جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

Loading

رسوایی حامیان عربستان در شکست قطعنامه ضدایرانی

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد : کشورهای حامی عربستان سعودی در ارائه قطعنامه ضدایرانی به شورای امنیت و شکست آن رسوا شدند.

دکتر کمال خرازی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره اقدام انگلیس در ارائه قطعنامه ضدایرانی به شورای امنیت گفت: البته این قطعنامه با شکست مواجه شد اما سیاست های بین المللی چقدر ظالمانه است که بی پرده از عربستان که چنین جنایاتی را در یمن مرتکب می شود حمایت می کند.
وی افزود: این حمایت ها به علت منابعی است که برخی کشورهای غربی در فروش سلاح و نیز رابطه با سعودی ها دارند و خود این نیز واقعا شگفت انگیز است که سازمان های بین المللی که برای ایجاد صلح و امنیت ایجاد شده اند چنین در اختیار کشورهایی قرار بگیرند که اهداف غیرانسانی را پیگیری می کنند.
دکتر خرازی گفت: کشتار مردم بی دفاع در یمن بر کسی پوشیده نیست، اما چرا آنان را می کشند؟ یمنی ها که جز حق طبیعی شان برای اداره امور کشورشان تقاضای دیگری ندارند، حوثی ها نمی خواهند در آنجا حکومت کنند، بلکه می خواهند در حد خودشان در دولتی که تاسیس می شود مشارکت داشته باشند و برای برقراری مذاکرات یمنی – یمنی بدون مداخله خارجی آمادگی دارند تا با مشارکت در تشکیل حکومت، کشورشان را بسازند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: دخالت عربستان با حمایت امریکا ، انگلیس و برخی کشورهای دیگر از رسیدن مردم یمن به این حق طبیعی شان جلوگیری می کند.
وی با ابراز خرسندی از شکست قطعنامه ضدایرانی انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل افزود: خوشبختانه این قطعنامه به تصویب نرسید، اما کمکی هم به برقراری صلح و امنیت در یمن نمی کند و به جای آن باید قطعنامه ای صادر می شد که عربستان، تجاوزش را به یمن قطع کند و راه برای رسیدن کمک های انسانی به مردم این کشور باز شود.
دکتر خرازی تاکید کرد: باید با تصویب قطعنامه ای در حمایت از ملت یمن، زمینه مذاکرات یمنی – یمنی به منظور برقراری صلح و امنیت و استقرار دولتی مردمی با مشارکت همه احزاب و طوایف در این کشور فراهم شود.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که انگلیس با ارائه این قطعنامه خصمانه علیه ایران به شورای امنیت چگونه انتظار مذاکره در خصوص مسائل منطقه با ما را دارد، تصریح کرد: این نشان می دهد که خواست آنان صادقانه نیست و در صدد پیگیری اهداف خاص خود هستند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی  افزود: اگر روزی به این واقعیت برسند که باید با ایران مذاکره ای جدی در حل مسائل به ویژه بحران یمن داشته باشند، ما آمادگی کامل داریم که در این باره صحبت کنیم و به نتیجه برسیم تا ظلم کنونی به ملت این کشور پایان یابد، اما نفس ارائه چنین قطعنامه ای به شورای امنیت انسان را دچار تردید می کند که آیا چنین صداقتی وجوددارد که متاسفانه وجود ندارد.

به وزیر خارجه فرانسه به صراحت خواهیم گفت که در مسائل دفاعی مذاکره نمی کنیم

دکترخرازی تاکید کرد: وقتی وزیر امور خارجه فرانسه به تهران بیاید، مقامات کشورمان با صراحت به او پاسخ خواهند داد که در خصوص مسائل دفاعی مان با کسی مذاکره نخواهیم کرد.
خرازی در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه فرانسه در روسیه مبنی بر خطرناک بودن برنامه موشکی ایران برای منطقه گفت: آنان موضع خود را دارند و قطعاً جواب ما را نیز خواهند شنید ما درباره برنامه دفاعی مذاکره نخواهیم کرد بنابراین نتیجه کار روشن است.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: طبیعی است که مقامات کشورها رفت و آمد کنند، حرف های ما را بشنوند و به این نتیجه برسند که ایران کشوری قاطع و مقاوم است که در برابر فشارها تسلیم نمی شود و راه خودش را در مسیر صلح و امنیت ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری صد او سیما

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *