جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading
20خرداد ماه 1397

رسانه ها ؛ مخالفت ترامپ با بیانیه پایانی جی ۷ پس از تایید آن و…

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آشکار شدن بیشتر اختلافات با آمریکای ترامپ، برگزاری نشست سران سازمان همکاری شانگهای و صدور بیانیه پایانی، تاکید پوتین بر اجرای برجام بدون هیچ انحرافی، انتقاد شی جینپینگ از سیاست های تجاری متکبرانه آمریکا، آغاز رزمایش بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه، اختلاف واشنگتن و آنکارا در تفسیر نقشه راه منبج، تحرکات مشکوک نیروهای آمریکایی و داعشی در «بوکمال»سوریه و تاکید موگرینی بر حفظ مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله:  ترامپ رسما پس از پایان نشست کشورهای صنعتی گروه ۷ امضای خود را از زیر بیانیه پایانی این اجلاس پس گرفت. ترامپ در چند پست توییتری تهدید کرد که تعرفه‌های گمرکی جدیدی وضع خواهد کرد. رسانه‌ها از “فضاحت” سخن گفته‌اند.به باور صدراعظم آلمان، اختلاف نظرها با ایالات متحده آمریکا به حدی بود که تصویب یک بیانیه پایانی را ناممکن می‌ساخت. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اما تا واپسین لحظات و پیش از آنکه اجلاس را ترک کند، نسبت به موفقیت این نشست ابراز خوش‌بینی می‌کرد.

رادیو چین: صبح روز یک شنبه 10 ژوئن، هجدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای برگزار شد. شی جین پینگ رییس جمهوری چین ریاست این نشست را بر عهده گرفته و سخنرانی کرد.این نخستین نشست سران سازمان همکاری شانگهای پس از افزایش تعداد اعضا به شمار می رود. علاوه بر کشورهای عضو، مقامات چهار کشور ناظر از جمله ایران، افغانستان، بلاروس و مغولستان و نمایندگان سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل نیز در این نشست شرکت کردند.

اسپوتنیک روسیه:  اجلاس رهبران سازمان همکاری شانگهای در چین برگزار شد و سران این کشورها بیانیه چینگدائو را پذیرفتند.این سند توسط رهبران روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و همچنین هند و پاکستان امضا شد.این بیانیه حاوی 17 سند مربوط به همکاری بین کشورها، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، بیماری های همه گیر و آلودگی است. اعضاهمچنین  فرآیند سیاسی در سوریه را مورد تأیید قرار دادند و خواستار اجرای توافقنامه ها در مناطق کاهش تنش شدند.

العالم: رییس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام عامل بی ثباتی است اظهار کرد «روسیه خواهان آن است که برجام بدون هیچ انحراف و بالا و پایینی اجرا شود».”ولادیمیر پوتین” روز یکشنبه در نشست اجلاس سران عضو سازمان همکاری شانگهای در چیندائو چین که با حضور “حسن روحانی” رییس جمهوری ایران برگزار شد، اظهارداشت: ما تمام تعهدات خودمان را در مورد برجام اجرا خواهیم کرد و از کشورهای دیگر نیز می خواهیم به تعهدات خود پایبند باشند.

خبرگزاری صداوسیما: شی جینپینگ رئیس جمهوری چین روز یکشنبه سیاست های تجاری متکبرانه و تنگ نظرانه را محکوم کرد و خواستار اعمال اقتصاد بازار آزاد در سطح جهان شد. شی جینپینگ در نشست سازمان همکاری شانگهای بدون آنکه نامی از آمریکا ببرد از سیاست های تجاری و اقتصادی متکبرانه و تنگ نظرانه در جهان انتقاد کرد . از محتوای سخنان رئیس جمهوری چین کاملا بر می آید که منظور از اعمال سیاستهای متکبرانه و تنگ نظرانه سیاست های آمریکا در این زمینه هاست. چرا که دو کشور اکنون چندین ماه است وارد یک مناقشه تجاری بی سابقه شده اند . مناقشه ای که تا آستانه جنگ تجاری نیز پیش رفته است.

الکوثرفارسی: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که «مانور گسترده» نظامیان این رژیم در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه از امروز یکشنبه آغاز شده است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، امروز یکشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم «یک مانور نظامی گسترده» را در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه آغاز کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آمریکا و ترکیه اخیرا به توافقی برای اداره شهر منبج سوریه دست یافتند اما به نظر می‌رسد دو طرف تفسیر متفاوتی از این توافق دارند.به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی در این باره نوشت، دو مسؤول در وزارت خارجه آمریکا با اشاره به توافق میان واشنگتن و آنکارا درباره اداره مشترک شهر منبج و اهمیت گشت‌زنی نیروهای مشترک آمریکایی و ترکیه‌ای در خطوط ترسیم در اطراف منبج، بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات در این شهر تأکید کردند.در نقشه راهی که آمریکا و ترکیه تهیه کرده‌اند سرنوشت اعضایی از گروه‌های “سپر فرات” که ساکن منبج هستند، مشخص نیست و معلوم نیست که در اداره نظامی که همزمان با پایان مرحله سوم توافق تشکیل خواهد شد مشارکت خواهند داشت یا خیر.

پارس تودی : منابع نظامی سوریه از پرواز گسترده هواپیماهای جنگی و شناسایی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش تحت رهبری آمریکا بر فراز شهر «بوکمال» دراستان «دیرالزور» سوریه و تحرکات مشکوک داعشی‌ها خبر دادند.این درحالی است منابعی دولتی سوریه از بازپس‌گیری همه مناطقی که تروریست‌های تکفیری داعش در اطراف «بوکمال» در استان «دیرالزور» سوریه در روزهای اخیر اشغال کرده بودند، خبر داده‌اند. تحولات سوریه نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با آشکارتر کردن حمایت‌هایشان از تروریست‌ها درصددند تا مانع از یکسره شدن کار آنان در عراق و سوریه شوند.

خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به اردن سفر کرده است، بر حفظ مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترک با «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن بر حفظ مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه تأکید کرد. موگرینی همچنین گفت که ما برای دستیابی به توافقنامه‌ای برای حمایت از تلاش‌های انسانی در اردن تلاش می‌کنیم و اردن نیز در طرح‌های مربوط به اصلاحات اقتصادی از حمایت اتحادیه اروپا برخوردار است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *