جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

Loading

الاهرام: 31 درصد از سران جهان در انگلیس تحصیل کرده اند

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

روزنامه الاهرام نوشت تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های انگلیس ابزاری برای قدرت نرم این کشور محسوب می شود، به گونه ای که طبق آمارها 31 درصد از سران جهان در انگلیس تحصیل کرده اند.

این روزنامه چاپ مصر در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم شریف الغمری نوشت: همه می دانند که تحصیل خارجی ها در دانشگاه های انگلیس برای این کشور هفت میلیارد پوند در سال درآمد دارد، اما نکته مهمتر برای انگلیس این است که تحصیل خارجی ها در دانشگاه های این کشور یک قدرت نرم برای آن محسوب می شود، زیرا روسای جمهور و وزیران 27 کشور در دانشگاه های انگلیس تحصیل کرده اند.

این افراد یک حساب پس انداز بلندمدت برای انگلیس هستند، زیرا با فرهنگ، تاریخ و جایگاه این کشور آشنا می شوند و این اطلاعات را به کشورشان منتقل می کنند.

براساس گزارش شورای فرهنگی انگلیس، از هر هفت نفر از سران کشورهای جهان یک نفر در انگلیس تحصیل کرده است. هرالد پادشاه نروژ، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا، الیو دی روپو نخست وزیر بلژیک، مارگریت دوم ملکه دانمارک، الکساندر استاب نخست وزیر فنلاند، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان، مایکل هیگنز رئیس جمهور ایرلند، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، آلبرت دوم پادشاه موناکو، بشار اسد رئیس جمهور سوریه و رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه از جمله این افراد هستند.

گزارش های برخی از مراکز تحقیقاتی و شوراهای تخصصی از جمله شورای فرهنگی انگلیس حاکی ازآن است که با این که 34 درصد از سران کشورهای جهان در آمریکا و 31 درصد در انگلیس تحصیل کرده اند، اما میزان فارغ التحصیلان هر دو کشور نشان می‌دهد که دانشگاه های انگلیس 10 برابر بیشتر از دانشگاه های آمریکا امکان دارد بتوانند رهبر یا رئیس جمهور یک کشور را آموزش دهند و از هر 50 هزار فارغ التحصیل از دانشگاه های انگلیس یک نفر رئیس جمهور کشورش شده است. این درحالیست که در آمریکا احتمال اینکه فردی از فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور رئیس جمهور شود، از هر 500 هزار فارغ التحصیل، یک نفر است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *