جدیدترین مطالب

کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی اگر هر جا عملیات کند بر ضد منافع جمهوری اسلامی در سوریه و یا در هر جای دیگر و یا در داخل کشور ما از سرزمین خودمان پاسخ او را می‌دهیم، به همین دلیل شروع کردند به نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و به جا‌های دیگر نامه نوشتن و در واقع دست و پا می‌زنند.

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه پوشالی اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

Loading

أحدث المقالات

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیسی/ تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تنش‌زدایی در خاورمیانه گفت: اقدامات بی پروای رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله حمله آن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به تشدید اوضاع شده است.

Loading
6 اردیبهشت ماه 1398

رسانه ها؛ تمایل ترامپ برای معامله هسته ای با روسیه و چین و…

۱۳۹۸/۰۲/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تلاش آمریکا برای تدوین توافقنامه هسته ای جدید با روسیه و چین، افتتاح دومین مجمع همکاری بین المللی طرح "کمربند و جاده"، پیشنهادهای جدید شی جین پینگ در اجلاس پکن، تشکیل نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات فلسطین، ادامه دوازدهمین اجلاس کشورهای ضامن صلح در سوریه، تمدید حالت فوق العاده در مصر، تخلیه سلاح های فرانسوی برای ژنرال حفتر، انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی ترامپ و ژنرال حفتر در لیبی، تداوم تظاهرات در سودان با مشارکت اصناف مختلف، اعلام آمادگی جو بایدن برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰، اعتراض چین به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان و اعتراضات گسترده مردمی علیه کُردهای تحت حمایت آمریکا در شرق سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: کاخ سفید در حال مذاکره با وزارتخانه های آمریکا برای تهیه گزینه های تدوین یک توافقنامه هسته ای جدید است که روسیه و چین را نیز در بر بگیرد.به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شبکه تلویزیونی سی ان ان با استناد به چند منبع در کاخ سفید اعلام کرده است.منابع سی ان ان گفتند:” کاخ سفید بحث های شدیدی بین نهادهای آمریکایی برای تدوین گزینه های دستیابی به چنین توافقی برای رئیس جمهور به راه انداخته است”.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دومین مجمع همکاری بین المللی طرح “کمربند و جاده” در حالی از امروز جمعه با حضور روسای جمهور روسیه و چین در شهر پکن افتتاح شد که رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در افتتاحیه این اجلاس از جامعه بین الملل خواست با سیاست اعمال تحریم‌های یکجانبه برخورد کند.به گزارش ایسنا، دومین مجمع بین المللی کمربند و جاده با حضور ۳۷ تن از رهبران کشورهای جهان و مقامها و فرستاده های چندین کشور دیگر از ۲۵-۲۷ آوریل در شهر پکن برگزار می شود.

رادیو چین: شی جین پینگ رییس جمهور چین در دومین مجمع همکاری بین المللی کمربند و جاده گفت: باید ساخت مشترک کمربند و جاده را به پیشرفت مداوم جهت توسعه با کیفیت هدایت کرد و باید با اصول رایزنی مشترک، ساخت مشترک و بهره‌برداری مشترک ضمن پایبندی بر ایده باز، سبز و صداقت، برای تحقق اهداف با معیار بالا، بهبوئ زندگی مردم و پایداری تلاش کرد.وی تاکید کرد: کمک به توسعه با کیفیت ساخت مشترک کمربند و جاده، سازمانی بر ضد دیگران را تاسیس نمی کند و باید بر همکاری شفاف پایبنده بوده و به طور مشترک با فساد مبارزه کرد.

خبرگزاری مهر:  نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد که شورای امنیت قرار است در تاریخ ۲۹ آوریل نشستی را برای بررسی آخرین تحولات اوضاع در خاورمیانه و فلسطین برگزار کند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد که شورای امنیت قرار است نشستی را برای بررسی آخرین تحولات اوضاع در خاورمیانه و فلسطین برگزار کند.

تی .آر. تی ترکیه:  دوازدهمین اجلاس کشورهای ضامن صلح سوریه که در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار گردید، با  مذاکرات دو جانبه و سه جانبه نمایندگان کشورهای ضامن ، بشار اسد و هیئت های مخالف نظامی ادامه دارد.در دومین روز اجلاس که هیئت های مخالف نظامی و نظام اسد به ریاست بشار جعفری مذاکرات جداگانه ایی بعمل آوردند، مذاکرات سه گانه ترکیه، روسیه و ایران  امروز آغاز شده است.

خبرگزاری صداو سیما:  رئیس جمهوری مصر برای هشتمین بار حالت فوق العاده در این کشور را که از ماه آوریل سال 2017 آغاز شد، تمدید کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالفتاح السیسی، حالت فوق العاده در مصر را سه ماه دیگر تمدید کرد. پارلمان مصر باید تصمیم تمدید حالت فوق العاده را که برای مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن اعلام شده است، تصویب کند.

خبرگزاری تسنیم:  منابع لیبیایی از تخلیه سلاح های فرانسوی در شرق لیبی برای نیروهای خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خبر دادند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک ناوشکن فرانسوی محموله سلاحی را در شرق لیبی تخلیه کرده است.پیشترمنابع لیبیایی به شبکه الجزیره گفته بودند که یک ناوچه فرانسوی وارد بندر راس لانوف در هلال نفتی برای سوخت گیری و آب گیری شده است.

الکوثرفارسی:  برخی منابع جزئیات بیشتری از تماس تلفنی دونالد ترامپ با ژنرال حفتر در لیبی منتشر کرده‌اند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از بلومبرگ، سه دیپلمات آمریکایی که نامشان اعلام نشده، جزئیات بیشتری از تماس تلفنی اخیر دونالد ترامپ با ژنرال خلیفه حفتر در لیبی را منتشر کرده و گفته‌اند که این تماس به معنای چراغ سبز آمریکا برای حمله خلیفه حفتر به طرابلس، پایتخت لیبی بوده است.

العالم:  خارطوم، پایتخت سودان همچنان شاهد تظاهرات گسترده انقلابیون از اصناف و گروه های مختلف سودان است. به گزارش شبکه العالم،درحالی که انقلابیون و معترضین سودان خواستار برکناری نظامیان از قدرت و تسلیم آن به دست غیر نظامیان هستند، شورای انتقالی نظامی اخیرا اعلام کرده است قصد دارد قدرت حاکمیت(ریاست جمهوری) را به دست نظامیان و قدرت اجرایی را به دست غیر نظامیان بسپارد. در روزهای اخیر بر شمار معترضان افزوده شده و از اصناف و گروه های مختلفی در این تظاهرات مشارکت دارند.

دویچه وله : جو بایدن به طور رسمی آمادگی خود را برای شرکت در مبارزه انتخاباتی علیه دونالد ترامپ اعلام کرده است. جو بایدن در پیامی توییتری نوشت: «ارزش‌های معنوی این ملت … آبروی ما در جهان … دمکراسی ما … هر آنچه آمریکا را آمریکا کرد … در معرض خطر است. به همین دلیل من امروز نامزدی خودم را برای (انتخابات) ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام می‌کنم.»

پارس تودی :  وزارت دفاع چین به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان اعتراض کرد. به گزارش پارس تودی، وزارت دفاع چین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، پکن فروش تسلیحات به تایوان از سوی هیچ کشوری از جمله آمریکا را بر نمی تابد و آن را خلاف اصل “چین واحد” می داند. وزارت دفاع چین، تایوان را بخش لاینفک از خاک چین دانست و تاکید کرد، فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می اندازد.

خبرگزاری فارس: گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که دو روز پیاپی تظاهرات مردم علیه شبه‌نظامیان کُرد در استان دیرالزور ادامه دارد و ساکنان این مناطق، خواستار اخراج این عناصر هستند.به گزارش خبرگزاری فارس، منابع خبری معارض از تداوم اعتراضات در استان دیرالزور علیه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) خبرمی‌دهند؛ شبه‌نظامیانی که تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *