جدیدترین مطالب

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

Loading

أحدث المقالات

وزیر کشور پاکستان: سفر آتی آیت‌الله رئیسی نقطه عطف روابط تهران-اسلام‌آباد خواهد بود

اسلام‌آباد – ایرنا – وزیر کشور پاکستان با تاکید بر آمادگی دولتمردان این کشور برای استقبال گرم از رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: سفر آتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نقطه عطف دیگری در روابط برادرانه تهران و اسلام‌آباد خواهد بود.

اسپوتنیک: اقتصاد اسرائیل تحمل همزمان جنگ ایران و غزه را ندارد

تهران- ایرنا- اسپوتنیک با اشاره به تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم اسرائیل در گرماگرم جنگ غزه به نقل از تحلیلگران نوشت: از آنجایی که اقتصاد تل آویو فاقد انعطاف‌ بوده و در پی جنگ غزه به شدت آسیب دیده است، بنابراین ممکن است با کاهش رشد بیشتری رو به رو شود.

کره‌شمالی: یک کلاهک موشک کروز فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کردیم

کره‌شمالی امروز -شنبه- اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق‌العاده بزرگ» و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است تا در مواجهه با تشدید تنش‌ها با ایالات متحده و کره‌جنوبی، توانایی‌های نظامی خود را گسترش دهد.

Loading
دکتر خرازی در دیدار وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه تصریح کرد:

ضرورت معرفی اسلام اصیل در برابر وهابیت

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: حرکت سال های اخیر عربستان در راستای ایدئولوژی وهابیت درست عکس تقریب مذاهب اسلامی است و بنابراین باید تلاش کنیم در خلاف جهت آن و تلاش های مرتجعین، اسلام اصیل را معرفی کنیم.

دکتر سیدکمال خرازی صبح امروز در دیدار محمد عبد الستار السید، وزیر اوقاف سوریه و جمعی از علمای برجسته سوریه گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب، هدف خود را حرکت در مسیر تقریب مذاهب اسلامی قرار داده و در این راستا، ما کاملا آماده همکاری با علمای سوریه هستیم.

وی با اشاره به سابقه و نقش سوریه در ترویج فرهنگ اسلامی تصریح کرد: سوریه ظرفیت بسیار بالایی در ارتقای فرهنگ اسلامی دارد. امیدواریم علمای سوریه تلاش جدی در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی داشته باشند و خلاء موجود در منطقه در این زمینه را پر کنند. جمهوری اسلامی و علمای بزرگ کشور ما آماده هستند، نهایت همکاری را برای نزدیکی بیشتر بر اساس روابط اسلامی داشته باشند و ارتباط علمای شیعه و سنی را تقویت کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه سفر این هیئت بلندپایه مذهبی به ویژه پس از توطئه عظیم در منطقه برای بردن آبروی اسلام عزیز به سردمداری صهیونیست ها، آمریکا و دولت های مرتجع اهمیت به سزایی دارد، گفت: آنچه گروه های تروریستی تحت لوای اسلام در سوریه و عراق انجام دادند، حرکتی ضداسلامی برای این بود که اسلام عزیز را در چشم غیرمسلمانان به عنوان یک تفکر خشن و بی رحم جلوه دهند و کشورهای اسلامی را غیرمتمدن و ضد بشری معرفی کنند.

دکتر خرازی ادامه داد: آنچه درسوریه اتفاق افتاد، جز خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی نبود و در چنین فضایی گردهمایی علمای عزیز از مذاهب مختلف اسلامی یک ضرورت است تا اسلام ناب محمدی را معرفی کنند و در راستای تبلیغ این اسلام گام بردارند.

وی تاکید کرد: چنین سفری در این راستا حائز اهمیت زیادی است، چرا که وسیله ارتباط دائمی علمای اهل سنت و شیعه را فراهم می کند و به این ترتیب می توان با اتکا به اسلام اصیل، دین اسلام را صحیح به دنیا معرفی کرد و توانست در برابر اقدامات تکفیری هایی که آبروی اسلام را در جهان بردند، آبروی اسلام را بازیافت و از افکار خشن و تکفیری جلوگیری کرد.

27 رجب؛ تاسیس دانشکده مذاهب اسلامی

محمد عبد الستار السید، وزیر اوقاف سوریه هم در این ملاقات با قدردانی از حمایت ها و همراهی جمهوری اسلامی ایران با کشورش در مواجهه با تروریست های تکفیری و توطئه غرب و صهیونیست ها علیه سوریه، گفت: پیامی که از رئیس جمهور بشار اسد به رهبر معظم انقلاب داریم، نامه محبت، دوستی، برادری و همکاری در سایه اسلام اصیل است.

وی پس از تشریح توطئه صهیونیست ها علیه سوریه، از سیاست های ضد اسلامی عربستان سعودی نیز انتقاد کرد و برای نمونه گفت: جنایت بزرگ سعودی ها ممانعت شان از ورود سوری ها به عربستان برای مناسک حج است. با قطع روابط دو کشور، عربستان سهمیه حجاج سوری را قطع کرده است.

السید با بیان اینکه باید در مقابل سیاست های تفرقه افکنی ایستادگی کرد، خبر داد با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در تاریخ 27 رجب دانشکده مذاهب اسلامی در دمشق تاسیس خواهد شد.

وزیر اوقاف سوریه گفت: در کنفرانسی که در آن تاریخ برگزار می شود، کمیته های مختلفی آغاز به کار خواهند کرد که فعالیت های مختلفی برای ایجاد و تدوین راهبرد همکاری برای مقابله با تندروها خواهند داشت. رئیس جمهور سوریه نیز پیگیر این حرکت است و چنین اقدامی، پیام بزرگی برای مسلمانان است و نتیجه خوبی خواهد داشت.

دعوت به وحدت اسلامی

آیت الله تسخیری، رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در این جلسه با استناد به قرآن کریم، وحدت امت اسلامی را ضرورت و امری واجب برای مسلمانان خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب، تاکید بر وحدت مسلمانان داشت و به وحدت اسلامی دعوت کرده است.

وی با اشاره به تلاش های مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای فعالیت موفق کمیته تقریب مذاهب اسلامی در قالب سازمان همکاری اسلامی گفت: با وجود تلاش های ما برای وحدت، علمای وهابی کارشکنی می کردند که البته به اهداف شان نرسیدند.

آیت الله تسخیری ادامه داد: آماده همکاری کامل با علمای سوریه برای تحقق اهداف مشترک، معرفی اسلام و گسترش آن هستیم.

در ادامه این ملاقات، جمعی از علمای سوری هم به تشریح دیدگاه های خود در خصوص ضرورت وحدت اسلامی در مقطع کنونی و اشتراکات راهبردی ایران و سوریه در برابر دشمنان پرداختند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *