جدیدترین مطالب

ترس منبع قدرت راهبردی ایران

ترس منبع قدرت راهبردی ایران

اسلام ذوالقدرپور در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: تحولات یک دهه اخیر در آسیای جنوب غربی به عنوان پهنه بزرگ نظام جهانی و کانون تنش و تشنج جهانی، نشان داده است که قدرت ترس از جایگاه مهمی برخوردار بوده و ایران از دارندگان اصلی این منبع قدرت محسوب می‌شود.

 تظاهرات یمنی ها در حمایت از غزه و ایران

میلیونها یمنی در حمایت از غزه و ایران در صنعا و شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند. این راهپیمایی با شعار “تا پیروزی غزه، نبرد ما ادامه دارد” ، برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

در مسکو قتل یکی از خبرنگاران نظامی روسیه را جنایت خونین اوکراین نامیدند

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه قتل سمیون یریومین، خبرنگار روزنامه روسی ایزوستیا را تایید دیگری بر ماهیت تروریستی رژیم ولادیمیر زلنسکی می داند، مسکو از سازمان های بین المللی مربوطه و ساختارهای حقوق بشری می خواهد که قتل او را قویا محکوم کنند.

Loading
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست «عراق پسا-داعش»:

عراقی‌ها سیاست‌های نادرست سعودی را فراموش نخواهند کرد

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین : رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: در حالی که سعودی‌ها می‌کوشند برای جبران خسارت ناشی از سیاست‌های نادرست خود، روابط با عراق را در مسیر همکاری قرار دهند، مردم عراق هوشیارند و هرگز سیاست‌های نادرست سعودی‌ها را فراموش نخواهند کرد.

همام حمودی، نایب رئیس پارلمان عراق در نشست عراق پسا – داعش که امروز در محل شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، از مواضع سیاسی و نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش قدردانی کرد.

وی گفت: مردم عراق به تداوم همکاری با ایران افتخار می کنند؛ روابط و مناسبات با ایران در همه زمینه‌ها گسترش خواهد یافت، چرا که آزادی عراق از گروه تکفیری تروریستی داعش را مدیون سیاست‌ها و کمک‌های ارزنده ایران می‌دانیم.

حمودی نابودی داعش و بازپس‌گیری شهرهای اشغال‌شده را پیروزی بزرگی برای مردم عراق قلمداد کرد و افزود: خنثی شدن توطئه تجزیه عراق و جدا کردن منطقه کردستان از این کشور هم موفقیت سیاسی دیگری برای حاکمیت و مردم عراق بود.

نایب رئیس پارلمان عراق با اشاره به ظهور نیروی مردمی حشد الشعبی از صحنه سیاسی و اجتماعی عراق گفت: قرار گرفتن همه مردم عراق اعم از شیعه و سنی در تشکیل این نیروی داوطلب مردمی و بسیج عمومی با فتوای مرجعیت دینی و در راس آنها آیت الله سیستانی، گامی ارزنده در تداوم پیروزی برای کشور عراق است.

حمودی ادامه داد: شاید داعش بتواند یک سری اقدامات تروریستی جزئی در عراق انجام دهد، اما دیگر نمی‌تواند به شکل سابق خود در عراق حضور داشته باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه حشد الشعبی به عنوان نیرویی مردمی در عراق به رسمیت شناخته شده و نزد افکار عمومی این کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: جایگاه قانونی برای حشد الشعبی به عنوان یک نیروی امنیتی و نظامی رسمی ایجاد شده و این نیرو اجازه دخالت و اشغالگری را به بیگانگان و دشمنان عراق نخواهد داد.

وی اضافه کرد: حشد الشعبی به عنوان یک عنصر نوظهور در ایجاد تعادل و موازنه در عراق نقش آفرینی خواهد کرد و در کنار نیروهای ارتش عراق مسئول حفظ امنیت و تمامیت ارضی عراق خواهد بود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: با وجود حشد الشعبی دیگر دشمنان عراق و مردم این کشور قادر نخواهند بود به اشغالگری و تجاوز و جنایات خود در عراق ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از آزادسازی موصل، توطئه تجزیه عراق و جدایی منطقه کردستان این کشور طراحی شد، گفت: در نتیجه اقتدار ارتش و حشد الشعبی و درایت حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، این توطئه شوم برای همیشه در عراق خنثی شد و توطئه‌گران نتوانستند به اهداف پلید خود دست یابند.

حمودی در بخش دیگری از سخنانش دخالت برخی دولت‌های فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای را در امور داخلی عراق و در قبال حشد الشعبی غیر قابل قبول خواند و گفت: مردم عراق به دیگران اجازه دخالت در تعیین سرنوشت‌شان را نمی‌دهند و با قدرت و صلابت در برابر هر توطئه‌ای ایستادگی می‌کنند.

رئیس مجلس اعلامی اسلامی عراق اضافه کرد: به دنبال آشتی اجتماعی و ملی با هدف ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه عراق هستیم؛ دولت درصدد است با بازسازی مناطق جنگ‌زده، زمینه بازگشت آوارگان را به محل سکونت‌شان فراهم آورد.

همام حمودی درباره انتخابات پارلمانی سال آینده عراق گفت: مردم عراق پس از پیروزی در برابر گروه تروریستی داعش و خنثی کردن توطئه‌ها علیه عراق، اکنون تلاش می‌کنند با انتخاب چهره‌های جدید سیاسی و قانونگذاری، شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی عراق تغییر دهند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در خصوص اقدامات عربستان سعودی در قبال مسائل عراق گفت: سعودی‌ها در گذشته تلاش کردند تا از همکاری با عراق خودداری کنند، اما امروز با نابودی داعش و بهبود شرایط عراق احساس می‌کنند متضرر شده‌اند و برای جبران خسارت ناشی از سیاست‌های نادرست خود می‌کوشند روابط و مناسبات با عراق را در مسیر همکاری قرار دهند.

وی اضافه کرد: اما مردم عراق با هوشیاری هرگز سیاست‌های نادرست و اشتباه سعودی‌ها را فراموش نخواهند کرد.

حمودی در خصوص حضور آمریکایی‌ها در عراق گفت: مردم عراق حضور نظامیان آمریکایی در این کشور را خدشه به حاکمیت عراق می‌دانند و حاضر به پذیرش نیروهای بیگانه در عراق نیستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *