جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

Loading
1فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ آغاز رزمایش زره خلیج فارس و…

۱۳۹۷/۰۱/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز بزرگترین رزمایش کشورهای خلیج فارس در عربستان، نگرانی گروه 20 از پیامد زورآزمایی تجاری آمریکا و چین، تاکید وزیر دفاع آمریکا بر همکاری با روسیه، بررسی تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه ،احتمال تعویق انتقال سفارت آمریکا به قدس ، مخالف بغداد با عملیات نظامی آنکارا در خاک عراق ، دومینوی استعفا در دولت دست نشانده سعودی در یمن، تصویب ادامه حمایت واشنگتن از عربستان درجنگ یمن، تاکید ترکیه برادامه عملیات شاخه زیتون تا دستیابی کامل به اهداف و هشدار لاوروف درباره اقدامات ضد روسی بریتانیا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  بزرگترین رزمایش‌ نظامی در منطقه خلیج فارس تحت عنوان”زره مشترک خلیج فارس ۱”  روز سه شنبه تحت نظارت وزارت دفاع عربستان و با حضور نیروهای نظامی عربستان و ۲۳ کشور آغاز شد. به گزارش ایسنا، این رزمایش‌ بزرگترین رزمایش در منطقه حوزه خلیج فارس از نظر تعداد نیروها، کشورهای شرکت کننده و تنوع تجارب و کیفیت سلاح‌ها است  که در شرق عربستان و به مدت یک ماه کامل برگزار می‌شود.

خبرگزاری صداو سیما:  وزرای دارایی گروه20 کشور صنعتی که در آرژانتین گرد هم آمده اند از آثار احتمالی تنش‌های موجود در عرصه تجاری بر روند رشد اقتصاد جهان ابراز نگرانی کردند. به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما،وزرای گروه بیست در نشست دو روزه خود در آرژانتین، علاوه بر تهدید‌های فزاینده در خصوص وقوع یک جنگ تجاری فراگیر در جهان، موضوعات مهم و حساسی مثل تجارت فولاد، مالیات بر فعالیت‌های دیجیتالی و پدیده حمایت گرایی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

 خبرگزاری مهر:  وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: پس از انتخاب مجدد پوتین به عنوان ریاست جهوری روسیه، برای همکاری با این کشور آماده‌ هستیم. به گزارش خبرگزاری مهر، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد: برای همکاری با روسیه پس از انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهوری این کشور آماده‌ ایم. وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران در پنتاگون در این باره ادعا کرد: همواره در هر جائی که امکان آن وجود داشت، مایل به همکاری با روسیه بوده ایم!

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه لیتوانی اعلام کرد که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه نشست این هفته در بروکسل، درباره تحریم های جدید علیه روسیه تبادل نظر کرده اند. ‘لیناس لینکویسیوس’ (Linas Linkevicius) گفت: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه نشست دوشنبه گذشته در بروکسل، درباره تحریم های جدید روسیه ‘تبادل نظر’ کرده اند که همزمان با پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، تشکیل شده بود.

خبرگزاری فارس:  سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) می‌گوید واشنگتن و مسکو در خصوص کره شمالی دارای هدف راهبردی مشترک بوده و هر دو خواستار عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و همچنین راه‌حل صلح‌آمیز برای مناقشه کره هستند. به گزارش خبرگزاری فارس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) می‌گوید واشنگتن و مسکو در خصوص کره شمالی دارای هدف راهبردی مشترک بوده و هر دو خواستار عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و همچنین راه‌حل صلح‌آمیز برای مناقشه کره هستند.

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه صهیونیستی دلایل احتمال تعویق انتقال سفارت آمریکا به قدس را بر شمرد. شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با توجه به اقدامات و بوروکراسی این رژیم، احتمال تعویق انتقال سفارت آمریکا به قدس وجود دارد.

الکوثرفارسی:  وزیر خارجه عراق ضمن اعلام مخالفت کشورش با هر گونه عملیات نظامی ترکیه در خاک آن، خواستار خروج نیروهای این کشور از بعشیقه شد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دفتر ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی در شهر بغداد، پایتخت این کشور با احمد یلدز، معاون وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرده جایی که دو طرف روابط میان دو کشور و راه های گسترش آن را مورد بررسی قرار دادند.

العالم:  دومین وزیر دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده عربستان در یمن استعفا کرد. صلاح الصیادی وزیر مشاور در دولت منصور هادی سه شنبه شب استعفا کرد.استعفای الصیادی درپی استعفای عبدالعزیز جباری معاون نخست وزیر و وزیر خدمات شهری دولت عبدربه منصور هادی صورت گرفت.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به زودی شرایط فروش پهپادهای نظامی این کشور به متحدان ایالات متحده را تسهیل می کند. به گزارش خبرگزاری رویترز با تسهیل شرایط صدور پهپادهای آمریکایی دهها کشور متحد واشنگتن خواهند توانست اقدام به خریداری این پهپادها کنند.بنا به این گزارش تغییر شرایط صدور پهپادهای آمریکایی در راستای تجدیدنظر کلی در مقررات صدور سلاح صورت خواهد گرفت.

ان .اچ.کی ژاپن:  استیون منوشین، وزیر خزانه داری آمریکا، می گوید تعرفه های برنامه ریزی شده این کشور به خاطر حمایت از محصولات و صنایع داخلی نیست بلکه یک اقدام تجاری متقابل است. منوشین روز سه شنبه در آرژانتین در پایان نشست وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی «گروه ۲۰» در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد.

اسپوتنیک روسیه : در مجلس سنای آمریکا، طرح اتمام یا ادامه حمایت آمریکا از ائتلاف عربی در یمن به تصویب گذاشته شد. به گزارش اسپوتنیک ، روز گذشته در سنا، طرح پایان یا ادامه حمایت‌های نظامی این کشور از ائتلاف کشور‌های عربی به ریاست عربستان سعودی در یمن تصمیم گیری کرد و طرح توقف حمایت آمریکا از عربستان در مجلس سنا رای نیاورد.

تی .آر.تی ترکیه: وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت عملیات شاخه زیتون در عفرین تا زمانی که به اهدافش دست یابد، ادامه خواهد داشت. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان “ترکیه، شریک اجتناب ناپذیر برای امنیت اروپا” در روزنامه لوموند فرانسه تصریح کرد: عملیات شاخه زیتون ترکیه در عفرین که علیه گروه تروریستی پ.ک.ک/ پ.ی.د/ ی.پ.گ و داعش، شریک آن اجرایی می شود، تا زمانی که به اهدافش دست یابد، ادامه خواهد داشت.

دویچه وله : دو روز پس از اعلام نتایج انتخابات ریا‌ست‌جمهوری روسیه، رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین‌تبریک گفت. ترامپ در گفتگوی تلفنی با پوتین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با او دیدار و گفتگو کند.  ولادیمیر پوتین در انتخابات روز یکشنبه (۲۸ اسفند/ ۱۹ مارس) با کسب ۷/ ۷۶ آرا  برای چهارمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد.

پارس تودی :   وزیر امور خارجه روسیه تهدید کرد که کشورش اقدامات ضد روسی بریتانیا را تلافی خواهد کرد.به گزارش پارس تودی، «سرگئی لاوروف» روز چهارشنبه پس از دیدار با «تارو کانو» وزیر امور خارجه ژاپن در توکیو گفت: اگر لندن همچنان به اقدامات ضد روسی ادامه دهد مسکو نیز بر اساس اصول خود مقابله به مثل خواهد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *