جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading
28شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ شرط بارزانی برای همه‌پرسی و…

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: شرط بارزانی برای اعلام تصمیم نهایی درباره همه‌پرسی، تاکید مجدد موگرینی بر حفظ برجام ، ابراز نگرانی رئیس رژیم صهیونیستی از جایگاه جهانی ایران،گفتگوی آمریکا و کره‌جنوبی درباره استقرار سلاح‌های اتمی در شبه جزیره کره، ارسال جنگ افزارهای رایگان آمریکا برای اوکراین، سخنرانی ترامپ درباره ایران در سازمان ملل، واکنش سوچی به بحران مسلمانان روهینگیا، تصویب هنگفت‌ترین بودجه نظامی تاریخ آمریکا در سنا، نشست کشورهای تحریم کننده قطر در نیویورک ،تاسیس پایگاه دفاع موشکی مشترک آمریکا و اسرائیل، اعزام سه هزار سرباز دیگر آمریکایی به افغانستان و طرح مشترک فرانسه و ترکیه برای لغو همه پرسی منطقه کردستان عراق ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس اقلیم کردستان عراق برای اعلام تصمیم نهایی کردها در زمینه همه‌پرسی استقلال شرط گذاشت و گفت: تاکنون جایگزین‌های مطرح شده پاسخگوی درخواست ما برای استقلال نبوده است.به گزارش ایسنا، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در حاشیه دیدارش با مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در اربیل تاکید کرد، هیچ راهی جز استقلال باقی نمانده است.

العالم فارسی:  فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، توافق هسته ای را یک توافق خوب خواند و آن را متعلق به جامعه بین المللی دانست. نماینده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ، اظهار داشت: توافق هسته ای با ایران(برجام) خوب کار (به خوبی پیش می رود) می کند. کار ما به عنوان اتحادیه اروپا و همچنین کار شخصی من این است که از اجرای کامل آن از سوی طرفین مطمئن باشیم.

الکوثرفارسی:  ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی می گوید جایگاه جهانی ایران قابل قبول نیست. ریولین در نشستی با حضور دیپلمات‌های خارجی درباره ایران گفت:  قابل قبول نیست که ایران ضمن تبلیغ نابودی اسرائیل، بر مشروعیتش می افزاید.به گزارش الکوثر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، وی گفت : این رویکرد ارزش های انسانی و ارزش هایی که در قلب مردم ماست، ارتقا نمی دهد!.»

خبرگزاری فارس: یکی از مقام‌های دولت سابق آمریکا در اظهار نظری گفت که واشنگتن می‌تواند نگرانی عربستان درباره ایران را برطرف کند. به گزارش خبرگزاری فارس، «دنیس راس» از مقام‌های دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در گفت‌و‌گو با روزنامه «جروزالم پست» به سران عربستان سعودی توصیه کرد که بهتر است هئیتی را به فلسطین اشغالی اعزام کنند.به نوشته «جروزالم پست» راس در این گفت‌‌وگو طرح سازش اعراب با اسرائیل و مذاکرات سه جانبه به اصطلاح صلح را دلیل اعزام هئیتی از عربستان به فلسطین اشغالی عنوان کرد و گفت: « عربستانی‌ها می‌توانند هئیتی را به اسرائیل اعزام داشته تا به بررسی تهدیدهای امنیتی منطقه بپردازند.»

خبرگزاری فارس:  وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که این کشور و کره جنوبی درباره گزینه استقرار سلاح‌های اتمی در شبه جزیره کره صحبت و رایزنی کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست درباره وضعیت جاری در ارتباط با کره شمالی و مواضع واشنگتن در قبال این کشور صحبت‌هایی مطرح کرد.

 خبرگزاری ایرنا:   آمریکا با وجود هشدارهای روسیه برای خودداری از تحویل جنگ افزار به اوکراین برای فراهم شدن شرایط پایان یافتن مناقشه در شرق این کشور که از سال 2014 آغاز شده است، انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش 500 میلیون دلار را رایگان در اختیار کی یف قرار می دهد.به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت: سنای آمریکا طرح بودجه امنیتی-دفاعی سال 2018 این کشور را تصویب کرده که تخصیص 500 میلیون دلار برای حمایت های تسلیحاتی و امنیتی از کی یف نیز پیش بینی شده است.

خبرگزاری صدا و سیما:  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد اگر تصور کند بازرسان سازمان ملل متحد در امر نظارت بر اجرای توافقنامه هسته ای میان آمریکا و ایران، به قدر کافی سخت گیری نمی کنند، از این توافق دوری خواهد کرد. همچنین «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه در پیامی به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: «ترامپ می گوید واشنگتن توافقنامه ای را که اجرای آن به طور ضعیفی انجام گیرد یا نظارت بر آن ناکافی باشد، نمی پذیرد.»

یورونیوز: آنگ سان سوچی، رهبر میانمار روز سه شنبه ۱۹ سپتامبر و برای اولین بار از آغاز دور جدید درگیری ها در ایالت راخین این کشور، سکوت خود را شکست و در خصوص بحران انسانی که برای اقلیت مسلمان روهینگیا روی می دهد اظهار نظر کرد. سوچی همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در نطقی در میانمار که از تلویزیون این کشور پخش شد، همه موارد نقض حقوق بشر در ایالت راخین را محکوم کرد و گفت با هرکسی که مسئول سوء استفاده از قدرت در ایالت راخین است، برخورد قانونی خواهد شد.

رادیوچین: مجلس سنای آمریکا با اکثریت قاطع آراء لایحه سیاست‌گذاری دفاعی را که ۷۰۰ میلیارد دلار به ارتش این کشور تزریق کرده و یکی از بیشترین میزان بودجه‌ها در تاریخ آمریکا را برای ارتش درنظر گرفته است، تصویب کرد.به گزارش رادیو چین، بودجه نظامی در نظر گرفته شده برای سال مالی آتی آمریکا حتی بیشتر از هر زمانی در طول جنگ‌های عراق و افغانستان است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: دیپلمات های ارشد ژاپن، ایالات متحده آمریکا و هند می گویند که مصرانه از سایر کشورها خواهند خواست تا تحریم های سازمان ملل متحد بر ضد کره شمالی را بطور تمام و کمال به اجرا بگذارند.تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن، در نیویورک با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، و سوشما سواراج، وزیر خارجه هند، دیدار کرد.این دیدار در پی انجام ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته ای کره شمالی و پرتاب یک موشک بالستیک توسط این کشور پیشتر در ماه میلادی جاری صورت گرفت. این موشک از فراز ژاپن عبور کرد.

اسپوتنیک روسیه:عربستان، امارات، بحرین و مصر بر الزامات خود برای پایان دادن به تحریم های قطر تاکید کردند.به گزارش اسپوتنیک، وزرای امور خارجه چهار کشور عربی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کرده و بر موضع خود نسبت به قطر تاکید کردند.

تی .آر.تی ترکیه: پایگاه دفاع موشکی مشترک که در صحرای نجف واقع در جنوب اسرائیل تاسیس شده، گشایش یافت.براساس گزارش کانال تلویزیونی ـ 2 اسرائیل ، ژنرال ”  Zvika Haimovich ” فرمانده دفاع موشکی اسرائیل اعلام کرده است : به همراه دوستان آمریکایی خود پایگاه نظامی دفاع موشکی را که برای اولین بار تاسیس کرده ایم ، گشودیم.

دویچه وله:ایالات متحده بیش از سه هزار سرباز دیگر به افغانستان اعزام خواهد کرد. علاوه بر این، سنای آمریکا بودجه‌ای نظامی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار را تصویب کرد. وعده انتخاباتی ترامپ خروج سربازان آمریکایی از افغانستان بود.جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، اعلام کرد که بیش از سه هزار سرباز آمریکایی دیگر به افغانستان اعزام خواهند شد. متیس در عین حال تصریح کرد که دستور افزایش واحدهای نظامی آمریکا را امضا نکرده، زیرا جزئیات این برنامه هنوز در دست بررسی است.

پارس تودی: فرانسه و ترکیه، طرحی را برای منصرف کردن منطقه کردستان عراق به برگزاری همه پرسی جدایی از این کشور، ارائه می کنند.به گزارش پارس تودی، «امانوئل ماکرون» و «رجب طیب اردوغان» رئیسان جمهوری فرانسه و ترکیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک توافق کردند، در مرحله  نخست اربیل را به صرف نظر کردن از برگزاری همه پرسی متقاعد کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *