جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

بحران در بزرگترین شرکت آب‌وفاضلاب انگلیس

لندن – ایرنا – بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.

Loading
28خردادماه 1398

رسانه ها؛ حمایت دوباره چین از برجام و…

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش پکن به کاهش مجدد تعهدات برجامی ایران، نگرانی نتانیاهو از پایان مهلت 60 روزه ایران، سفر فرستاده اتمی کره جنوبی به واشنگتن، واکنش چین به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه ، مکانیزم مالی جدید ونزوئلا برای مقابله با تحریم های آمریکا ، ابراز نگرانی توکیو درباره افزایش نظامیان آمریکا در منطقه غرب آسیا، برگزاری نشست شش جانبه امنیتی ایران،روسیه،چین،هند، پاکستان و افغانستان ، عقب‌نشینی آمریکا از دعوت مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی به کنفرانس سازش بحرین، دیدار مقامات چین و سوریه، سفر رئیس جمهور چین به کره شمالی ، درخواست از سازمان ملل جهت آغاز تحقیقات درباره درگذشت مرسی، اعزام نیروی جدید آمریکا به خاورمیانه، جنگ تجاری چین و آمریکا بر سر عناصر کمیاب و فرار "منصور هادی" به آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: چین ابراز امیدواری کرد ایران عجولانه از برجام خارج نشود. این سخنان یک روز پس از کاهش مجدد تعهدات برجامی ایران بیان شد. وانگ یی، وزیر خارجه چین روز سه‌شنبه، در جریان یک نشست خبری در حاشیه دیدار با ولید معلم، همتای سوری خود همچنین از تمام کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا در برابر تنش‌ها پس از حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان، خویشتندار باشند.

خبرگزاری صداو سیما: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت در صورتی که ایران تهدیدهای خود را عملی کند جامعه جهانی باید موج تحریم ها را علیه آن اعمال کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین توییت خود گفت روابط برخی کشورهای عربی با این رژیم در حال تقویت است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رسانه‌های محلی کره جنوبی امروز (سه شنبه) گزارش دادند، فرستاده اتمی کره جنوبی در راه آمریکاست تا با همتای خود درباره گفتگوهای میان واشنگتن و پیونگ یانگ گفتگو کند. به گزارش ایسنا، لی دو هون، فرستاده اتمی کره جنوبی قرار است با استفن بیگان، فرستاده آمریکا در امور کره شمالی دیدار کند.

 خبرگزاری مهر:   چین در واکنش به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه هشدار داد و عواقب افزایش نیرو در منطقه را غیر قابل پیش بینی خواند. به گزارش خبرگزاری مهر،«وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی که با همتای سوری خود «ولید المعلم» داشت اظهار کرد: افزایش نیرو در خارمیانه عواقب غیر قابل پیش بینی را به دنبال دارد.

خبرگزاری فارس: معاون دبیر کابینه ژاپن در یک نشست خبری، درباره طرح آمریکا برای اعزام ۱۰۰۰ نظامی جدید به منطقه غرب آسیا به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: «این موضوع تنش‌ها در منطقه را تشدید خواهد کرد». به گزارش خبرگزاری فارس، اظهارات مقام‌های واشنگتن از قبیل سرپرست پنتاگون درباره اعزام تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی به غرب آسیا با ادعای تضمین امنیت نیروهای آمریکا در این منطقه، واکنش دولت ژاپن را به همراه داشته و یک مقام توکیو درباره اثرات این اقدام واشنگتن بر تشدید تنش‌ها شدیدا ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری ایرنا: بانک مرکزی ونزوئلا مکانیزم های جدیدی را برای مقابله با تحریم های اقتصادی آمریکا ایجاد کرد. به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، آمریکا مدتهاست تلاش می کند با تحریم های مالی و اقتصادی و ایجاد مانع در تعامل دولت ونزوئلا با سازمانها و شرکت های خارجی، ونزوئلا را بیش از پیش تحت فشار بگذارد.در همین حال “خوزه مورالس” رئیس بانک مرکزی ونزوئلا تاکید کرد که بدنبال اعلام واشنگتن مبنی بر کاهش خدمات ویزا و مسترکارت تا ۳۰ مارس ۲۰۲۰، بانک مرکزی ونزوئلا یک نرم افزار آزاد را در این راستا راه اندازی کرده است.

الکوثرفارسی: در حاشیه دهمین اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی جهان ، نشست ۶ جانبه دبیران شورای امنیت ایران ، روسیه ، چین ، هند ، پاکستان و افغانستان ، عصر امروز برگزار می شود.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مقامات عالیرتبه امنیتی بیش از ۱۲۰ کشور جهان ، از جمله آلمان ، اسپانیا ، ایتالیا ، ترکیه ، قطر ، بحرین ، عربستان ، چین ، هند ، پاکستان ، ونزوئلا ، جمهوری آذربایجان ، تاجیکستان ، فنلاند ، ژاپن ، ازبکستان ، اردن ، اروگوئه ، قزاقستان ، مصر ، سوریه ، یمن ، برزیل ، امارات ، عمان ، رژیم صهیونیستی ، چند کشور عضو ناتو و نماینده سازمان ملل متحد در اجلاس امسال شرکت کرده اند.

العالم:  مقام‌های دولتی آمریکا اعلام کرده‌اند واشنگتن تصمیم گرفته است از مقامات سیاسی اسرائیل برای حضور در کنفرانس اقتصادی بحرین، که اولین گام در راستای اجرای «معامله قرن» است، دعوت به عمل نیاورد.به گزارش القدس العربی، یک مقام ارشد دولت آمریکا، روز گذشته اعلام کرد، کاخ سفید تصمیم گرفته است مقام‌های دولت اسرائیل را برای حضور در کنفرانس بحرین، که با هدف حمایت از طرح اقتصاد فلسطین برگزار می‌شود، را دعوت نکند تا این کنفرانس به دور از ابعاد سیاسی باشد.

رادیو چین:  وانگ چی شان، معاون رییس جمهور چین  با ولید معلم، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در پکن دیدار کرد.وانگ چی شان عنوان کرد: چین و سوریه از جمله تمدن های باستانی هستند، دو کشور پستی و بلندی های بسیار را تجربه کرده اند، این سبب می شود تا ما به خصوص از استقلال و تمامیت ارضی کشور قدردانی کنیم.

ان .اچ.کی ژاپن:  رئیس جمهور چین پنج شنبه به کره شمالی می رود. حزب کمونیست چین می گوید شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور روزهای پنج شنبه و جمعه دیداری رسمی از کره شمالی خواهد داشت. رسانه ی دولتی این کشور، تلویزیون مرکزی چین، این خبر را اعلام کرد.

آناتولی ترکیه:  یک گروه ناظر بر حقوق بشر در آمریکا از سازمان ملل متحد خواست درخصوص درگذشت محمد مرسی، نخستین رئیس جمهور منتخب مردم مصر تحقیق کند.در این اطلاعیه آمده است: شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست آتی خود در تاریخ 24 ژوئن، باید تحقیقات در خصوص نقض گسترده حقوق بشر در مصر و درگذشت مرسی را آغاز کند.

تی .آر.تی ترکیه: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دستور اعزام حدود هزار نیروی جدید به خاورمیانه صادر شده است.پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای پاسخ به درخواست مرکز فرماندهی نیروهای مرکزی ایالات متحده ( سنتکام) و توصیه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا٬ پس از مشورت با کاخ سفید و در راستای دفاع در برابر تهدیدات هوایی، دریایی و زمینی در خاورمیانه٬ دستور اعزام حدود هزار نیروی جدید به خاورمیانه صادر شد.

دویچه وله :  چین تهدید کرده فروش عناصر کمیاب به کارخانه‌های سازنده تسلیحات نظامی آمریکایی را محدود می‌کند. این تولیدکنندگان ۸۰ درصد نیاز خود را از چین تهیه می‌کنند. جدل بر سر تحریم شرکت چینی هوآوی در آمریکا هنوز ادامه دارد.روزنامه “گلوبال‌‌تایمز” چین که به حزب کمونیست در این کشور نزدیک است با انتشار گزارشی در مورد عناصر کمیاب چین نوشت: تولیدکنندگان آمریکایی تسلیحات “احتمالا با محدودیت‌هایی” مواجه خواهند شد.

پارس تودی : “عبدربه منصور هادی” رئیس جمهوری مستعفی یمن به بهانه بیماری، ریاض را برای همیشه به مقصد شهر “کلیولند” Cleveland در ایالت “اوهایو” آمریکا ترک کرد. به گزارش پارس تودی، منابع عربی اعلام کردند  “عبدربه منصور هادی”  پس از نوشتن نامه قدردانی از پادشاه عربستان، همراه خانواده اش به شهر “کلیولند” آمریکا نقل مکان کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *