جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ویدیو / نخست وزیر لبنان یک زن را به اشتباه به جای نخست وزیر ایتالیا بوسید!

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان هنگام استقبال از جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در بیروت گاف عجیبی داد و به اشتباه با یک زن دیگر روبوسی کرد. میقاتی که در مقابل پله‌های هواپیما ایستاده بود تصور کرد که یکی از زنان دیپلمات ایتالیایی، جورجیا ملونی است و به گرمی از او استقبال کرد، اما لحظاتی بعد به او گفته شد که این زن نخست وزیر ایتالیا نیست.

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

Loading
23آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ تاکید گوترش براجرای قطعنامه های کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید دبیرکل سازمان ملل براجرای قطعنامه‌ها ضدکره‌شمالی، تعویق سفر مایک پنس به سرزمین‌های اشغالی ، برگزاری نشست مشترک نظامی روسیه و کره شمالی در پیونگ یانگ، تاکیدآلمان بر سیاست امنیتی مستقل و کارآمد اروپا، کشته‌شدن ۲۳ غیرنظامی سوریه در جدیدترین جنایت ائتلاف آمریکایی، ادامه حملات وحشیانه سعودی به مناظق غیرنظامی یمن، تایید کشتار مسلمانان روهینگیایی توسط پزشکان بدون مرز، برگزاری تظاهرات بزرگ علیه سیاست‌ «مهاجرستیزی» اروپا در آستانه نشست سران اروپا در بروکسل، دیدار امنیتی مقامات ترکیه،عراق وآمریکا در آنکارا و امضای سند نهایی کنوانسیون رژیم حقوقی خزر ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آنتونیوگوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز پنج‌شنبه گفت، لازم است قطعنامه‌های شورای امنیت درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی هم از طرف پیونگ‌یانگ و هم سایر کشورها کاملا اجرایی شود. به گزارش ایسنا، این اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پس از نشست با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در جمع خبرنگاران مطرح شد و چند روز پیش از آن هم رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد مذاکرات مستقیم با کره‌شمالی بدون پیش شرط را مطرح کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  بعد از مخالفت رسمی و مردمی فلسطینی با استقبال از مایک پنس، کاخ سفید امروز (پنجشنبه) از تعویق چند روزه سفر او به فلسطین و سرزمین‌های اشغالی خبر داد، که قرار بود ۱۹ دسامبر جاری انجام شود. به گزارش ایسنا،منابع سیاسی اسرائیل گفتند، این تعویق بنا به درخواست کاخ سفید به دلیل یک رای گیری در کنگره است.

 خبرگزاری مهر:  نشست خبری سالانه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با حضور ۱۶۴۰ خبرنگار از کشورهای مختلف جهان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آخرین نشست خبری سالانه در دوره سوم ریاست جمهوری خود را با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی برگزارکرد. وی در عین حال نسبت به حمایت احزاب و تشکل های مختلف از نامزدی وی در انتخابات آتی ابراز امیدواری کرد.وی گفت : من بار دیگر اینجا خواهم گفت که روسیه باید بسیار مدرن باشد، نظام سیاسی آن باید بسیار انعطاف پذیر باشد و اقتصاد آن باید مبتنی بر فناوری مدرن باشد.

خبرگزاری مهر: سفارت روسیه در پیونگ یانگ از برگزاری نخستین کمیسیون مشترک نظامی میان مسکو و پیونگ یانگ جهت گفتگو بر سر توافق نظامی امضا شده میان دو طرف در سال ۲۰۱۵ خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، سفارت روسیه در کره شمالی با انتشار بیانیه ای در صفحه رسمی فیسبوک خود از برگزاری نخستین کمیسیون مشترک نظامی میان مسکو و پیونگ یانگ جهت هماهنگی برای اجرای توافق امضا شده میان دو کشور در سال ۲۰۱۵ درخصوص جلوگیری از انجام اعمال خطرناک نظامی از سوی دو طرف خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع آلمان از طرح تشکیل اتحادیه دفاعی مشترک اروپایی حمایت و تصریح کرد که اروپا به سیاست امنیتی مستقل و کارآمد نیاز دارد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، سال هاست که اروپاییان به دنبال یک سیاست دفاعی مشترک هستند. در نشست چند روز پیش بروکسل 25 وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا موافقت خود برای توافق در این راستا را رسما اعلام کردند. علاوه بر آلمان 24 کشور عضو اتحادیه اروپا در این راستا با هم مشارکت می کنند.

خبرگزاری تسنیم:  منابع وابسته به معارضان در سوریه اعلام کردند که در جریان حمله ائتلاف آمریکایی به روستایی در ریف شرقی دیرالزور، دست‌کم ۲۳ غیرنظامی کشته‌ شده‌اند که شماری از آن‌ها کودک هستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش، همچنان از میان غیرنظامیان در سوریه قربانی می‌گیرند.«رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر»  اعلام کرد که در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهری آمریکایی به روستای تحت اشغال داعش در ریف شرقی دیرالزور، دست‌کم 23 غیرنظامی از جمله 8 کودک جان‌شان را از دست دادند.

خبرگزاری صدا و سیما:  وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: تنها موفقیت سه سال اخیر ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در سوریه نابود کردن شهر الرقه و بمباران غیرنظامیان بود.به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد امتیاز آزادسازی شهرها و شهرک های سوری از دست تروریست های داعش و اعمال تسلط بر تمام اراضی این کشور منحصرا متعلق به ارتش سوریه با حمایت نیروهای هوایی روسیه است.

خبرگزاری صدا و سیما:  حملات هوایی ائتلاف سعودی به اردوگاهی در پایتخت یمن دست‌کم 35 کشته و 80 زخمی برجای گذاشت.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ حملات هوایی ائتلاف سعودی به زندانی واقع در اردوگاه پلیس در پایتخت یمن، دست‌کم 35 کشته و 80 زخمی برجا گذاشت. هفت موشک پی در پی شلیک شده از سوی نیروهای سعودی به اردوگاه پلیس و زندان واقع در این اردوگاه در صنعا اصابت کرد.

العالم فارسی: فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، نشست های پایانی هشتمین دور مذاکرات ژنو را با طرف های سوری برگزار کرد. استفان دی میستورا این نشست ها را با نشست صبحگاهی با هیات مخالفان برگزار کرد که تا هم اکنون ادامه دارد و نشست بعدازظهر نیز با هیات دولت سوریه برگزار می شود.

الکوثرفارسی: پزشکان بدون مرز روز پنجشنبه اعلام کرد تنها در نخستین ماه اقدامات سرکوبگرانه ارتش میانمار در ایالت راخین که اواخر ماه اوت شروع شد بیش از 6700 مسلمان روهینگیایی کشته شدند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این رقم، بالاترین رقمی است که تا کنون درباره آمار خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار اعلام می شود. بر اثر این خشونت ها که در 25 اوت آغاز شد، بحران عظیم آوارگان در میانمار شکل گرفت و بیش از ششصد هزار نفر از مسلمانان ایالت راخین با ترک خانه و کاشانه خود در طول سه ماه به بنگلادش رفتند.

الکوثرفارسی: منابعی فلسطینی اعلام کردند نیروهای اشغالگر صهیونیست به دانشگاه «بیر زیت» در رام الله در کرانه باختری حمله و برخی تجهیزات آن را به سرقت بردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همچنین هشت فلسطینی را در یورشها و حملات در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند. صهیونیستها همچنین امروز چند نقطه غزه رابمباران کردند.

یورونیوز:   تظاهرات بزرگ علیه سیاست‌ «مهاجرستیزی» اروپا در آستانه نشست سران اروپا در بروکسل برگزار شد. پنجشنبه و جمعه بروکسل میزبان رهبران اروپایی در نشست سران خواهد بود. یکی از مهمترین محورهای گفتگوها سیاست‌های مهاجرتی قاره سبز است. سازمان‌های حمایت از پناهجویان در اروپا شامگاه چهارشنبه در خیابان منتهی به اجلاس سران تظاهراتی برپا کردند تا از این طریق از سیاست‌های «مهاجرستیز» اروپا انتقاد کنند و صدایشان را به گوش اروپا برسانند.

رادیوچین:  نشست کمیسیون برجام باحضور گروه 1+5 وایران برگزارشد و وانگ چون، رییس بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین و رئیس هیات نمایندگی این کشور در این نشست گفت: چین قاطعانه از توافق نامه برجام پشتیبانی می کند، چرا که عملی شدن این توافق نامه برای حفاظت از سازوکار عدم گسترش سلاح‌های هسته ای جهان و پیشبرد روند صلح و ثبات خاورمیانه دارای اهمیت بسیار و به نفع سراسر جهان است.

اسپوتنیک روسیه: ممکن است روسیه در چارچوب توافقنامه فروش سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 به ترکیه در این کشور پایگاه نظامی ایجاد کند.به گزارش اسپوتنیک ، طبق گزارش های رسانه ها ، ترکیه قصد دارد پس از دریافت چند سامانه اس 400 از روسیه به قیمت در مجموع 2.5 میلیارد دلار در سال 2019 ، دو گردان از آنها را در مرزخود با سوریه، یک گردان را در منطقه دریای مدیترانه و یک گردان را در منطقه دریای سیاه مستقر کند.

خبرگزاری آناتولی : دولت کانادا اجازه فروش انواع سلاح به اوکراین را صادر کرد.به نوشته روزنامه “کانادا” در تصمیم مذکور تاکید شده است که هر درخواست مجوز برای فروش سلاح، به منظور تضمین تطابق با تعهدات بین المللی، اولویت های سیاست خارجی و دفاعی کانادا، تابع شرایط موجود خواهد بود.

تی .آر.تی ترکیه: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عراق و فرماندهان ارتش آمریکا در حاشیه این اجلاس با ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در آنکارا مذاکراتی بعمل می آورند.موضوعات امنیتی در سوریه و عراق دستور کار اصلی این مذاکرات را تشکیل می دهند.

خبرگزاری فارس:  نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با کشورهای حاشیه خزر گفت: اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر قرار است در بهار سال جدید میلادی در شهر آستانه برگزار و سند نهایی کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر امضا شود. «رمضان عبدا‌للطیف‌اف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور همکاری با کشورهای حاشیه خزر گفت: اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر قرار است در فصل بهار سال جدید میلادی در شهر «آستانه»  برگزار و سند نهایی کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر امضا شود.پیش‌نویس رژیم حقوقی دریای خزر قرار است در اجلاس سال آینده رؤسای‌ جمهوری کشورهای ساحلی خزر امضاء شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *