جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

انتقاد شدید نماینده فلسطین از نقض قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از نقض قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس فوری از سوی اسرائیل بشدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل با نقض قطعنامه شورای امنیت مرتکب جنایت می شود.

تدابیر جدید دیوان لاهه در رابطه با جنگ در غزه

دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه تدابیر جدیدی اتخاذ کرده که به موجب آن رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است.

Loading
22آبانماه 1396

رسانه ها ؛ امضای توافق دفاعی مشترک اروپایی و…

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای پیمان امنیتی - دفاعی، مذاکره امارات و روسیه برای گسترش همکاری های نظامی ، درخواست عربستان برای تعلیق عضویت لبنان در اتحادیه عرب، تحریم اقتصادی و تسلیحاتی ونزوئلا، جای خالی مسلمانان روهینگیا در بیانیه پایانی نشست آ.سه‌.آن، تاکید اسرائیل برادامه حملات به سوریه با وجود توافق ترامپ و پوتین ، طرح ریزی اولویت ها برای نیروهای مسلح روسیه و سفر رجب طیب اردوغان به مسکو ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداوسیما:   وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز در بروکسل پیمان امنیتی – دفاعی مشترک امضا کردند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه توافق دفاعی مشترکی را در جلسه وزیران امور خارجه عضو این اتحادیه در بروکسل، پایتخت بلژیک امضاکردند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، بیش از بیست کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز تعهد خود را نسبت به «همکاری های ساختار یافته دائم» نشان دادند.

خبرگزاری صدا و سیما:  سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: ارتش یمن در واکنش به جنایت‌های سعودی منابع اقتصادی و درآمدزای این کشور را هدف قرار خواهد داد. به گزارش شبکه العالم ؛ ارتش یمن بار دیگر تهدید کرد  منابع اقتصادی عربستان را هدف قرار خواهد داد. نیروهای مسلح یمنی تاکید کردند که حملات به منازل مردم و بستن گذرگاه‌های یمن را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

خبرگزاری فارس: امارات متحده عربی در ادامه تلاش جهت تقویت بنیه نیروی هوایی خود اینک به دنبال خرید جنگنده «سوخو-35» از روسیه است. به گزارش خبرگزاری فارس، امارات متحده عربی و روسیه گفت‌و‌گو‌هایی را درباره خرید جنگنده‌های «سوخو-35» ساخت روسیه برگزار کردند. «دیمیتری روگوزین» معاون نخست وزیر روسیه حین برگزاری نمایشگاه هوایی در دبی با ابراز خوشبینی از روند مذاکرات تجهیز امارات به سوخو-35 اظهار داشت: «امیدوارم همه چیز به آرامی اجرا شود.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  عربستان از دبیرکل اتحادیه عرب خواست عضویت لبنان در این اتحادیه را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش ایسنا، عربستان از احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب خواسته عضویت لبنان را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورد. ابوالغیط نیز با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در این باره گفت‌وگو کرده است. سیسی به ابوالغیط ابلاغ کرده که این موضوع در شورای اتحادیه عرب مطرح نشود.

  خبرگزاری مهر:   وزرای خارجه اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‎های اقتصادی-تسلیحاتی علیه ونزوئلا موافقت کردند حال آنکه ارائه لیست افراد مشمول تحریم به زمانی دیگر موکول شد.به گزارش خبرگزاری مهر ، وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با این ادعا که نتیجه انتخابات فرمانداری‌های ونزوئلا که ماه گذشته برگزار شد بیش از پیش به بحران سیاسی این کشور دامن می‌زند، برای اعمال تحریم اقتصادی علیه ونزوئلا که شامل تحریم‌های تسلیحاتی هم می‌شود، توافق کردند.

خبرگزاری ایرنا: نخستین رزمایش دریایی اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا از امروز -دوشنبه – با هدف تقویت عملیات مشترک، افزایش آمادگی، ترویج دانش و درک، ترویج روابط بین سازمان ها و مردم بر پایه همکاری های گسترده تر بین المللی با حضور 19 کشور آغاز شد.به گزارش ایرنا ، این رویداد از امروز به مدت 10 روز تا 22 نوامبر (اول آذر) به میزبانی تایلند برگزار می شود.

العالم فارسی:  حملات راکتی پاکستان به شرق افغانستان از سر گرفته شد. فرمانده پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان اعلام کرد که حملات راکتی از خاک پاکستان به این ولایت از شب گذشته بار دیگر آغاز شده است.این مقام امنیتی از اعلام جزئیات درباره تلفات و خسارات احتمالی این حمله خودداری کرد.

الکوثرفارسی: پیش نویس بیانیه ای که قرار است در پایان نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ( آسه‌آن) در مانیل تصویب شود، به سرنوشت مسلمانان روهینگیای میانمار که صدها هزار تن از آنها در ماههای اخیر به علت ناامنی و خشونت آواره شده اند اشاره نکرده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در یکی از بندهای پیش نویس بیانیه نشست سران آ.سه‌.آن بر اهمیت کمکهای بشردوستانه به مناطق طوفان زده ویتنام، ساکنان منطقه راخین میانمار و همچنین ادامه عملیات ارتش فیلیپین بر ضد گروههای تروریستی تاکید شده است.

یورونیوز:  اسرائیل روز یکشنبه و در واکنش به توافقات رهبران دو کشور آمریکا و روسیه در قبال بحران سوریه اعلام کرد که با وجود تلاش‌های واشنگتن و مسکو برای برقراری آتش‌بس، تل آویو به حملات هوایی خود در منطقۀ مرزی مشترک با سوریه ادامه خواهد داد.

اسپوتنیک روسیه:  رهبری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پیشرفت نیروهای هسته ای استراتژیک و بمب های هوشمند در برنامه دولتی تسلیحات سال های 2018- 2025 اولویت خواهند داشت. به گزارش اسپوتنیک، “یوری بوریسوف” معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با روزنامه “نشریه نظامی- صنعتی” اعلام کرد که نیروهای مسلح هسته ای قوه بازدارنده اساسی در مقابل تجاوز احتمالی علیه روسیه است. وی افزود: سپر موشکی- اتمی ما باید محکم باشد تا کسی به فکر امتحان آن نیفتد.

تی .آر.تی ترکیه:   دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از روسیه و کشورهای خلیج فارس ازامروز آغاز می شود. اردوغان امروز در شهر سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس دولت این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد. در این دیدار موضوعاتی چون سوریه، مبارزه با تروریزم و قرارداد سیستم های دفاع موشکی اس – 400 مورد بررسی قرار داده خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *