جدیدترین مطالب

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد / عربستان و امارات که خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، هیچ حمایتی از فلسطین نکردند

الحوثی، رهبر انصارالله گفت: کمک به ملت فلسطین، مسئولیت بزرگی بر دوش کشورهای اسلامی است، بیشتر کشورهای عربی به فلسطین کمک نکردند؛ برخی از آنان با اسرائیل همدستی کردند و برخی دیگر نیز شریک این رژیم بودند.

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند

مسکو- ایرنا- معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع روسیه با اشاره به پاسخ تنبیهی کشورمان به رژیم صهیونیستی گفت:‌ در مدت اخیر، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کردند که در دفاع از منابع و کشور خود قاطعیت بسیار بالایی دارند و آماده هستند تا هر تهدید و چالشی را با اندازه و در خور پاسخ دهند.

افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر

تهران – ایرنا – وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز جاری رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۳ هزار و ۹۷۰ تن افزایش یافته است.

Loading

نگاهی به کتاب «چرا لیبرالیسم شکست خورد؟»

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: دموکراسی‌های غربی دچار مشکل هستند و با نابرابری روبه رشد، از دست رفتن اعتماد به دولت، فرسودگی بافت‌های اجتماعی و اختلافات سیاسی شدید دست و پنجه نرم می کنند. چه چیزی باعث این بحران شده است؟

جی. جان ایکنبری در نقدی که فارین افرز منتشر کرد، نوشت: پارتیک جی. دنین (Patrick J. Deneen) در کتاب جنجال برانگیز «چرا لیبرالیسم شکست خورد» استدلال می‌کند که خود مدرنیته هم شکست خورده است. مخمصه امروز نتیجه اجتناب‌ناپذیر ایده‌های ناقصی است که متفکرانی نظیر نیکولو ماکیاولی، فرانسیس بیکن، توماس هابز، رنه دکارت و جان لاک که همگی الهام‌بخش روشنفکری و لیبرال دموکراسی مدرن بودند، مطرح کردند.

دنین استدلال می‌کند این نظریه‌پردازان تلاش‌های کلاسیک و دینی برای تقویت فضیلت را رد کردند و در عوض دیدگاه‌های سکولار خود در خصوص سیاست را بر اساس یک دیدگاه کمتر متعالی و فرد محور قرار دادند که با غرور، خودخواهی، حرص و طلب جلال و شکوه تحریک می‌شود.

بر این مبنا دموکراسی‌های لیبرال غربی قدرتمند و ثروتمند شدند، اما در عین حال آثار فرساینده نفع شخصی بی‌قید را تجربه کردند. علقه‌های اجتماعی و ارزش‌های سنتی ناپدید شده‌اند و شهروندان از جانب قدرت رو به رشد یک دولت غیردوستانه احساس تهدید می کنند.

دنین استدلال می کند که باید به واحدهای کوچک تر پناه برد: خانواده و اجتماعات دینی و محلی. با این وجود این دقیقا همین دنیای زندگی خصوصی و جامعه مدنی است که لیبرالیسم به دنبال حمایت از آن بوده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *