جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

نیویورک – ایرنا-«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

ببینید | پاسخ جالب همراه امیرعبداللهیان به سوال خبرنگار درباره حمله اسرائیل به ایران!

ویدیوی جالبی که امروز در رسانه‌های نزدیک به اسرائیل پربازدید شده را ببینید. خبرنگاری در نیویورک از امیرعبداللهیان می‌پرسد «درباره “حمله” شب گذشته نظری ندارید؟» که یکی از همراهان وزیر امور خارجه در جواب، به کنایه می‌گوید «چه حمله‌ای؟»/بیسیمچی

Loading
14تیرماه 1397

رسانه ها ؛ جنگ تجاری آمریکا و چین از امشب و…

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اجرای تعرفه‌های گمرکی متقابل چین و آمریکا، انتقاد شدیدپکن از واشنگتن، استقبال انصارالله از نقش روسیه یا اروپا در حل بحران یمن، چین در تیررس سلاح هسته ای هند، حمله پهپادی به مقر فرماندهی ائتلاف سعودی در عدن برای نخستین بار،آزمایش موشکی جدید رژیم صهیونیستی، افشای سفر هیئت نظامی امارات به تل‌آویو، اعلام همکاری بانک سرمایه‌گذاری اروپا با ایران ، برگزاری سمینار بین المللی زمامداری گروه بریکس، دیدار وزیران خارجه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی ، تاکید دوباره ترامپ بر تشکیل ارتش فضایی، مخالفت مجدد مجارستان با پذیرش پناهجویان و تاکید مرکل بر نظم و انضباط بیشتر در سیاست مهاجرتی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  آمریکا و چین روز جمعه با اجرای تعرفه‌های گمرکی متقابل عملا وارد یک جنگ تجاری خواهند شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به رغم هشدارهای جدی، نگرانیها و بلاتکلیفی های موجود در بازار، آمریکا و چین روز جمعه با اجرای تعرفه های گمرکی متقابل بر دهها میلیارد دلار از کالاهای وارداتی عملا وارد یک جنگ تجاری خواهند شد که فرجام آن را از حالا به هیچ وجه نمی توان پیش بینی کرد.

 خبرگزاری فارس:  چین هشدار داد با اقدام دولت آمریکا به منظور اعمال تعرفه‌های جدید برای محصولات چینی، در جهان آتش به راه می‌افتد. به گزارش  خبرگزاری فارس، دولت چین اعلام کرده به محض اجرایی شدن اقدامات تقابلی آمریکا، پکن به آن‌ها پاسخ می‌دهد. در ماه‌های اخیر تنش‌های لفظی متعددی در زمینه تجارت میان دو کشور رخ داده است. چین گفت «اولین گلوله» را شلیک نخواهد کرد، به اقدامات آمریکا پاسخ می‌دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله از هر گونه نقش اروپا یا روسیه در راستای حمایت از دستیابی به راهکاری سیاسی در یمن از طریق ایجاد توازن در مواضع بین‌المللی استقبال کرد.به گزارش ایسنا، مهدی مشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با آنتونی کالو بویرتا، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در یمن آمادگی انصارالله برای تعامل مثبت و استقبال از هر گونه نقش اروپا و روسیه درخصوص حل مساله یمن را اعلام کرد و گفت:‌ این مساله نوعی توازن در مواضع بین‌المللی در قبال یمن ایجاد می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: مقامات دهلی نو ادعا کردند، بهره برداری از اولین موشک قاره پیمای هسته ای هند به زودی این کشور را قادر خواهد ساخت تا تمام نقاط چین را با سلاح هسته ای در تیر رس قرار دهد.به گزارش ایرنا، روزنامه ‘اکونومیک تایمز’ روز پنجشنبه به نقل از ‘منابع دولتی امور دفاعی’ نوشت: اولین گروه از موشک های قاره پیمای هسته ای هند به نام ‘آگنی 5’ به زودی در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری تسنیم:  یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز پنجشنبه برای اولین بار به مقر فرماندهی ائتلاف متجاوز سعودی در شهر عدن حمله کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک منبع یمنی اعلام کرد: یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن بعد از عملیات شناسایی دقیق، حملاتی هوایی را به مقر ائتلاف متجاوز سعودی در شهر عدن انجام داد که موفقیت آمیز بود.

الکوثرفارسی: گزارش‌ها حاکی است ارتش رژیم صهیونیستی یک فروند موشک را از مرکز سرزمین‌های اشغالی به سوی دریای مدیترانه شلیک کرده است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گفته می‌شود این موشک از پایگاه نظامی «پالماخیم» به سوی دریای مدیترانه شلیک شده است. تاکنون جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

العالم: منابع رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از سفر هیئت نظامی امارات به مناطق اشغالی پرده برداشتند که اخیرا به همراه یک مقام بلندپایه آمریکایی انجام شده است.به گفته این منبع عربی، هیئت نظامی امارات از نیروی هوایی این کشور بوده که با هدف مطلع شدن از توانمندی‌های جدیدترین و پیشرفته‌ترین جنگنده‌های اف 35 آمریکایی که در اختیار نیروی هوایی اسرائیل است، به مناطق اشغالی سفر کرده است.

یورونیوز:  پارلمان اروپا روز چهارشنبه طرحی را تأیید کرد که به موجب آن «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» می‌تواند با ایران تجارت کند. این حرکت در راستای غلبه بر موانع بانکی و زنده نگهداشتن توافق‌ هسته‌ای قدرتهای جهانی با ایران، موسوم به برجام صورت می‌گیرد.همزمان با این تصمیم، پارلمان اروپا طرح دیگری را که از سوی قانونگذاران راستگرا برای محدود کردن معامله این بانک با ایران مطرح شده بود را با قطعیت رد کرد.

رادیو چین: سمینار بین المللی زمامداری گروه بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد. دهها نماینده از 5 کشور عضو گروه بریکس در این نشست حضور یافتند.گوئو وی مین عضو کمیته بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین در این نشست طی سخنانی اهداف تعیین شده کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به ریاست شی جین پینگ پس از هجدهمین کنگره ملی این حزب مبنی بر مردم محوری، بهبود زندگی مردم، رعایت انسان محوری در ابعاد مختلف زمامداری، پیشبرد سوسیالیسم با ویژگی چین و یاری به پیشرفت تاریخی حزب و کشور و غیره را تشریح کرد.

ان .اچ.کی ژاپن: تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن، به منظور گفتگو درباره کره شمالی، روز یکشنبه در ژاپن با همتایان خود از ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی ملاقات خواهد کرد.مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، پس از ملاقات هایش در کره شمالی برای بحث درباره غیرهسته ای شدن این کشور بر اساس نشست سران میان آمریکا و کره شمالی، از روز شنبه به مدت دو روز از ژاپن دیدار می کند.

اسپوتنیک روسیه:  دونالد ترامپ رئیس جمهور، در حضور نظامیانی که به مناسبت روز استقلال ایالات متحده در محل ریاست جمهوری حضور داشتند، گفت: ما می توانیم ارتش فضایی داشته باشیم و همه شما میخواهم که در این مورد با جدیت برخورد کنید. دونالد ترامپ افزود: آمریکا به اندازه کافی در فضا حضور ندارند.

آناتولی ترکیه:  مجارستان بار دیگر با پذیرش پناهجویان بازگردانده‌شده از اروپای غربی مخالفت و تنها جهت همکاری برای انتقال آنها به یونان اعلام آمادگی کرد.به گزارش خبرگزاری رسمی مجارستان، ویکتور اوربان نخست وزیر این کشور که برای انجام یک سفر رسمی به برلین رفته، در دیدار با وزیر کشور آلمان گفت: مجارستان هیچکدام از پناهجویان بازگردانده‌شده از اروپای غربی را نخواهد پذیرفت، اما برای کمک جهت انتقال آنها به یونان آمادگی دارد.

دویچه وله : صدراعظم آلمان در نطق پارلمانی خود خواستار نظم و انضباط بیشتر در سیاست مهاجرت شد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) در نطق پارلمانی خود در پارلمان آلمان به نظم جدید در سیاست مهاجرت و پناهجویی پرداخت و گفت: «باید در همه عرصه‌های سیاست مهاجرتی نظم برقرار کرد تا انسان‌ها این درک را پیدا کنند که حق و نظم اجرا می‌شود.» او افزود که این امر جزو وظایف ماست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *