جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
14اسفندماه 1396

رسانه ها ؛ میزبانی رهبرکره شمالی از فرستادگان جنوب و…

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دیدار رهبر کره شمالی باهیات کره جنوبی، دیدار ضد برجامی نتانیاهو و ترامپ، نشست سه جانبه اردوغان، پوتین و روحانی درباره سوریه،تاکید ایپک برحمایت از ولیعهد عربستان و امارات ، هشدار لاوروف به غرب، مجوزعربستان به هند برای استفاده از حریم هوایی اش برای پرواز به تل آویو، افشاگری درباره فروش مخفیانه تسلیحات بریتانیایی به عربستان، ادامه همکاری عراق و ناتو در زمینه مبارزه با داعش،تهدید آمریکا به خروج زود هنگام از توافق هسته ای با ایران،دیدار هیات پارلمانی انگلیس با عادل الجبیر، واکنش سوریه به اتهام به کارگیری سلاح شیمیایی در این کشور واعلام وضعیت اضطراری در سریلانکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ان .اچ.کی ژاپن: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز دوشنبه میزبان گفت و گوها و ضیافت شامی برای فرستادگان ویژه کره جنوبی بود. بنا به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، کیم با این فرستادگان به یک توافق رضایت بخش دست یافته است.یکی از مقام های دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که جلسه و ضیافت شام این هیات نمایندگان با کیم که در مقر حزب حاکم کارگران در پیونگ یانگ برگزار شد، بیش از چهار ساعت به طول انجامید.

الکوثرفارسی:  بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار شب گذشته خود با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به گفتگو با خبرنگاران پرداخت. وی گفت«من و ترامپ تنها 15 دقیقه درباره فلسطینیان صحبت کردیم. مابقی جلسه را فقط درباره ایران، ایران و ایران حرف زدیم.

العالم:  وزارت خارجه ترکیه از نشست سه جانبه سران کشورهای ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه در ماه آینده میلادی خبر داد.سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز سه شنبه در نشست خبری اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، ولادیمیر پوتین و حسن روحانی به ترتیب روسای جمهور ترکیه، روسیه و ایران ماه آینده میلادی(ماه آوریل) درباره سوریه نشست برگزار می‌کنند.

خبرگزاری صداو سیما:  رئیس کنفرانس روسای سازمان های یهودی اصلی آمریکا از ایپک خواست از ولیعهد عربستان و حکومت امارات عربی متحده حمایت کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، استفن گرینبرگ رئیس کنفرانس روسای سازمان های یهودی اصلی آمریکا از ایپک خواست از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و حکومت امارات عربی متحده حمایت کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو دلایل و شواهد زیادی را دارد که نشان می‌دهند که کشورهای غربی به دنبال حفظ افراد مسلح “جبهه النصره” در سوریه برای تغییر نظام هستند. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو کاملا به اجرای قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت درخصوص آتش بس انسانی در سوریه پایبند است.

 خبرگزاری مهر:  نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مجوز ریاض به یک شرکت هواپیمایی هندی برای استفاده از حریم هوایی عربستان به مقصد تل آویو خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با خبرنگاران بعد از دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عنوان کرد که ریاض به شرکت هواپیمایی هندی «ایر ایندیا» اجازه عبور از حریم هوایی عربستان به مقصد تل آویو را داده است.تاکنون هیچ مسئول سعودی یا مسئول سازمان هواپیمایی هند در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

یورونیوز: دولت محافظه کار بریتانیا متهم شده است که با صدور مجوز برای صادرات پنهانی و مخفیانه و گسترده ÷2 از حملات نظامی این کشور به یمن حمایت کرده است.انتشار جزئیاتی درباره صدور پنهانی این مجوزها که موجب شده است ارزش و نوع تسلیحات صادر شده به عربستان نامعلوم باقی بماند، در حالی صورت می گیرد که محمد بن سلمان، ولیعهد و مرد قدرتمند این کشور قصد دارد روز چهارشنبه به لندن سفر کند. وی در این سفر با ترزا می، نخست وزیر دولت محافظه کار دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رادیو چین:  حیدر العبادی نخست وزیر عراق و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که در عراق به سر می برد، با یکدیگر دیدار کردند. دو طرف گفتند که همچنان در مبارزه با گروههای افراطی به همکاری خود ادامه می دهند. دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف متفقا بر ضرورت افزایش همکاری در مبارزه با داعش تاکید کردند.

 اسپوتنیک روسیه: واشنگتن اجازه تولید سلاح هسته ای ایران را به ایران نخواهد داد.به گزارش اسپوتنیک ، “مایک پنس” معاون رئیس جمهور آمریکا در آخرین اظهارات خود اعلام نموده است که واشنگتن اجازه تولید سلاح هسته ای ایران را به ایران نخواهد داد. به گفته وی، ایران همچنان به دنبال تولید موشک های بالستیک و حمایت از سازمان های تروریستی است.

آناتولی ترکیه:  وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز یک هیات پارلمانی انگلستان را در ریاض به حضور پذیرفت. به گزارش خبرگزاری آناتولی،در این نشست طرفین روابط تاریخی این دو کشور و تحولات اخیر منطقه و جهان را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.این دیدار در حالی صورت گرفت که قرار است محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای انجام یک سفر رسمی سه روزه فردا از مصر به بریتانیا سفر کند.

پارس تودی :  تلویزیون سوریه اعلام کرد، دولت دمشق پیشتر در شورای امنیت سازمان ملل هشدار داده بود تروریست ها به دنبال سناریوسازی برای مطرح کردن ادعای استفاده دمشق از سلاح های شیمیایی هستند. به گزارش پارس تودی، دولت سوریه اعلام کرد گروه های تروریستی برای جبران شکست های مکرر خود در مقابل ارتش این کشور به ادعای بی اساس استفادۀ ارتش از سلاح های شیمیایی متوسل شده اند.

خبرگزاری فارس:  دولت سریلانکا به دنبال ایجاد درگیری میان جوامع مذهبی، وضعیت اضطراری 10 روزه‌ اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی دولت سریلانکا گفت: دولت در راستای اقدام سختگیرانه علیه افرادی که موجب خشونت‌های جمعی می‌شوند، وضعیت اضطراری 10 روزه را در سراسر کشور اعلام کرد.چندی پیش با کشته شدن یک مرد بودایی و آتش زدن شرکت‌ها و مراکز تجاری مسلمانان، ناآرامی‌هایی میان جوامع مذهبی به وجود آمد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *