جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

بایدن فاش کرد که درگیری در نوار غزه چگونه می تواند پایان یابد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک مراسم جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی مجدد خود در نیویورک گفت که چندین کشور خلیج فارس آماده به رسمیت شناختن اسرائیل در توافق آینده برای حل مناقشه در نوار غزه هستند.

کنعانی: حمله به سوریه گواهی روشن بر حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز رژیم صهیونیستی را به استان حلب سوریه به شدت محکوم کرد و این اقدام را تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت دانست.

سنتکام: ۴ پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم

سازمان سنتکام در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» مدعی شد که ارتش آمریکا توانسته چهار فروند پهپادی را که انصارالله به پرواز درآورده، هدف قرار داده و سرنگون کند.

Loading
5 آبانماه 1396

رسانه ها؛ سفر وزیر دفاع آمریکا به مرز دو کره و…

۱۳۹۶/۰۸/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره، تصمیم آمریکا برای بازنگری در برنامه موشکی خود، توافق سازمان ملل و میانمار برای ازسرگیری کمک رسانی به روهینگیایی ها،اظهارات تیلرسون درباره مناسبات ایران و عراق و آینده سوریه ، تصمیم گیری سنای اسپانیا درباره کاتالونیا ، نگرانی رژیم صهیونیستی از پیشروی ارتش سوریه در جولان ، انتشار جزئیات جدیدی از نقش اسرائیل در ماجرای ترور جان اف کندی ، آزمایش چهار موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در روسیه ، شرکت فعال چین در عملیات حفاظتی در خلیج عدن و آب‌های سومالی، افزایش تحریم های کره شمالی از سوی آمریکا و هشدار روسیه به آمریکا درباره سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر دفاع آمریکا امروز (جمعه) به همراه همتای کره جنوبی خود از منطقه غیرنظامی شده میان دو کره در شبه جزیره کره بازدید کرد. به گزارش ایسنا، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در کنار “سونگ یونگ-مو”، وزیر دفاع کره جنوبی از منطقه مرزی میان دو کره که به منطقه غیرنظامی شده معروف است، بازدید کرد.وزیر دفاع آمریکا برای یک سفر دو روزه وارد کره جنوبی شده تا با مقام‌های این کشور مذاکرات سالانه دفاعی داشته باشد و به وضعیت منطقه و برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی بپردازد.

خبرگزاری فارس: مقامات نظامی آمریکا می‌گویند پنتاگون قصد دارد برنامه موشکی این کشور را با هدف مقابله با ایران و کره‌شمالی بازنگری کند. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا قصد دارد تا پایان سال 2017 یک بازبینی کامل از برنامه‌های موشکی ارتش این کشور را به کاخ‌سفید ارائه داده و با افزایش میلیاردها دلار بودجه، فناوری‌های جدید را به آن اضافه کند.

  خبرگزاری ایرنا:  برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد مقام های میانمار با ازسرگیری امدادرسانی و توزیع مواد غذایی در میان مسلمانان روهینگیای مقیم ایالت راخین در شمال این کشور پس از حدود دو ماه تعلیق، موافقت کرده اند. از آغاز اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در پنجم اوت (14 مرداد ماه)، بیش از 600 هزار تن از آنان از ایالت راخین میانمار که بیشتر جمعیت این کشور را بودائیان تشکیل می دهند، به بنگلادش گریخته اند.

 خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که عراق باید در برابر نفوذ ایران مقاومت داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی ضمن اذعان به این مساله که ایران و عراق مرزهای مشترک طولانی و منافع اقتصادی مشروع و قانونی دارند، ادعا کرد که بغداد خود باید در برابر نفوذ ایران ایستادگی و مقاومت کند.

خبرگزاری مهر:  مجلس سنای اسپانیا امروز جمعه درباره دولت محلی کاتالونیا تصمیم‌گیری کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، «ماریانو راخوی» نخست‌ وزیر این کشور شنبه گذشته تصمیم‌ گیری درباره کاتالونیا را بر اساس ماده ۱۵۵ قانون اساسی این کشور بر عهده مجلس سنا گذاشته بود.  مجلس سنای اسپانیا با اجرای فوری اصل 155 قانون اساسی ؛ خودمختاری کاتالونیا را سلب کرد.

خبرگزاری صدا و سیما:   وزیر دفاع آمریکا گفت کشورش در مقابله با تهدیدهای ناشی از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ، در کنار کره جنوبی خواهد ایستاد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا  در سفر به تایلند نقش یک دیپلمات را ایفا کرد و صلح و آرامش را در شبه جزیره کره خواستار شد.ماتیس گفت :«‌ آیا برای دفاع از خود یا در صورتی که متحدانمان هدف حمله قرار بگیرند ، گزینه های نظامی را در دستور کار داریم ؟ البته ، ما این کار را انجام خواهیم داد اما با این حال همه به دنبال راه حلی مسالمت آمیز هستند.» وزیر دفاع آمریکا بعد از تایلند راهی کره جنوبی شد.

الکوثرفارسی:  برخی منابع خبری از ارتباط ضارب قاتل جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا در 1963میلادی با مثامات صهیونیست خبر می دهند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   در اسناد منتشره اخیر سند مسافرت جک روبی قاتل اسوالد( مظنون به ترور کندی) به اسراییل شک‌برانگیز است. اسراییل مخالف مذاکرات کندی و ناصر( مصر) بود. جان اف کندی ، سی و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا جمعه ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در ساعت 12:30 ظهر به وقت تگزاس در شهر دالاس در ایالت تگزاس ترور شد . دکتر کوین برت ، کارشناس بین المللی آمریکایی می‌گوید که اسرائیل در پشت ترور جان اف کندی، رئیس جمهوری سابق امریکا بود، چرا که وی مخالف طرح‌های اسرائیل برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای در خاورمیانه بود.

یورونیوز:  روسیه در جریان یک رزمایش، چهار موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای شلیک کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شخصا بر این رزمایش نظارت داشته است.وزارت دفاع روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این موشک‌ها از زمین، زیر دریا و آسمان شلیک شده اند.

رادیوچین:  گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در نشستی خبری گفت که چین همچنان به طور فعال در عملیات حفاظتی در خلیج عدن و آب‌های سومالی شرکت خواهد کرد و همکاری‌‎های خود برای تأمین امنیتی کشتی‌رانی بین‌المللی را توسعه خواهد داد و مسوولیت‌های بین‌المللی خود را اجرا خواهد کرد تا در دفاع از صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای و تامین امنیت راه‎های مهم بین‌المللی نقشی بزرگ‌تر ایفا کند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: دولت ایالات متحده آمریکا هفت مقام و سه نهاد کره شمالی را به دلیل نقض حقوق بشر، به فهرست تحریمات خود افزوده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه، این اقدامات که شامل مسدود کردن دارایی اشخاص مورد بحث در این کشور می شود را اعلام کرد.جونگ یونگ سو، وزیر کار کره شمالی، یکی از مقاماتی است که نامشان در این فهرست آمده است.

اسپوتنیک روسیه: حیدر العبادی نخست‌ وزیر عراق با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در تهران ملاقات کرد. به گزارش اسپوتنیک ،حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق که پنجشنبه وارد تهران شده بود در ادامه دیدارهای خود با مقامات ایرانی ، با سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران نیز دیدار و گفتگو کرد.

تی .آر.تی ترکیه:   رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنگره  شورای بین المللی تمدن ها  گفت:  ما در حال مبارزه بر سر تمدن هستیم. ما نه برای ساخت یک تمدن جدید بلکه برای احیای تمدن قدیم خود در تلاشیم. وی افزود:  از آنجایی که این اعتقادات هستند که ذات تمدنها را تعیین می کند، لذا لازم است تا ما نیز وارد میدان شویم و تفاوت خود را با دیگران نشان دهیم. به نظر ما هنگامی که شما باورها و همبستگی اجتماعی خود را با علم و فناوری همراه نکنید آنچه که حاصل می شود تمدن نیست.

 پارس تودی:  نماینده روسیه در سازمان ملل متحد به آمریکا، درباره هرگونه اظهار نظر مربوط به آینده رئیس جمهوری سوریه و خانواده اش هشدار داد.به گزارش پارس تودی ، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد پس از پایان نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت: «نباید درباره آینده کسی اظهار نظر و پیش بینی کرد زیرا گذشت زمان، آینده افراد را بهتر نشان می دهد.»«رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا در تازه ترین اظهارات با تاکید مجدد بر دیدگاههای دولت آمریکا درباره آینده سوریه گفت: «واشنگتن سوریه ای واحد و بدون حضور و نقش «بشار اسد» در دولت آینده این کشور را خواستار است.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *