جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
4فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ حمایت تمام قد شورای حقوق بشر از فلسطین و عصبایت اسرائیل و آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۱/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصویب ۵ قطعنامه درباره فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل و عصبانیت شدید آمریکا، موافقت کره شمالی با مذاکرات سطح بالا با کره جنوبی، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، سفر وزرای خارجه آلمان و فرانسه به سرزمین های اشغالی ، آغاز رزمایش دریایی مصر و فرانسه ، مذاکره ترکیه و آمریکا برای خرید موشک های پاتریوت ، واکنش چین به ورود ناو جنگی آمریکا به آبهای این کشور،هشدار دوباره پکن نسبت به «جنگ تجاری با آمریکا و خروج نیروهای پ‌ک‌ک از منطقه سنجار در شمال عراق ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست خود در ژنو، چهار قطعنامه ارائه شده توسط سازمان همکاری اسلامی در مورد فلسطین را با اکثریت آرا به تصویب رساند. به گزارش ایسنا، یکی از قطعنامه‌های تصویب شده، بر حق مسلم و غیرقابل تصرف ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خویش و تشکیل کشور مستقل خود تاکید دارد.

خبرگزاری مهر: پس از تصویب ۵ قطعنامه حقوق بشری علیه رژیم صهیونیستی، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن محکومیت این شورا بار دیگر به یاوه گویی علیه ایران متوسل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، ضمن محکومیت شدید اقدام شورای حقوق بشر مدعی شد: این خیلی احمقانه است که رفتار شورای حقوق بشر با اسرائیل بدتر از از رفتار آن با ایران و کره شمالی است!

پارس تودی:  وزارت وحدت کره جنوبی از موافقت کره شمالی برای برگزاری گفتگوهای سطح بالا بین دو کره خبر داد. به گزارش پارس تودی ، وزارت وحدت کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد: کره شمالی با ارسال پیامی با برگزاری مذاکرات سطح بالا بین دو کره در روز 29 مارس در روستای مرزی «پانمونجوم» Panmunjom موافقت کرده است.

خبرگزاری صداو سیما:   وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: واشنگتن، ده فرد از ایران و شرکت ایرانی مبنا تحریم کرده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: واشنگتن، گروه مبنا در ایران را تحریم کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: ده فرد از ایران و یک شرکت مستقر در این کشور را تحریم کرده است.

خبرگزاری فارس:   وزرای خارجه آلمان و فرانسه با موضوع برجام به سرزمین های اشغالی می‌روند. وزرای خارجه آلمان و فرانسه هفته آینده برای بحث درباره برجام و راههای جلوگیری از خروج آمریکا از این توافق هسته‌ای به سرزمین اشغالی سفر می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا: رهبران اتحادیه اروپا درپی ماجرای مسمومیت جاسوس روس در انگلیس، خود را برای اخراج دیپلمات های روسیه آماده می کنند. به گزارش ایرنا، روزنامه ایندیپندنت بابیان این مطلب نوشت: با گسترش ماجرای مسمومیت جاسوس دوجانبه روسیه که در سالزبوری انگلیس روی داد، تاکنون شش کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کرده اند، آماده اند دیپلمات های روسیه را از کشورشان اخراج کنند.

الکوثرفارسی: رزمایش مشترک نیروی دریایی پاریس و قاهره در آب های سرزمینی مصر در دریای سرخ آغاز شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این رزمایش برای مقابله با مین روبی دریایی صورت می گیرد و چند روز طول خواهد کشید.مصر و فرانسه در مهرماه 96 نیز یک رزمایش مشترک دریایی در اطراف اقیانوس اطلس برگزار کرده بودند.

العالم: مذاکره ترکیه و آمریکا برای خرید موشک های پاتریوت ادامه دارد. حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: برای توسعه سامانه های دفاع موشکی ترکیه در چهارچوب قوانین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) مذاکره آنکارا ـ واشنگتن برای خرید سامانه موشکی پاتریوت متوقف نشده و ادامه دارد. وی همچنین تاکید کرد: سامانه دفاع موشکی اس.400 خریداری شده از روسیه مستقل به کار گرفته خواهد شد و با فناوری های اعضای ناتو یکپارچه نخواهد شد.

یورونیوز:  جان بولتون، مشاور امنیت جدید آمریکا می گوید محور هرگونه مذاکره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور با رهبر کره شمالی باید خلع سلاح هسته ای هر چه سریعتر پیونگ یانگ باشد.مشاور جدید امنیت ملی آمریکا که روز پنجشنبه به عنوان جانشین هربرت ریموند مک مستر معرفی شد در گفتگویی که تنها چند روز پیش از آن با «رادیو آزاد آسیا» انجام داده تاکید کرده است مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی باید مشابه مذاکراتی باشد که در سال ۲۰۰۴ میلادی به خاتمه برنامه هسته ای لیبی انجامید.

رادیو چین:  سخنگوی وزارت دفاع چین گفت : ورود ناو جنگی آمریکا به آبهای نزدیک جزایر چین در دریای جنوبی چالش جدی سیاسی و نظامی است. ناوشکن موشک انداز شماره ماستین نیروی دریایی آمریکا 23 مارس بدون اجازه وارد آبهای دریایی جزایر چین در دریای جنوبی شد. رن گوئو چیانگ سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع چین گفت: دو فروند ناو جنگی نیروی دریایی چین به شماره های 570 و 514 بی درنگ اقدام کرده و طبق قانون ناو آمریکایی را مورد شناسایی و بازرسی قرار داده و پس از هشدار آنرا اخراج کردند.

آناتولی ترکیه:   معاون نخست‌وزیر چین در تماس تلفنی با وزیر خزانه‌داری آمریکا، وضع تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای چینی توسط آمریکا را به ضرر هر دو کشور خواند. لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین در یک تماس تلفنی با استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار افزایش تلاش‌ها برای برقراری ثبات تجاری میان دو کشور شد و گفت که وضع تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای چینی توسط آمریکا نه به نفع دو کشور و نه به نفع جهان است.

تی .آر.تی ترکیه: ” ترکیه به بیانیه اتحادیه اروپا درخصوص قبرس و یونان  واکنش نشان داد. در بیانیه منتشره وزارت امور خارجه ترکیه آمده است:” متن تایید شده از سوی اتحادیه اروپا در نشست سران این اتحادیه که طی آن اقدامات به اصطلاح غیرقانونی” کشورمان در شرق دریای مدیترانه و دریای اژه محکوم شده و به همبستگی کامل این اتحادیه با قبرس و یونان تاکید شده است، تاسف آور است.

دویچه وله : گروه پ‌ک‌ک اعلام کرد که نیروهای خود را از سنجار خارج خواهد کرد. این اقدام یک‌جانبه برای جلوگیری از حمله احتمالی ارتش ترکیه به این منطقه تلقی می‌شود. ترکیه درباره خروج پ‌ک‌ک از سنجار به دولت عراق هشدار داده بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *