جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم.

Loading
20آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ سفر پوتین به سه کشور در یک روز و…

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر رئیس جمهور روسیه به سوریه، مصر و ترکیه، آخرین آمار شهدا و زخمی های درگیری با نظامیان صهیونیست در فلسطین، دیدارموگرینی و نتانیاهو، بیانیه اتحادیه عرب درباره قدس، مذاکرات مقامات عالی روسیه، چین و هند در خصوص خاورمیانه، دیدار وزیر خارجه انگلیس با ولی‌عهد ابوظبی، امضای قرار داد نظامی قطر و انگلستان، افزایش دوباره میزان فروش تسلیحات در سراسر جهان و انتقاد گوترش از عربستان و امارات ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کاخ کرملین اعلام کرد ، ولادیمیر پوتین امروز پس از سوریه و مصر ، به ترکیه هم سفر می‌کند . ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ، ابتدا صبح امروز با استقبال بشار اسد وارد سوریه شد و ضمن بازدید از پایگاه حمیمیم این کشور ، دستور خروج نیروهای نظامی روسیه از خاک سوریه را صادر کرد . پایگاه حمیمیم محل استقرار نیروهای روسیه در سوریه است. در این دیدار سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه که پیشتر به سوریه رفته بود نیز از پوتین استقبال کرد. پوتین سپس با استقبال همتای مصری خود وارد فرودگاه قاهره شد . رییس جمهور روسیه قرار است عصر امروز هم برای مذاکره با رجب طیب اردوغان ، به آنکارا سفر کند .

  خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که وضعیت در شبه‌جزیره کره در معرض ورود به مرحله بحرانی قرار گرفته است. به گزارش  خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که وضعیت در شبه‌جزیره کره در معرض خطر حرکت به سوی «مرحله بحرانی» قرار گرفته است. خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد، لاوروف بعد از نشست سه‌جانبه با وزرای خارجه هند و چین گفت که دهلی نو، پکن و مسکو مخالف گسترش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره می‌باشند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: از صبح روز پنج شنبه تا یکشنبه شب در درگیری ها چهار فلسطینی شهید و 1632 نفر زخمی شده اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نظامیان رژیم اشغالگر  همچنین موج جدیدی از بازداشت ها را به راه انداخته اند و برخی از اسرا که پیش از این آزاد شده بودند، از جمله خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را بازداشت کردند.

 

الکوثرفارسی:  فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اروپایی ها به راه حل پایتختی مشترک شهر قدس در خصوص تنش های فلسطینی ها و اسرائیل پایبند هستند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، موگرینی در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر بروکسل گفت:« ما قصد داریم در مذاکرات بر روی سه محور گفتگو کنیم. محور اول روند صلح خاورمیانه است. محور دوم روابط دوجانبه ما با اسرائیل است و محور سوم هم وضع منطقه است که ما را نگران می کند.

یورونیوز:  نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره با شرکت همه اعضاء برگزار شد. اتحادیه عرب دراین نشست از آمریکا خواست در تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تجدیدنظر کند. در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره از تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس انتقاد شده است. اتحادیه عرب این تصمیم را «نقض خطرناک قوانین بین المللی» ارزیابی کرده است.

 خبرگزاری تسنیم: با افزایش افشاگری‌های جنسی علیه ترامپ، سناتورهای آمریکایی به صورت صریح و غیرصریح خواهان استعفای شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، چند تن از سناتورهای آمریکایی با اشاره به اتهامات متعدد وارد شده به ترامپ درباره آزار و اذیت جنسی زنان، خواهان استعفای رئیس جمهوری آمریکا شدند. سناتور کوری بوکر در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: «من شاهد بود که سناتور آل فرانکن (که با اتهامات جنسی مواجه شده) یک کار شرافتمندانه انجام داد و از منصب خود استعفا داد. پرسش من این است که چرا ترامپ چنین کار مشابهی را انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری مهر:   وزیران خارجه هند، روسیه و چین قرار است در نشستی در «دهلی نو» در مورد مسائل منطقه خاورمیانه و بحران در شبه‌ جزیره کره گفتگو کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، وزیران خارجه هند، روسیه و چین در تاریخ ۲۰ آذر، در نشستی در دهلی نو در مورد مسائل منطقه خاورمیانه و بحران در شبه‌جزیره کره گفتگو می‌کنند. انتظار می‌رود موضوع کریدور ترابری شمال-جنوب که هند، ایران، افغانستان، آسیای مرکزی و اروپا را به هم وصل می‌کند، در این دیدار مطرح شود.

العالم فارسی:  وزیر خارجه انگلیس در سفری به امارات عربی متحده با ولی‌عهد ابوظبی دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد. «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در چارچوب سفر منطقه‌ای خود روز یکشنبه (دیروز) وارد امارات شد و با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد.

رادیوچین:  خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر و گوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس روز یک شنبه در دوحه با یکدیگر دیدار کرده و قرار داد خرید به مبلغ 8 میلیارد دلار را به امضا رساندند. وزارت دفاع قطر همین روز یک شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که براساس قرارداد امضا شده دو طرف، قطر 24 فروند جنگنده تایفون از انگلیس خریداری می کند.

خبرگزاری آناتولی :  رئیس دولت فلسطین برای گفتگو درباره تصمیم اخیر آمریکا درخصوص قدس عازم مصر شد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان جهت دیدار با رئیس جمهور مصر و بررسی تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به قاهره رفت.

دویچه وله: موسسه صلح “سیپری” در تازه‌ترین گزارش خود از رونق بازار فروش تسلیحات در سراسر جهان خبر داده است. این افزایش از تشدید درگیری و جنگ در نقاط مختلف جهان ناشی می‌شود. اروپا و آمریکا بیشترین سود را از این رونق برده‌اند.موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (سیپری)، بامداد دوشنبه (۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر) تازه‌ترین گزارش خود را در مورد میزان خرید و فروش تسحلیات در جهان منتشر کرد.

خبرآنلاین:  دبیرکل سازمان ملل خواستار انجام اقدامات جدی برای پایان بخشیدن به جنگ “احمقانه” در یمن شد. او همچنین از برخی مواضع ترامپ از جمله در قبال قدس انتقاد کرده است. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان ابراز امیدواری کرد که دولت ترامپ بتواند عربستان سعودی را برای کمک به حل بحران انسانی در یمن تحت فشار قرار دهد.وی ادامه داد: من بر این باورم که این جنگ یک جنگ احمقانه است. من فکر می‌کنم این جنگ برخلاف منافع عربستان سعودی، امارات و مردم یمن است. آنچه که ما نیاز داریم یک راه حل سیاسی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *