جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading
22مردادماه 1396

رسانه ها ؛ زمزمه اقدام نظامی آمریکا علیه کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: جزییات طرح احتمالی آمریکا برای اقدام نظامی علیه کره شمالی، تهدید انصارالله به انجام عملیات نظامی گسترده علیه ائتلاف متجاوز عربی، ورود وزیر خارجه بحرین به بغداد، درخواست بارزانی ازآمریکا برای تضمین همه‌پرسی، دیدار سناتورهای آمریکایی با سرکرده منافقین در آلبانی، واکنش ونزوئلا به تهدید ترامپ ،گفتگوی ترامپ و ماکرون درباره کره شمالی و پایان رزمایش مشترک نیروهای نظامی قطر و انگستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: نشریه نظامی «اَوِیشنیست» (Aviationist) از جزییات طرح احتمالی آمریکا برای اقدام نظامی علیه کره شمالی و مراحل آن پرده برداشت و نوشت ‘مرحله اول درگیری نظامی با پیونگ یانگ آغاز شده است’. به گزارش ایرنا، تارنمای این نشریه نظامی نوشت: جنگ با کره شمالی چهار مرحله خواهد داشت: مرحله اول شامل چینش ابزارهای مورد نیاز در مکان های مناسب و جمع آوری اطلاعات لازم به منظور هدف گیری دقیق است. این مرحله در زمان حاضر به دست واشنگتن در حال اجرا است. ماهواره ها و جت های جاسوسی ماه هاست که کره شمالی را زیر نظر دارند و اگر واشنگتن واقعا تصمیم به حمله بگیرد، این اقدامات جاسوسی تشدید خواهند شد تا هدف ها برای دقایق ابتدایی جنگ دقیقا شناسایی شوند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): جنبش انصارالله یمن تهدید کرد که به همراه نیروهای حامی خود عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه نیروهای ائتلاف عربی تحت امر عربستان به راه خواهد انداخت.به گزارش ایسنا، این سخنان از سوی عزیز راشد، معاون سخنگوی ارتش یمن که وابسته به انصارالله است چند ساعت پس از اعلام حمله به ناو ائتلاف عربی در بندر المخا در جنوب غرب یمن مطرح شد.راشد تصریح کرد: در این عملیات، کشتی جنگی نیروهای متجاوز به صورت دقیق هدف قرار گرفت.

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع صربستان از تمایل این کشور برای خرید سامانه های دفاع موشکی اس ۳۰۰ از روسیه خبر داده است.به گزارش  خبرگزاری تسنیم ، آلکساندر وولین وزیر دفاع صربستان روز شنبه در مصاحبه ای تاکید کرد: بلگراد مایل به خریداری سامانه های دفاع موشکی سطح به هوای اس 300 از روسیه است ولی هنوز خیلی زود است که بخواهیم جزییات مربوط به این مساله را به اشتراک بگذاریم.

خبرگزاری مهر:خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در سفری رسمی و برای دیدار با مسئولان ارشد عراقی وارد بغداد شد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین روز یکشنبه (امروز) وارد بغداد پایتخت عراق شد.در طول چند ماه گذشته و با موفقیت ارتش عراق بر تروریست های داعش در نبرد موصل، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه ائتلاف نزدیک به عربستان بعد از بحران قطر تلاش می کنند ارتباط خود را با بغداد بهبود بخشیده و تقویت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه کردستان عراق در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با وزیر خارجه آمریکا، در مقابل خواسته واشنگتن برای تعویق همه‌پرسی استقلال کردستان، خواستار تضمین شده است. به گزارش فارس، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در گفت‌وگوی اخیر با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، با تعویق همه‌پرسی استقلال کردستان عراق مخالفت کرد.

 خبرگزاری صدا و سیما: هیاتی از سناتورهای آمریکایی با مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین در تیرانا، پایتخت آلبانی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دراین نشست که دیروز صورت گرفت  ، سناتور روی بلانت، ، نائب رئیس کنفرانس جمهوری خواهان در سنا ؛ جان کورنین  عضو کمیته های مالی؛ و تام تیلیس، یکی از اعضای سرویس های نیروهای مسلح آمریکا حضور داشتند.

خبرگزاری صدا و سیما:  دولت ونزوئلا روز شنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به تلاش برای تهدید کردن ثبات آمریکای جنوبی از طریق « تهدید وقیحانه » وی به « گزینه نظامی » علیه ونزوئلا در پی بحرانی شدن روابط با این کشور متهم کرد.خورخه آریزا در بیانیه ای که به نام نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا قرائت کرد گفت: « تهدید گستاخانه ترامپ با هدف وارد کردن آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب در تنشی است که به ثبات، صلح و امنیت منطقه ما آسیب جدی خواهد زد.»

دویچه وله: به رغم فشار آمریکا و مخالفت کشورهای همسایه، کردهای عراقی بر برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان اصرار دارند. یکی از مشاوران مسعود بارزانی می‌گوید رفراندوم استقلال مطابق برنامه ۲۵ سپتامبر برگزار می‌شود.

یورونیوز:  هنری کیسینجر، وزیر خارجه و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در تازه ترین مقاله خود با عنوان هرج و مرج و نظم در جهان در حال تغییر درباره نقش آینده ایران در خاورمیانه به رئیس جمهوری ایالات متحده هشدار داد. در این مقاله که در وبسایت کپ ایکس منتشر شده آقای کسینجر هشدار داده است که در صورت شکست داعش ایران نباید جای خالی این گروه را در سرزمین‌های آزاد شده پر کند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، و اِمانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، در باره شرایط مربوط به شبه جزیره کره تلفنی گفت وگو کردند. کاخ سفید طی بیانیه ای اعلام کرد که این دو رییس جمهور در باره کره شمالی و اقدامات تحریک آمیز مکررش بحث و گفت و گو کرده اند.

اسپوتنیک روسیه:  طی دوماه گذشته ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه ، محدوده های آزاد شده از تروریست ها را ۲.۵ برابر بیشتر کرده است. به گزارش اسپوتنیک، سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه در مصاحبه ای گفت: « طی دو ماه گذشته محدوده ی بزرگتری نسبت به آنچه تحت کنترل دولت سوریه بود، آزاد شده است و عملا این محدوده ۲.۵ برابر بیشتر شده است. در واقع ارتش سوریه با حمایت ما به این امر موفق شده است.»

تی .آر.تی ترکیه:  سومین رزمایش مشترک نیروهای نظامی قطر و انگلیس پس از سه هفته تمرین در این کشور به پایان رسید. اداره امور فرهنگی وزارت دفاع قطر طی بیانیه‌ای اعلام کرد: سومین رزمایش نظامی مشترک میان دانشکده نظامی «احمد بن محمد» قطر و نیروهای مسلح انگستان به نام «تصمیم قاطع 13» پایان یافت. این تمرین نظامی در اردوگاه “سِنی بریدج” در منطقه “برکن” ولز بریتانیا و به مدت سه هفته برگزار شد و سومین مانور نظامی قطر و انگستان در یک ماه اخیر بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *