جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

آیا کندی بازی را در انتخابات آمریکا به هم می‌زند؟

از زمان ورود به عرصه انتخابات در آوریل سال گذشته، کندی عمدتا توانسته ۱۰ تا ۲۰ درصد آرا را در نظرسنجی‌ها به خود اختصاص دهد. نظرسنجی انجام شده در هفته اخیر در ایالت‌های سرنوشت ساز نشان داد که حضور وی سبب شده تا فاصله ترامپ با بایدن یک درصد بیشتر شود. ترامپ در شبکه اجتماعی خود در واکنش به حضور کندی نوشت: «او رقیب سیاسی جو بایدن قلابی است نه من. خیلی دوست دارم که او هم در انتخابات حضور دارد.»

اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند باشند

نیویورک – ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر انجام اقدامات موثر برای کمک رسانه به مردم غزه گفت: اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری پایبند باشند.

Loading
24اردیبهشت ماه1397

رسانه ها ؛ اعلام نتایج اولیه انتخابات عراق و…

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیشتازی ائتلاف صدر در انتخابات پارلمانی عراق، دهها شهید فلسطینی در راهپیمایی بازگشت امروز، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس ، نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی تصمیم آمریکا درانتقال سفارت، فراخوان الظواهری برای اقدام علیه آمریکا همزمان با انتقال سفارت به قدس، بررسی آخرین وضعیت سیاسی و میدانی سوریه در دیدار جابری انصاری و لاورنتیف، سفر هیات کره‌ شمالی به چین، سفر فرستاده ویژه شی جین پینگ به آمریکا و پیشنهاد سرمایه گذاری آمریکا به کره شمالی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:   بنا بر اعلام کمیسیون انتخابات عراق ائتلاف سائرون «اتحاد انقلابیون برای اصلاحات» به رهبری مقتدی صدر، روحانی با نفوذ شیعه توانسته است با کسب بیشترین آراء پیشگام انتخابات پارلمانی روز شنبه ۱۲ مه شود. ائتلاف فتح  به رهبری هادی العامری، جایگاه دوم قرار گرفته است و متحدان حیدر عبادی، نخست وزیر کنونی نیز جایگاهی بهتر از سومی به دست نیاورده‌اند.انتخابات پارلمانی روز شنبه، اولین انتخابات برگزار شده در عراق از زمان شکست داعش و چهارمین انتخابات از سال ۲۰۰۳ میلادی به این سو است؛ یعنی از زمانی که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به حکومت صدام پایان داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نتایج اولیه رسمی و جزئی در ۱۰ استان از جمله بغداد را اعلام کرد که حکایت از بازگشت مقتدی صدر به عرصه سیاسی عراق دارد.به گزارش ایسنا، ریاض بدران، رئیس اداره انتخابات عراق در کنفرانسی خبری اعلام کرد،‌ دو لیست “الفتح” و “سائرون” به طور غافلگیرکننده‌ای در مقابل ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی که پیش از این براساس نتایج غیررسمی پیشتاز بود آرای اکثر استان‌های عراق را به دست آوردند.لیست سائرون شامل صدر و حزب کمونیست و براساس مبارزه با فساد تشکیل شد که در رتبه نخست شش استان از مجموع ۱۸ استان عراق و در رتبه دوم در چهار استان دیگر قرار گرفت.

الکوثرفارسی: تعداد شهدای تظاهرات امروز معترضان فلسطینی در نوار غزه، به 11 شهید رسید.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، امروز نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، شاهد تظاهرات و اعتراض گسترده است. همچنین  قرار است امروز (14 ماه می/24 اردیبهشت)، طی مراسمی، سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس غربی منتقل شود.

آناتولی ترکیه:  تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به آن شهر مصادف با هفتادمین سالگرد روز «نکبت» به اجرا در آمد. سفارت آمریکا در تل‌آویو امروز 14 مه 2018 مصادف با هفتادمین سالگرد روز «نکبت» طی یک مراسم رسمی که رئیس جمهور دونالد ترامپ، از طریق کنفرانس ویدیویی در آن شرکت و سخنرانی خواهد کرد، به قدس منتقل خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا:    ‘اتحادیه عرب’ برای مقابله با تصمیم غیر قانونی آمریکا در انتقال سفارت خود به شهر ‘قدس’، چهارشنبه هفته جاری جلسه فوق العاده تشکیل می دهد. اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای، ضمن غیر قانونی خواندن اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود از ‘تل آویو’ به قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و مغایرت آن با قوانین بین المللی اعلام کرد که این نهاد چهارشنبه هفته جاری در سطح نمایندگان دائمی جلسه فوق العاده تشکیل می دهد.

الکوثرفارسی:  رهبر القاعده اعلام کرد، تصمیم آمریکا در انتقال سفارتش به قدس شاهدی است بر اینکه مذاکرات صلح شکست خورده است و به مسلمانان تاکید کرد تا علیه آمریکا دست به اقدامات شبه‌نظامی بزنند به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایمن الظواهری، رهبر القاعده در فیلمی پنج دقیقه‌ای با عنوان “تل‌آویو هم سرزمین مسلمانان است” درخواست کرده است تا همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اقداماتی علیه آمریکا صورت بگیرد.

العالم: حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه، با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و رئیس هیات مذاکره کننده روسیه در روند آستانه دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار که ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و هیات های دو کشور نیز حضور داشتند، دستیار ارشد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، آخرین وضعیت سیاسی و میدانی سوریه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که هیاتی از کره شمالی امروز (دوشنبه) وارد پکن شده است. به گزارش ایسنا، سفر هیات کره شمالی به چین در حالی صورت گرفته که دو طرف روابط دیپلماتیک خود را پیش از نشست میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بهبود بخشیدند.

رادیو چین:  لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه 14 مه اعلام کرد که بنابه دعوت دولت آمریکا، لیو هه فرستاده ویژه رئیس جمهور شی جین‌پینگ، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون نخست وزیر چین و مسئول گفتگوی اقتصادی همه جانبه چین و آمریکا 15 تا 19 مه از آمریکا دیدار کرده و با هیئت اقتصادی آمریکا تحت رهبری وزیر خزانه‌داری این کشور پیرامون مسائل اقتصادی و تجاری دو کشور رایزنی خواهد کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، می گوید در صورتی که رهبران کره شمالی غیرهسته ای شدن کامل، برگشت ناپذیر و قابل راستی آزمایی را بپذیرند، آمریکا در این کشور سرمایه گذاری خواهد کرد. پمپئو همچنین گفت که طبعا آمریکا باید امنیت را برای کره شمالی تضمین کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *