جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

تهران و دمشق؛ درآستانه توافق برای بازسازی‌سوریه

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:سفیر سوریه در تهران گفت: روابط دو کشور با سرمایه‌گذاری در بازسازی سوریه، به سمت مشارکت اقتصادی بلند مدت سوق داده می‌شود.

عدنان حسن محمود در مصاحبه اختصاصی با تاکید بر گسترش روابط دوجانبه ، همکاری های دو کشور را در مرحله جدید راهبردی دانست و افزود: روابط دو طرف در مرحله آینده در همه زمینه ها مستحکم تر خواهد شد و اکنون ما در آستانه اجرای توافق های اقتصادی بلند مدت هستیم که منافع دو ملت را تامین می کند.
وی با بیان این که جنگ امریکایی – غربی در قالب تهاجم تروریستی و اقتصادی ادامه دارد تاکید کرد : برای مقابله با این تهاجم باید از طریق طرح های بلند مدت اقتصادی همکاری کنیم چنانکه اکنون طرح های سرمایه گذاری راهبردی در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی در سوریه در حال اجراست .
عدنان حسن محمود درباره نقش ایران در بازسازی این کشور گفت : همانطور که دولت ، ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در پیروزی های سوریه درمبارزه با تروریست ها و حامیانشان و در شکست توطئه های امریکا و غرب شریکند در بازسازی ویرانه های جنگ ، نوسازی تاسیسات زیربنایی و توسعه اقتصاد سوریه نیز شریکند.
سفیر سوریه افزود: بر این اساس به سمت روابط جدید راهبردی در عرصه های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی پیش می رویم که این مبتنی بر تاریخ روابط ریشه دار ، دوستانه و برادرانه دو کشور و اهداف و اصول مشترک است که منافع سوریه ، ایران و دیگر ملل منطقه را تامین می کند.
وی اضافه کرد: در آینده شاهد مراحل جدیدی از روابط خواهیم بود که در آن گام های بی سابقه ای را در مسیر پیشرفت و توسعه روابط اقتصادی و راهبردی برخواهیم داشت.
عدنان حسن محمود همچنین درباره هدف واشنگتن ، لندن و پاریس از تجاوز اخیر به سوریه گفت : این تجاوز آشکار پیرو نابودی گروه های تروریستی – تکفیری در غوطه شرقی و دیگر مناطقی است که ارتش ما با همکاری متحدانش در نبرد علیه تروریسم به پیروزی های راهبردی دست یافتند.
وی افزود : چون توطئه تروریست های حمایت شونده از جانب امریکا و غرب در تحقق اهدافشان با شکست مواجه شد به سوریه تجاوز کردند تا شکست تکفیری ها را در غوطه شرقی و دیگر مناطق جبران کنند.
عدنان حسن محمود اضافه کرد: البته با این تجاوز نیز درعرصه میدانی ، سیاسی و راهبردی شکست خوردند و این اقدام سبب شد اراده ملت و ارتش سوریه برای اخراج تروریست ها از هر وجب از خاکشان و نابودی آنان محکم تر شود.
وی تجاوز امریکا ، انگلیس و فرانسه به سوریه را به منزله زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی ، اصول سازمان ملل ، ارزش های اخلاقی و عرف های بشری و حمله ای دیوانه وار برشمرد که با استناد به دروغ پردازی ها و وارونه نشان دادن واقعیات انجام شد.
سفیر سوریه گفت : البته این موضوع جدیدی نیست زیرا با هر پیشروی تعیین کننده ارتش سوریه و آزادی مناطق جدیدی از کشورمان ، امریکا ، غرب استعمارگر و مزدورانش در منطقه با تجاوز مستقیم از تروریست ها حمایت می کنند.
عدنان حسن محمود همچنین درباره روحیه نظام و ملت سوریه پس از تجاوز اخیر امریکا اظهار داشت : این تجاوز در تحقق اهدافش شکست خورد و بر اراده ملت و ارتش سوریه در تحقق پیروزی های مستمر ضد تروریسم در مناطق مختلف افزود و مقاومت اسلامی نیز قوی تر از هر زمان دیگر است.
وی افزود: ارتش و نیروی هوایی سوریه در مقابل این تجاوز ایستاد و بیشتر موشک هایی را که ترامپ آنها را هوشمند معرفی کرد هدف قرار داد.
عدنان حسن محمود گفت : شهروندان سوری از روحیه بسیار بالایی برخوردارند و با اعتقاد از ارتش سوریه حمایت می کنند تا در برابر هر گونه تجاوز به حاکمیت ملی ، بایستد.
وی همچنین درباره ادعای امریکا و غرب درباره حملات شیمیایی در سوریه گفت : از زمان طرح این سناریو و فیلم دروغینی که درباره ادعای استفاده از این سلاح ها تولید و پخش شد از سازمان ملل خواستیم کمیته حقیقت یابی تشکیل و هیاتی از سازمان منع سلاح های شیمیایی به سوریه اعزام شود تا زمینه کشف حقیقت را فراهم کند.
این مقام سوری افزود : دولت ما برای ارائه تسهیلات لازم به منظور سفر این هیات به منطقه دوما و انجام ماموریت شان اعلام آمادگی کامل کرده است.
عدنان حسن محمود همچنین درباره خبر بازداشت شماری از نیروهای انگلیسی در غوطه شرقی گفت : از آغاز جنگ تروریستی ضد سوریه ، همکاری میان امریکا و برخی کشورهای منطقه در حمایت کامل از تروریست ها وجود داشت به این علت کشورهای حامی تروریسم در کشتار ملت و نابودی تاسیسات زیربنایی سوریه شریکند.
وی با اشاره به ترفند گروه تروریستی موسوم به ” کلاه سفیدها ” در صحنه سازی و اتهام حمله شیمیایی علیه دولت سوریه افزود : آنان شاخه ای وابسته به گروه تروریستی “جبهه النصره ” هستند که از جانب سرویس های اطلاعاتی انگلیس ایجاد و ساماندهی شده اند و زیر نظر این سرویس ها فعالیت می کنند.
عدنان حسن محمود گفت : اعضای این گروه تروریستی ، سناریو و نمایش مضحک استفاده از سلاح های شیمیایی را در منطقه غوطه اجرا کردند تا زمینه تجاوز امریکا و غرب به سوریه ، حمایت از تروریست ها و سرپوش گذاشتن بر شکست های بزرگ آنان فراهم شود ، شکست هایی که ارتش ما بر آنان تحمیل و آنان را در غوطه نابود کرد .
سفیر سوریه همچنین درباره اعلام مقامات روسیه مبنی بر کشف مستنداتی درباره نقش انگلیس در صحنه سازی حمله شیمیایی در منطقه دوما تصریح کرد : نقش انگلیس از آغاز جنگ تروریستی ضد سوریه حمایت از تروریسم بود .
وی افزود : افکار عمومی در منطقه و جهان اکنون به خوبی این تجاوزها و شایعات دروغین ضد سوری را می فهمد و هر شخص عاقلی به خوبی می داند که محال است دولت سوریه در حین پیروزی بر تروریسم از سلاح شیمیایی استفاده کند.
عدنان حسن محمود ، غوطه شرقی را منطقه ای راهبردی برای امنیت دمشق دانست که آزادی آن ، دستاوردی تعیین کننده برای ارتقای امنیت پایتخت و ایجاد شرایط عادی در جاده های منتهی به آن است.
وی همچنین درباره نقش عربستان در تامین هزینه تجاوز به سوریه و افشای خیانتش در به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی اظهار داشت : باید میان افکار عمومی ملل عربی با برخی از توطئه گران علیه سوریه تفاوت قائل شویم . افکار عمومی عربی هوشیاری عمیقی درباره جنگ سوریه دارد و اهداف تجاوز امریکایی – غربی را می شناسد.
این مقام سوری تصریح کرد: رژیم های سعودی ، قطر و ترکیه مانند ابزارهایی برای توطئه های تروریستی – تکفیری ضد سوریه به کار گرفته می شوند و سوریه را به عنوان حلقه ای از مقاومت اسلامی که با اهداف صهیونیستی – امریکایی مبارزه می کند هدف قرار می دهند.
عدنان حسن محمود افزود : افکار عمومی عربی ، اسلامی و بین المللی از سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می کند همین افکار عمومی ضد رویکردهای عربستان و بر این باور است که آنان در سنگر رژیم صهیونیستی قرار دارند و طرح های صهیونیستی – امریکایی را در هدف قرار دادن سوریه به طور مستقیم اجرا می کند.
وی اضافه کرد: نظام سعودی از آغاز جنگ در سوریه با حمایت از تروریسم انواع کمک های مالی ، تسلیحاتی و پشتیبانی را برای تروریست ها فراهم کرد و اکنون نیز به ایفای نقشش به نفع رژیم صهیونیستی ادامه می دهد.
عدنان حسن محمود همچنین درباره طرح جدید امریکا برای استقرار نیروهای نظامی کشورهای عربی به ویژه عربستان در سوریه و جایگزینی آنان به جای نظامیان خود ، هدف اصلی این توطئه ها را حمایت از تروریسم و طولانی تر کردن جنگ تروریستی در سوریه دانست.
وی تاکید کرد : حضور نظامیان هر کشوری در سوریه بدون کسب موافقت از دمشق به منزله نقض آشکار قوانین بین المللی و تجاوز به حاکمیت سوریه است و دولت ، ملت و ارتش ما با آنان به عنوان نیروهای متجاوز رفتار خواهند کرد.
این دیپلمات سوری همچنین درباره چرخش سیاسی ترکیه در حمایت از تجاوز اخیر به سوریه گفت : ترکیه از آغاز جنگ علیه سوریه ، حامی اصلی تروریست ها و پایگاهی لجستیکی برای حمایت از آنان بوده و به خاک کشور ما تجاوز کرده است.
عدنان حسن محمود تصریح کرد : ترکیه اخیرا با تجاوز به سوریه ، اقدام به کشتار مردم و تخریب تاسیسات زیربنایی ما در منطقه عفرین و دیگر مناطق کرد به این علت مواضع این رژیم در امتداد حمایت از تروریسم است و همواره تاکید می کنیم که ترکیه اکنون کشوری اشغالگرست که به سوریه تجاوز کرده و قوانین بین المللی و عرف های انسانی را زیر پا گذاشته است.
وی هدف از سیاست اشغالگرانه ترکیه و حمایت از تروریست ها را مشی استعمارگری این کشور دانست.
عدنان حسن محمود همچنین درباره تاوان حمله صهیونیست ها به پایگاه تی فور سوریه گفت : تجاوز این رژیم جعلی همواره ادامه دارد رژیمی متجاوز که همواره بخشی از خاک سوریه در منطقه جولان را اشغال کرده است .
وی افزود : رژیم اشغالگر قدس با گروه های تکفیری – تروریستی در سوریه شریک است و در ارتباطی مستقیم از آنان حمایت پشتیبانی و اطلاعاتی می کند به این علت ما با آنان به عنوان رژیمی غاصب و تجاوزگر رفتار می کنیم.
سفیر سوریه اضافه کرد : نیروی هوایی سوریه یک فروند هواپیمای صهیونیست ها را که به آسمان ما تجاوز کرده بود سرنگون کرد چنانکه موشک هایی را که به پایگاه تی فور شلیک کرد هدف قرار داد . ارتش سوریه در برابر هر تجاوز صهیونیست ها می ایستد.
عدنان حسن محمود همچنین درباره دستور کار بعدی ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم پس از آزادی غوطه شرقی تاکید کرد : مبارزه با تروریسم تا زمانی که همه مناطق سوریه از تروریست ها پاکسازی شود ادامه دارد .
سفیر سوریه در پایان با قدردانی از نظام جمهوری اسلامی ، رهبر معظم انقلاب ، دولت و ملت ایران بابت حمایت هایشان از سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد : همواره به این روابط راهبردی وفادار خواهیم ماند و تاکید می کنیم که سرنوشت ما در مبارزه با تروریسم یکسان است و با کسب دستاوردهای ممتاز ، اهداف مشترک را با مشارکت محقق می کنیم
وی،تقویت روابط ایران و سوریه و استحکام محور مقاومت را برای مقابله با هرگونه تجاوز و تسلط استکبار ضروری دانست و افزود : نقشه منطقه و جهان امروز بر اساس دستاوردهای راهبردی در سوریه ترسیم خواهد شد دستاوردهایی که با ایثارگری ارتش و ملت سوریه ، فداکاری ایران ، همکاری حزب الله لبنان ، حمایت عراق و دوستان ما در روسیه و دیگر کشورهای جهان کسب شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *