بپایان رسید. سپهبد بلدیوراج ماهت رئیس ستاد کل ارتش نپال ضمن تبریک به چین  برای تکمیل موفقیت آمیزاین رزمایش نظامی ده روزه ای گفت که این چنین تمرین نظامی برای هردوکشور خیلی سودمند خواهد بود. اوهمچنین ازدولت چین و ارتش آن کشور برای نشان دادن گرایش عمیق به توسعه بیشتر روابط نظامی  قدردانی کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *