جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی سازمان ملل: هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به غزه وجود ندارد

تهران – ایرنا – سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه موانع بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اهالی غزه همچنان وجود دارد، تأکید کرد در شرایطی که بیش از ۱.۱ میلیون نفر در این منطقه با خطر گرسنگی مواجه هستند و هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به این منطقه وجود ندارد.

انتقاد شدید نماینده فلسطین از نقض قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از نقض قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس فوری از سوی اسرائیل بشدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل با نقض قطعنامه شورای امنیت مرتکب جنایت می شود.

Loading
27اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ رویکرد متناقض اتحادیه اروپا در مورد برجام و…

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ | گزیده های راهبردی

رسانه ها ؛ رویکرد متناقض اتحادیه اروپا در مورد برجام و... شورای راهبردی آنلاین: هشدار رئیس کمیسیون اروپا در مورد لغو برجام، انتقاد مرکل از برجام ، هشدار تیلرسون درخصوص وضعیت آمریکا، نشست فوق العاده اتحادیه عرب ، تلاش کره جنوبی برای میانجیگری کره شمالی و آمریکا، ترامپ در انتظار تصمیم غیرهسته ای شدن کره شمالی، تاکید چین بر بهره مندی مشترک کشورهای جهان از طرح کمربند و جاده، توافقنامه موقت تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران و تحریم حزب الله لبنان ازسوی آمریکا و شش کشور عربی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  رئیس کمیسیون اروپا گفت : ما نمی خواهیم این توافق از بین برود زیرا این توافق برای حفظ صلح در منطقه و جهان حائز اهمیت است.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک منبع آگاه اروپایی اعلام کرد سران اروپا درباره یک رویکرد متحد برای نجات توافق هسته ای ایران توافق کرده اند.

خبرگزاری تسنیم: صدر اعظم آلمان گفت کشورهای اتحادیه اروپا در خصوص این مساله اتفاق نظر دارند که توافق هسته‌ای ایران کامل نیست. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز پنجشنبه در سخنانی در حاشیه اجلاس رهبران اروپا در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان تاکید کرد: کشورهای اتحادیه اروپا موافق هستند که توافق هسته‌ای ایران کامل نیست ولی باید حفظ شود.

یورونیوز:  سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا عصر چهارشنبه وارد صوفیه، پایتخت بلغارستان جمع شدند تا در جریان نشستی دو روزه علاوه بر هم‌اندیشی دربارۀ موضع این اتحادیه در قبال توافق هسته‌ای ایران، برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته با سران کشورهای بالکان نیز دیداری مشترک داشته باشند. در پایان اولین روز این هم‌اندیشی، سران ۲۸ کشور عضو این اتحادیه در مراسم شامی که چهارشنبه شب برگزار شد بر اتخاذ یک «رویکرد واحد» در قبال توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا با انتقاد از دونالد ترامپ هشدار داد: رشد بحران ملی بر سر اخلاقیات و انسجام ، دموکراسی آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد. به گزارش ایسنا ، تیلرسون  در جمع فارغ التحصیلان موسسه نظامی ویرجینیا به این حقیقت اشاره کرد که چنین بحران‌هایی در صورتیکه مدیریت نشوند به فقدان آزادی منجر می‌شوند.

الکوثرفارسی:  اتحادیه عرب امروز (پنجشنبه) درباره قدس اشغالی و تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت، بنا بر درخواست عربستان، اتحادیه عرب قرار است روز پنجشنبه یک نشست فوق‌العاده در سطح وزیران خارجه برگزار کند و هدف از آن “مقابله با تجاوز اسرائیل علیه ملت فلسطین و تصمیم غیرقانونی آمریکا درباره انتقال سفارت خود به قدس اشغالی” است.

العالم:  ریاست جمهوری کره جنوبی گفت از تمام کانال‌های ارتباطی خود با آمریکا و کره شمالی استفاده می‌کند تا نقش میانجی برای برگزاری حتمی نشست میان واشنگتن و پیونگ یانگ را ایفا نماید. کره جنوبی روز پنج‌شنبه (امروز) گفت که سعی می‌کند گفت‌وگوهای عالی‌رتبه با کره شمالی را از سر بگیرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، می گوید که در نشست خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بر غیرهسته ای شدن تاکید خواهد کرد. معاون اول وزیر خارجه کره شمالی روز چهارشنبه به لغو نشست سران بین آمریکا و کره شمالی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، اشاره کرد.

رادیو چین:  وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در پاریس با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو و کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.وزیر خارجه چین اظهار کرد: طرح ساخت مشترک «یک کمربند- یک جاده» از سوی چین مطرح شده ولی فرصتها و ثمرات ناشی از آن مال سراسر جهان است. طی پنج سال اخیر پس از طرح پیشنهاد «یک کمربند- یک جاده»، میزان کل تجارت چین با کشورهای حاشیه «یک کمربند – یک جاده» از 4000 هزار میلیارد دلار تجاوز کرده و حجم کل سرمایه گذاری نیز از 60 میلیارد دلار فراتر رفته است.

اسپوتنیک روسیه:  توافقنامه موقت تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در جریان کار همایش اقتصادی آستراخان به امضا رسید.به گزارش اسپوتنیک، این سند مرحله اول در روند تشکیل بازار آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران است. توافق حاصله کاهش یا لغو حقوق گمرکی واردات انواع بسیار زیادی از کالاها را در نظر می گیرد.

تی .آر.تی ترکیه:  آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفت که مسئله سوریه بدون حضور کشورهای منطقه و اروپا حل نخواهد شد.آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در مجلس فدرال این کشور (بوندستاگ) گفت: “مسئله سوریه نیازمند راه حل سیاسی است، نیمی از مردم سوریه بعد از جنگ کشور خود را ترک کرده اند و گروههای تروریستی ای چون داعش بحران بزرگی در منطقه ایجاد کرده اند.”

دویچه وله : آمریکا و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، رهبران ارشد گروه حزب‌الله لبنان را تحریم‌ کردند. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه (۱۶ مه/ ۲۶ اردیبهشت) رهبران ارشد حزب‌الله لبنان، از جمله حسن نصرالله، دبیر کل و معاون او را در فهرست تحریم‌های این کشور قرار داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *