جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

تهران-ایرنا- پیشروی‌های نیروهای روسیه در جنگ با اوکراین، برخی از مقام‌های آمریکایی و غربی را بر آن داشت تا به‌رغم سرازیر شدن انبوه سلاح‌ها به کی‌یف، خواستار کمک بیشتری به این کشور شوند و در واقع بر شکست قریب الوقوع اوکراین در برابر روسیه اذعان کنند.

کی یف طی 24 ساعت گذشته حدود 380 سرباز خود را در رویارویی با یگان های ارتش روسیه از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین در جریان نبرد در منطقه عملیات ویژه با گروه‌های نیروهای “غرب” و “مرکز” نیروهای مسلح روسیه حدود 380 نیروی نظامی خود را از دست دادند.

Loading

نیویورک‌تایمز: راهبرد جدید امنیت ملی ترامپ پرتناقض و مضحک است

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین-رسانه ها:یک روزنامه آمریکایی سند جدید راهبرد امنیت ملی این کشور که ترامپ از آن رونمایی کرد را مضحک خوانده است.

سند جدید راهبرد امنیت ملی آمریکا که شب گذشته رئیس‌جمهور این کشور از آن رونمایی کرد با انتقاداتی در محافل رسانه‌ای و کارشناسی این کشور رو به رو شده و روزنامه نیویورک‌تایمز آن را «مضحک» خوانده است. 

در مقاله‌ای به قلم «راجر کوهن»، ستون‌نویس نیویورک‌تایمز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و تیمش به دلیل اتحاذ مواضع متناقض درباره موضوعات مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است. 

کوهن می‌نویسد: «دولت ترامپ از راهبرد جدید امنیت ملی خود رونمایی کرده است. این سند، مضحک است. رئیس‌جمهور ترامپ و تیم او چندین موضع متناقض گرفته‌اند. وقتی که اولویت کسی در جایگاه رئیس‌جمهور این باشد که از سیاست خارجی به عنوان عرصه‌ای برای جلب هوادار استفاده کند و سایر اعضای کابینه در تقلا برای جلوگیری از جنگ آخرالزمان باشند، نتیجه کار همین می‌شود.»

یک سفیر اروپایی هفته گذشته به نیویورک‌تایمز گفت: «غیرممکن است کسی بداند موضع ایالات متحده در هر موضوعی چیست. ممکن است ما ناخواسته وگام گام به سوی جنگ قدم برداریم.»

در مقاله نیویورک‌تایمز آمده است: «با کره شمالی شروع کنیم، کشوری که زرادخانه کوچک اما رو به توسعه‌اش تحت نظارت کیم جونگ اون قرار دارد، رهبری که درست به اندازه خود ترامپ، دمدمی‌مزاج است. هفته گذشته رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت که سیاست دولت ترامپ در خصوص کره شمالی، ‘کاملاً روشن است. آماده‌ایم با کره شمالی، هر زمان که بخواهد گفت‌وگو کنیم و آماده‌ایم که اولین نشست را بدون پیش‌شرط داشته باشیم.’»

این صحبت‌های تیلرسون در نشست شورای آتلانتیک بود. تیلرسون، روز جمعه در سخنرانی‌اش در سازمان ملل متحد برای کره شمالی شرط گذاشت. او گفت قبل از اینکه بتوان مذاکره با کره شمالی را آغاز کرد این کشور بایستی از رفتارهای تهدیدآمیز دست بردارد. تیلرسون گفت: «فشار بر کره شمالی، تا زمان پاکسازی هسته‌ای، ادامه خواهد یافت.»

نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «حالا باید پذیرفت که فشار موثر بر کره شمالی سه مولفه دارد: چین، چین و چین. اما راهبرد امنیت ملی ترامپ از چین به عنوان ‘رقیب راهبردی’ نام می‌برد و می‌گوید که ایالات متحده در برابر تقلب‌ها یا ستیزه‌جویی‌های چینی‌ها شدت عمل به خرج خواهد داد.»

این مقاله می‌افزاید: «وقت‌شناسی‌مان را ببینید: ترامپ از رئیس‌جمهور چین می‌خواهد صادرات نفت خام به کره شمالی را متوقف کند و در همان حال در راهبردش از چین انتقاد می‌کند. رئیس‌جمهور ما فکر می‌کند همه به دستورات او گوش خواهند داد، چون او این حرف را زده است.»

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *