جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading
14آبانماه 1396

رسانه ها ؛ زلزله سیاسی در دولت عربستان و…

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ادامه عزل و نصب ها و بازداشت های اخیر درعربستان، شلیک موشک بالستیک نیروهای یمنی به فرودگاه ریاض، واکنش حزب‌الله به استعفای حریری، تهدیدکره شمالی ضد ترامپ، شروط پنجگانه بغداد و مرجعیت دینی عراق برای آغاز گفتگو با اربیل،گفتگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان،حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به صنعاء، هشدار فیزیکدان مشهور دنیا به تهدید هوش مصنوعی ،آغاز بزرگترین رزمایش هوایی اسرائیل و تایید پاکسازی قومی مسلمانان درمیانمار از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری صدا و سیما:  امیر متعب بن عبدالله وزیر گارد ملی، عادل فقیه وزیر اقتصاد و برنامه ریزی و عبدالله سلطان فرمانده نیروی دریایی از منصب خود کنار گذاشته شدند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی عربستان سعودی روز شنبه به نقل از حکمی سلطنتی همچنین  اعلام کرد: دهها شاهزاده و مسئول سابق دولت را به اتهام فسادمالی بازداشت کرده است . در پی صدور اوامر پادشاهی یک کمیته به ریاست ولیعهد سعودی تشکیل شده که وظیفه دارد به بررسی مسائل مربوط به فساد اموال عمومی بپردازد.

خبرگزاری صدا و سیما: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز شنبه فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض را با موشک بالستیک هدف قرار دادند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما موشک بالستیک دور برد (آتشفشان H2) به سوی فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض شلیک شد.

خبرآنلاین: «حزب الله» لبنان به استعفای سعد حریری نخست وزیر این کشور واکنش نشان داد.  حزب الله لبنان در پاسخ به استعفای سعد الحریری اعلام کرد: نظام سعودی خواهان تغییر موضع و نقش مقاومتی لبنان است. نظام آل سعود تلاش می کند لبنان را در فتنه غرق کند.

پارس تودی: روزنامه دولتی «رودونگ سینمون» وابسته به حزب حاکم کره شمالی بار دیگر با تاکید بر عدم تعادل روانی رئیس جمهور آمریکا به ترامپ هشدار داد تا از «اظهارات غیر مسئولانه» درباره پیونگ یانگ دست بردارد.سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به آسیا از امروز (یکشنبه) با سفر به توکیو پایتخت ژاپن شروع شد.او پس از توکیو از کره جنوبی دیدار خواهد کرد و از آنجا نیز به چین خواهد رفت. ترامپ امروز یکشنبه پس از ورود به توکیو با اشاره غیرمستقیم به کره شمالی هشدار داد، پیونگ یانگ نباید هشدارهای آمریکا را دست کم بگیرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق اعلام کرد که بغداد و مرجعیت دینی عراق پنج شرط از جمله پایبندی به قانون اساسی را برای ازسرگیری گفتگو با اقلیم کردستان تعیین کردند. به گزارش ایسنا، هادی العامری اظهار داشت: شرط بغداد لغو همه‌پرسی استقلال و نتایج آن به دلیل تعارض با قانون اساسی کشور پیش از آغاز گفتگو با اربیل است. مرجعیت دینی عراق نیز چهار شرط برای ازسرگیری گفتگوها با اربیل تعیین کرده است .

خبرگزاری فارس: برخی رسانه‌ها در حالی که در عربستان بازداشت ده‌ها شاهزاده، وزیر و مقام سابق این کشور خبرساز شده، از گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه عربستان سعودی خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی با هم تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

خبرگزاری مهر: یک سایت آمریکایی در تحلیلی نوشت نیروی دریایی امریکا با چالشهای گوناگونی مواجه شده و یکی از نقاط ضعف آن تعداد اندک کشتی های امریکا با توجه به فضای دریایی گسترده است. پایگاه تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم «نیکلاس گوسدف» استاد کالج جنگی نیروی دریایی امریکا منتشر نموده که در آن نویسنده نقاط ضعف نیروی دریایی ایالات متحده امریکا را بیان کرده است.

العالم فارسی: ائتلاف سعودی صنعاء پایتخت یمن را بمباران کرد و جنگنده های این ائتلاف به صورت گسترده در آسمان این شهر به پرواز درآمدند.جنگنده های ائتلاف در دومین حمله هوایی، منطقه جبل عطان را در پایتخت یمن هدف قرار دادند. رسانه‌هامی‌گویند هدف حمله تلافی حمله موشکی یمن به فرودگاه ریاض بوده است .

یورونیوز: استیون هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان‌‍شناس بریتانیایی بار دیگر درباره رشد هوش مصنوعی به‌ عنوان تهدیدی جدی برای نوع بشر سخن گفت.او در مصاحبه با مجله «وایرد» گفت: «هوش آدمی با هوش کامپیوترهای مدرن تفاوت چندانی ندارد. مشکل در اینجاست که هوش مصنوعی بسیار خطرناک است. آدمی به ‌تنهایی قادر به حکمرانی بر زمین نیست. بسیار محتمل است که روبات‌ها این کار را بهتر از انسان‌ها انجام دهند. و در نهایت آدمی برای روبات‌ها باری اضافی خواهد بود.»

رادیوچین: معاون وزیر امور خارجه چین گفت چین و ایالات متحده در حال تلاش برای اطمینان از موفقیت دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از چین هستند.ترامپ برای دیداری دو روزه از 8 تا 10 نوامبر به چین خواهد آمد. این نخستین دیدار رسمی رهبر یک کشور از چین پس از برگزاری نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین خواهد بود.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: کره شمالى برگزارى مذاکرات غیر هسته اى شدن با آمریکا را مردود دانست. رسانه دولتى کره شمالى تصریح کرده است که اگر این کشور ملزم به دست برداشتن از سلاح هاى هسته ای اش بشود، هرگز با مذاکره با ایالات متحده آمریکا موافقت نخواهد کرد.

اسپوتنیک روسیه: نظامیان اسرائیلی روز یکشنبه بزرگترین رزمایش هوایی خود را با شرکت هفت هیات خارجی آغاز می کنند. به گزارش اسپوتنیک، دفتر خبری ارتش اسرائیل در این خصوص اطلاع داد. نیروهای هوایی آلمان، یونان، هند، ایتالیا، لهستان، آمریکا و فرانسه نمایندگان خود را برای حضور در رزمایش « پرچم آبی» که تا ۱۶ نوامبر ادامه خواهد داشت ، فرستاده اند.

تی .آر.تی ترکیه: عضو کمیسیون اتحادیه اروپا پاکسازی قومی مسلمانان در آراکان میانمار را تایید کرد.کریستوس استایلیاندس، عضو کمیسیون اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه و مدیریت بحران که جهت بررسی و تحقیقات وضعیت پناهجوان وارد بنگلادش شده است٬ در رابطه با قتل‌عام مسلمانان آراکان توسط ارتش و بوداییان افراطی میانمار اظهار داشت: من با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هم فکر هستم شاید تنها تعریف حادثه آراکان، پاکسازی قومی باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *