جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی سازمان ملل: هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به غزه وجود ندارد

تهران – ایرنا – سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه موانع بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اهالی غزه همچنان وجود دارد، تأکید کرد در شرایطی که بیش از ۱.۱ میلیون نفر در این منطقه با خطر گرسنگی مواجه هستند و هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به این منطقه وجود ندارد.

انتقاد شدید نماینده فلسطین از نقض قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از نقض قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس فوری از سوی اسرائیل بشدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل با نقض قطعنامه شورای امنیت مرتکب جنایت می شود.

Loading
4تیرماه 1397

رسانه ها ؛ نشست چین و اروپا برای مقابله با آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست نشست چین و اروپا برای مقابله با جنگ تجاری آمریکا، مذاکرات اقتصادی دوکره ، رایزنی مقامات روس با «جان بولتون» درباره سوریه، پیروزی های جدید انصارالله یمن درالحدیده، توقف رزمایش'کی-9 ' توسط کره حنوبی، برگزاری بزرگ ترین تظاهرات ضد برگزیت در لندن، خیانت آمریکا به مخالفان اسد، سفر وزیر دفاع آمریکا به چین، اعتراض ساکنان اوکیناوا علیه پایگاه آمریکایی و پیروزی اردوغان در انتخابات ترکیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری مهر:   جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا وارد مرحله جدیدی شده و نمایندگان پکن و بروکسل با برگزاری نشستی راه های مقابله با واشنگتن را بررسی کردند. به گزارش خبرگزاری مهر ، نمایندگان چین و اتحادیه اروپا امروز دوشنبه نشستی را در خصوص راه های مقابله با اقدامات تجاری آمریکا برگزار کردند.«لیو هه» معاون نخست‌وزیر چین پس از برگزاری نشست اقتصادی مشترک گفت: چین و اتحادیه اروپا قصد دارند گفتگوهای خود برای رسیدن به توافقی دوجانبه با موضوع سرمایه‌گذاری متقابل را نهایی کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کره‌ جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یکسری مذاکرات در سطح کاری را با کره شمالی و درباره پروژه‌های دوجانبه اقتصادی آغاز می‌کند.به گزارش ایسنا، دو طرف قرار است نشستی را درباره ایجاد ارتباط و مدرنیزه کردن خط آهن مرزی روز سه‌شنبه در ساختمان دولتی کره‌ جنوبی موسوم به خانه صلح در منطقه پانمونجوم برگزار کند.

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور غرب آسیا ابراز امیدواری کرد که در سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به مسکو با او درباره سوریه رایزنی شود. به گزارش خبرگزاری فارس، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور غرب آسیا روز دوشنبه گفته که امیدوار است که مقام‌های روس در سفر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به مسکو با او درباره «اوضاع و وضعیت سوریه» بحث و رایزنی کنند.وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در یک مصاحبه تایید کرد که جان بولتون هفته جاری برای دیدار با مقام‌های روسیه به مسکو سفر می‌کند.

الکوثرفارسی: ارتش و ‘کمیته های مردمی’ یمن وابسته به ‘جنبش انصارالله’ با حمله گسترده به مواضع مزدوران طرفدار ‘عبدربه منصورهادی’ رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، منطقه ‘الحاج الاعلی’ در غرب شهر ‘بیت الفقیه’ در جنوب استان الحدیده را باز پس گرفتند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ارتش و کمیته های مردمی یمن دیشب (یکشنبه شب) با حمله به مواضع نیروهای مزدور سعودی، علاوه بر کشتن و و زخمی کردن شماری از آنها، موق شدند یکی از خودروهای نظامی این نیروها را در الحدیده به غنیمت بگیرند.

العالم:  کره جنوبی قصد دارد رزمایش  ‘کی – 9 ‘ را که قرار بود در مرزهای غربی این کشور برگزار شود متوقف کند. این در شرایطی است که پیشتر این کشور و آمریکا برخی از رزمایش های دیگر خود را تا مدتی نامشخص به حال تعلیق دراورده اند. کره جنوبی در ماه جاری میلادی یک رزمایش دیگر را نیز متوقف کرده و گفته بود که تصمیم گرفته است به طور یکجانبه برای بهبود روابط دو کره تلاش کند.

خبرگزاری صداو سیما:  در دومین سالگرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا؛ هزاران نفر از مردم انگلیس با برگزاری بزرگ‌ترین تظاهرات در مخالفت با برگزیت خشم خود را از پیامد‌های این جدایی ابراز کردند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ ده‌ها ­هزار نفر از قشر‌های مختلف مردم انگلیس با برپایی بزرگ‌ترین تظاهرات در مخالفت با برگزیت خشم و نارضایتی خود را از پیامد‌های این جدایی بر روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا ابراز کردند.

یورونیوز:  آمریکا به تروریستهای  سوری اعلام کرده است که در برابر تهاجم ارتش سوریه از آنها حمایت نظامی نخواهد کرد.ارتش سوریه با حمایت جنگنده های روسیه تهاجم خود برای تصرف مناطق تحت کنترل شورشیان در مرز اردن را آغاز کرده است. در پیامی که آمریکا به «ارتش آزاد سوریه» فرستاده آمده است که این گروه نباید تصمیمات خود را براساس احتمال مداخله نظامی ایالات متحده اتخاذ کند.

رادیو چین: جمیز ماتیس وزیر دفاع آمریکا بنا به دعوت وی فنگ هه عضو شورای دولتی و وزیر دفاع چین، از روز سه شنبه تا پنجشنبه 26 تا 28 ژوئن به چین سفر می‎کند. در این مدت رهبران دولت و ارتش چین جداگانه با وی دیدار کرده و دو طرف درباره روابط دو ارتش و مسایل مورد توجه دو کشور تبادل نظر خواهند کرد.

ان .اچ.کی ژاپن: رهبران شانزده کشور عضو اتحادیه اروپا در حالیکه برای برگزاری یک نشست اضطراری در روز یکشنبه در بروکسل گرد هم آمده اند، همچنان بر سر سیاست مهاجرت اختلاف نظر دارند.از جمله کشورهای شرکت کننده در این نشست آلمان، فرانسه، ایتالیا و یونان هستند که مهاجران و پناهجویان از آفریقا و خاورمیانه اول وارد خاک آنها می شوند.

اسپوتنیک روسیه:  ساکنان اوکیناوا علیه ساخت فرودگاه جدید در پایگاه آمریکایی دست به اعتراض زدند. به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های ژاپنی، ساکنان جزیره ژاپنی «اوکیناوا» دست به تظاهرات علیه پروژه ساخت فرودگاه در پایگاه نظامی آمریکا زدند. شرکت کنندگان تظاهرات دریایی با 70 قایق تک نفره و بادی مخالفت خود با ساخت فرودگاه را اعلام کردند. نیمی از آنها سعی کردند به محل ساخت فرودگاه نفوذ کنند.  پلیس ساحلی ژاپن تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

آناتولی ترکیه: رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که براساس نتایج  انتخابات ، رجب طیب اردوغان اکثریت مطلق آرای انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورده است. سعدی گوون، رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه طی یک نشست خبری با اعلام اینکه تا این لحظه 97.7 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شمارش شده است، گفت: براساس نتایج، رجب طیب اردوغان اکثریت مطلق آرا (انتخابات ریاست جمهوری) را به دست آورده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *