جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.
Loading

أحدث المقالات

وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند

روسیه روز جمعه اعلام کرد که قدرت‌های بزرگ به رویکرد جدیدی در قبال کره شمالی نیاز دارند و ایالات متحده و متحدانش را به تشدید تنش‌های نظامی در آسیا و تلاش برای «خفه کردن» این کشور منزوی متهم کرد.

Loading
10آبانماه 1396

رسانه ها ؛ حضور پوتین در نشست سه جانبه تهران و…

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر پوتین به تهران برای نشست سه‌جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و جمهوری‌آذربایجان، مذاکره بی سروصدای آمریکا با کره‌شمالی ،حمایت سید حسن نصرالله از مقاومت فلسطین، تأسیسات رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های مقاومت، انتقادلندن از توافق برگزیت، اذعان ژنرال صهیونیست به توان سایبری ایران، تاکید دانفورد برهمکاری سه جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی ، بیانیه ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه و دیدار نخست وزیران چین و روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پارس تودی: نشست سه‌جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و جمهوری‌آذربایجان امروز(چهارشنبه) در تهران برگزار می شود. به گزارش پارس تودی، قرار است در نشست حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه و الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در تهران، درباره همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و نیز فرهنگی و انسانی بحث و تبادل نظر شود.روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در دیدار با سران جمهوری اسلامی ایران مسائل مربوط به برجام را مطرح و مورد بررسی قرار خواهد داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آمریکا برخلاف ادعاهای دونالد ترامپ درخصوص اینکه هرگونه مذاکره با حکومت کره شمالی “وقت تلف کردن” است، بی سر و صدا مشغول پیگیری دیپلماسی مستقیم با این حکومت است.به گزارش ایسنا، یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش را فاش نکرد گفت: جوزف یون، مذاکره کننده آمریکا با کره شمالی با استفاده از به اصطلاح “کانال نیویورک” با دیپلمات‌های هیات کره شمالی در سازمان ملل در این شهر در تماس بوده در حالی که همزمان جنگ لفظی میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بالا گرفته است.

خبرگزاری مهر:   دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی تلفنی با دبیر کل جهاد اسلامی و دیدار با معاون رئیس دفتر سیاسی حماس بر حمایت حزب الله از مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تلفنی با رمضان عبدالله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفتگو کرد.وی در این تماس تلفنی به وی شهادت تعدادی از فلسطینی ها که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند، را تسلیت گفت.

خبرگزاری تسنیم: جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل بداند که اگر تصمیم به جنگ علیه لبنان بگیرد، جبهه‌های داخلی و تأسیسات این رژیم در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که اسرائیل، راه کشتار و  اشغالگری و جنگ‌افروزی را در پیش گرفت و وجود این رژیم مبتنی بر تجاوز و حمایت‌های بین‌المللی است. وی افزود: هیچ گزینه‌ای به‌جز مقاومت وجود ندارد و فلسطین در مقابله با دشمن پیروز خواهد بود.

خبرگزاری فارس: وزیر برگزیت انگلیس گفت: خروج این کشور از اتحادیه اروپا از لحاظ اقتصادی بیشتر به سود بروکسل خواهد بود.به گزارش  خبرگزاری فارس، دیوید دیویس وزیر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تایید کرد که در نهایت توافق خروج از لحاظ مالی و اقتصادی به سود طرف اروپایی خواهد بود.دور ششم مذاکرات برگزیت بین لندن و بروکسل هفته آینده آغاز خواهد شد و وزیر برگزیت انگلیس گفت لندن قصد دارد با فرآیند برگزیت پیش رود و طبق زمان‌بندی خود مذاکرات را ادامه دهد.

خبرگزاری ایرنا:  ژنرال «ناداف پادان» مسئول کنترل امنیت سایبری اسراییل (رژیم صهونیستی) ضمن اعتراف به بهبود توان سایبری ایران، مدعی شد که بسیاری از حملات سایبری علیه این رژیم از سوی تهران صورت می گیرد.به گزارش امروز (چهارشنبه) رویترز، ژنرال «ناداف پادان» رئیس بخش نظامی کنترل امنیت سایبری رژیم صهیونیستی در «نشست امنیت سایبری» مدعی شد که ارتش این رژیم روزانه با هزاران حمله سایبری مواجه می شود که بسیاری از سوی ایران یا با همکاری متحدان دیگرش مانند حزب الله لبنان انجام می شود.

خبرگزاری صدا و سیما:  ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از دیدار نظامی سه جانبه با مقامات کره جنوبی و ژاپن گفت جهانیان علیه تهدیدات موشکی و هسته ای کره شمالی متحد هستند و برای مقابله با خطرات جاه طلبی های رهبر این کشور همکاری می کنند.پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، دانفورد، میزبان ژنرال دونگ کیونگ دو رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و دریاسالار کاتسوتوشی کاوانا رئیس ستاد نیروهای دفاعی ژاپن بود.این دیدار سه جانبه، در مقر فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا در هاوایی برگزار شد و تمرکز آن بر تهدید کره شمالی بود.

العالم فارسی: ایران، روسیه و ترکیه پس از پایان هفتمین نشست آستانه که درباره تحولات سوریه برگزار شد بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان ضامن‌های نظارت بر رژیم آتش‌بس در جمهوری عربی سوریه، ضمن استقبال از اجرای یادداشت تفاهم 4 مه 2017 برای ایجاد مناطق کاهش تنش در جمهوری عربی سوریه، در طول شش ماه گذشته؛ بر حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی این کشور تاکیدی دوباره می کنند.

رادیوچین:  لی که‌چیانگ نخست وزیر چین با دیمیتری مدودف، همتای روس خود که برای شرکت در بیست و دومین گفت‎وگوی ادواری نخست وزیران چین – روسیه در پکن به سر می برد، ملاقات کرد. لی که‎چیانگ با اشاره به روند خوب توسعه روابط دوجانبه گفت شی جین‎پینگ رئیس جمهوری خلق چین و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امسال بارها با یکدیگر گفت‎وگو کردند و این گفت‎وگوها به توسعه روابط دوجانبه بسیار کمک کرده است.

تی .آر.تی ترکیه: الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه عدم حضور مخالفان اسد در کنگره ” گفتگوی ملی ” این کشور را ریسک بزرگی برای آنها دانست. وی پس از پایان نشست آستانه خطاب به خبرنگاران گفت: مخالفان سوری با عدم شرکت در نشست سوچی مرتکب ریسک بزرگی می‌شوند و از روند سیاسی خارج خواهند شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *