جدیدترین مطالب

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

محمد صالح صدقیان می گوید: من بارها طی سال‌های گذشته، هم در اتاق بازرگانی ایران و عراق و هم در وزارت صنعت و معدن و تجارت به این نکته اشاره کردم که تجار ایرانی باید توجه خاصی روی کالاهای صادراتی خود به عراق داشته باشند. باید کیفیت مواد به کار رفته و بسته‌بندی آن قابلیت رقابت با محصولات دیگر به خصوص محصولات ترکیه‌ای را داشته باشد. شما خودتان یک سر به اتاق بازرگانی ایران و عراق بزنید و ببینید که میزان مشکلات و چالش های تجار عراقی و ایرانی چقدر زیاد است؛ از بسته‌بندی نامرغوب و کالاهای بی‌کیفیت تا محصولات تاریخ مصرف گذشته گرفته و مسئله تبادل ارزی و بانکی و پولی و هزار مسئله دیگر؛ طبیعتاً تاجر عراقی در این شرایط رغبت پیدا می‌کند که به سمت تجارت با ترکیه برود تا هم سرمایه‌اش حفظ شود و هم محدودیت‌ها و چالش‌ها و مشکلات تجارت با بازرگانان ایرانی را ندارد. من شخصاً در جریان این موضوعات و مشکلات هستم.

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

برنامه اردوغان برای وابسته‌سازی عراق به ترکیه/ پروژه‌ای که به نفع ایران نیست

یک کارشناس مسائل خاورمیانه می‌گوید که عراق یکی از بزرگترین بازارهای مصرف کالاهای ترکیه است. طی  دو دهه گذشته، بخش اعظم بازار صنایع غذایی، پوشاک، لوازم خانگی و چندین حوزه کالایی و خدماتی دیگر عراق، عملاً به دست شرکت‌های ترکیه افتاده است.

آیا وقوع جنگ میان آمریکا و چین حتمی است؟ کدام کشور پیروز چنین جنگ هولناکی خواهند بود؟

دهه پیشِ رو از جهات مختلفی برای بشریت حائز اهمیت و به همان اندازه خطیر است. دهه‌ای که با همه‌گیری مرگبار کووید 19 آغاز شد و با رقابت‌های پیدا و پنهان قدرت‌های بزرگ در صفحه شطرنج جهانی برای حفظ موقعیت برتر در نظم فعلی جهانی یا کسب جایگاهی جدید در نظم تازه احتمالاً در حال ظهور، پیش رفته است.

پیونگ یانگ: زلنسکی بازیچه دست آمریکا است

تهران- ایرنا- ایم چونگ ایل معاون وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بازیگری است که نقش خود را بر اساس فیلمنامه نوشته شده توسط واشنگتن به خوبی ایفا می‌کند، تاکید کرد: زلنسکی بازیچه دست آمریکا است.

هریس در گفت وگو با رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد

تهران- ایرنا- کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر حمایت بی چون و چرای واشنگتن از جنایات این رژیم علیه مردم بی دفاع غزه را تکرار کرد.

Loading
دکتر خرازي:

فروپاشی احتمالی برجام؛ اختتام تعهدات ایران

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ | دیدگاه, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تأکید کرد: اروپایی ها می دانند برجام اگر با فروپاشی کامل مواجه شود ایران دلیلی ندارد تعهدات خود را ادامه دهد.

دکتر کمال خرازی در حاشیه دیدار هیأت علمی و دانشگاهی فرانسوی افزود: اگر برجام کاملا فروبپاشد در آن صورت ایران مسیر خودش را انتخاب خواهد کرد و این آمادگی در کشور ایجاد شده است.
وی خطاب به اتحادیه اروپا یادآور شد: آنان باید به خوبی از خطرهای امنیتی که شکست برجام می تواند داشته باشد مطلع باشند و بدانند شکست برجام چه وضعی در منطقه ایجاد خواهد کرد.
خرازی گفت: برای نمونه، اگر جمهوری اسلامی ایران نقش خود را در مواجهه با تروریسم ایفا نکند می تواند تأثیر منفی در کل منطقه داشته باشد و اروپایی ها هم از این تأثیر مستثنا نخواهند بود بنابراین آنان غیر از منافع اقتصادی که در ایران دارند منافع امنیتی شان با حفظ برجام مرتبط است.
رئیس شورای رهبردی روابط خارجی افزود: قرار است اروپایی ها طی روزهای آینده تضمین عینی برای ادامه برجام ارائه کنند البته این تضمین باید مورد حمایت کل اروپا قرار گیرد.
وی با اشاره به دیدار با هیأت آکادمیک فرانسوی گفتگوهای علمی میان مراکز علمی و پژوهشی و رسانه ای دو کشور را در فهم درست و مشترک از واقعیت ها مؤثر دانست و گفت: واقعیت این است که روابط فرانسه و ایران در طول تاریخ با فراز و نشیب همراه بوده است و مردم ما خاطرات تلخ و شیرینی از این روابط دارند که یک بخش آن مربوط به سهل انگاری فرانسوی ها در مبارزه با تروریسم و حمایت از عربستان سعودی است چرا که ما همواره شاهد حمایت های سعودی ها از تروریست ها در منطقه بوده ایم.
خرازی افزود: اگر مبارزه جدی جمهوری اسلامی ایران با تروریست ها در سوریه و عراق و منطقه نبود خطرهای امنیتی متوجه کل اروپا می شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *