جدیدترین مطالب

رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است

عضو دفتر سیاسی حماس گفت تلاش‌های نتانیاهو و کابینه او برای آزادی اسرای اسرائیلی با گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد

نماینده مجلس انگلیس خطاب به اسرائیل و حامیانش گفت: شما تصور می‌کردید صبر راهبردی ایران، یک بلوف است و فقط حرف می‌زند و از عمل خبری نیست، آنچه روی داد نشان داد که درباره جمهوری اسلامی ایران، اشتباه می‌کردید.

نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند

تحلیلگر فرانسوی گفت: این نتانیاهو بود که تصمیم گرفت جنگ غزه را با حمله به کنسولگری ایران بین المللی کند و اکنون به جای آنکه موضوع روز ادامه کشتار در غزه باشد، رهگیری ۹۰ درصد موشکهاست.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | کره شمالی موشک مافوق صوت جدید آزمایش کرد

موشک مافوق صوت جدید این کشور که با سوخت جامد کار می‌کند، با «موفقیت» آزمایش شده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که بر این آزمایش موشکی نظارت داشت، پس از صدور دستور پرتاب آن، گفته است که «کره شمالی یک سلاح تهاجمی استراتژیک قدرتمند دیگر را توسعه داده و به هدف خود برای دستیابی به موشک‌هایی بر پایه سوخت جامد با بردهای مختلف و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دست یافته است». منبع: اعتماد

Loading
12بهمن ماه 1396

رسانه ها ؛ تهدید دوباره کره شمالی از سوی آمریکا و…

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به پیونگ یانگ، ادامه بمباران و پیشروی ارتش ترکیه درعفرین، موافقت انصارالله با ازسرگیری گفتگوی آشتی ملی، تاکیدآلمان برعدم انتقال سفارت خود به «بیت المقدس» ، کمک های جدیدکمیسیون اروپا به فلسطین، شکست آزمایش موشکی آمریکا، برگزاری رزمایش بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی، دیدار نخست وزیران چین و بریتانیا، ورود ورزشکاران کره شمالی به کره جنوبی و تصمیم به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در پایان نشست سوچی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفت که همه گزینه‌ها در قبال مساله اتمی کره شمالی روی میز است اما واشنگتن به دنبال راه حلی مسالمت‌آمیز است. به گزارش خبرگزاری فارس، «جوزف یون» فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز پنج‌شنبه (امروز) گفت که همه گزینه‌ها در قبال مساله اتمی کره شمالی روی میز است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): توپخانه ارتش ترکیه در سیزدهمین روز از عملیات شاخه زیتون در عفرین سوریه، همچنان پایگاه‌های نیروهای کرد در این شهر را هدف قرار داده و پیشروی نیروی زمینی ترکیه در این شهر با حمایت گروه‌های مخالف سوری ادامه دارد.به گزارش ایسنا، برخی منابع در گروه‌های مخالف سوری که از نیروهای ارتش ترکیه در عملیات شاخه زیتون حمایت می‌کنند، درباره تحولات این عملیات در سیزدهمین روز آن اظهار داشتند، طی چند ساعت گذشته نیروهای ارتش ترکیه کنترل دو روستای دیگر در شهر عفرین را به دست گرفته اند.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد، انصارالله موافق ازسرگیری گفتگو و تشکیل کمیته آشتی ملی است. به گزارش ایسنا، وی با انتشار توئیتی اعلام کرد، جنبش انصارالله با بازگشت به میز گفتگو و تشکیل کمیته آشتی ملی و رجوع به صندوق انتخابات موافق است.

 خبرگزاری مهر:   زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که تا زمان دستیابی به راه حل دو دولت میان اسرائیل و فلسطین، این کشور اروپایی سفارت خود در اراضی اشغالی را از «تل آویو» به «بیت المقدس» منتقل نخواهد کرد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «زیگمار گابریل» در یک کنفرانس بین المللی در «مؤسسه مطالعات امنیت ملی» در تل آویو تأکید کرد : «آلمان مشتاقانه در انتظار روزی است که بتواند سفارت خود در اسرائیل را به بیت المقدس منتقل کند. اما اجازه دهید اضافه کنم: در دو دولت با بیت المقدس به عنوان پایتخت آنها. هیچ راه میان بُری وجود ندارد».

خبرگزاری ایرنا: کمیسیون اروپا جزئیات بسته جدید کمک به فلسطین شامل کمک هایی برای حفظ ‘شخصیت فلسطینی’ قدس و حمایت از فلسطینیان در مسیر تاسیس کشور فلسطین به عنوان بخشی از راه حل دو کشور برای مناقشه خاورمیانه را اعلام کرد.به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، کمیسیون اروپا با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر ‘تعهد اتحادیه اروپا به حمایت از احیای اجتماعی- اقتصادی قدس شرقی’ اعلام کرد که این اتحادیه پروژه هایی را به منظور توانمندسازی مردم منطقه و حمایت از حضور فلسطینیان در این شهر ، از طریق اقدام های هدفمند به نفع جوانان و بخش خصوصی ، تامین اعتبار خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: ارتش آمریکا در رهگیری یک موشک در سامانه دفاع موشک بالستیک با شکست مواجه شده است.آژانس دفاع موشکی آمریکا تأیید کرده که این آزمایش موشکی انجام شده اما درباره نتایج آن اظهار نظر نمی‌کند.گفته می‌شود این موشک از تأسیسات موشکی در هاوایی در اوایل روز چهارشنبه به‌وقت آمریکا شلیک شده است.

الکوثرفارسی: رسانه ها از استقرار گسترده نظامیان آمریکایی برای برگزاری رزمایش مشترک تحت عنوان «کبرا » با رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر می دهند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای آمریکایی به همراه سیستم دفاع هوایی ضد موشکی خود به صورت گسترده ای در اراضی اشغالی مستقر می شوند و خود را برای مانور مشترک با نظامیان صهیونیست آماده می کنند.قرار است در رزمایش کبرا که هفته آینده برگزار می شود،  شرایط درگیری نظامی و جنگی در داخل اسرائیل شبیه سازی شود.

العالم: رژیم صهیونیستی که پس از هشدار مقام های لبنانی، به مدت 3 هفته ساخت دیوار سیمانی در مرز با لبنان را متوقف کرده بود بار دیگر ساخت آن را از سرگرفت.بر اساس گزارش های رسیده از مرز لبنان با فلسطین اشغالی، بولدوزرها و جرثقیل های رژیم صهیونیستی از ساعت ها پیش کار نصب دیوارهای بتنی پیش ساخته را آغاز کردند. مقام های لبنانی می گویند از آنجا که دو طرف هنوز بر سر 13 نقطه مرزی با هم اختلاف دارند، رژیم صهیونیستی نباید پیش از حل این اختلاف ها اقدام به ساخت دیوار کند.

رادیو چین: لی که چیانگ نخست وزیر شورای دولتی چین وترزا می نخست وزیر بریتانیا که در پکن به سر می برد ، دیدار سالانه نخست وزیران دو کشور را برگزار کردند. در جریان مذاکره طرفین موافقت با پیشبرد همکاریها در ابعاد یک کمربند یک جاده ، نوآوری ، بانکداری و امورانسانی را بیان کرده و همچنین بطور مشترک شاهد امضای اسناد همکاری دوجانبه و چندجانبه در زمینه هایی از جمله اقتصاد و تجارت ، بانکداری و هواپیمایی بودند.

ان .اچ.کی ژاپن:  ورزشکاران بیشتری از کره شمالی روز پنجشنبه، پیشاپیش آغاز بازی های المپیک زمستانه پیونگ چانگ، وارد کره جنوبی خواهند شد.کمیته بین المللی المپیک می گوید که کره شمالی ۲۲ ورزشکار در سه ورزش و پنج رشته ورزشی را اعزام خواهد کرد. دولت کره شمالی با شرکت در این المپیک فضای آشتی جویانه ای را ایجاد کرده است. اما همچنین اقدامات آشکاری را علیه ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی اتخاذ کرده است.

دویچه وله :  کنگره “گفت‌وگوی ملی سوریه” در سوچی روسیه پایان یافت. قرار است یک کمیته ۱۵۰ نفره برای تدوین قانون اساسی جدید سوریه تشکیل شود. روسیه، ترکیه و ایران نتیجه حاصل از کنگره سوچی را برخلاف غرب مثبت دانستند.موضوع اصلی این نشست تنظیم قانون اساسی جدید سوریه و مسئله تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *