جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading
15مردادماه 1397

رسانه ها ؛ هشدار روس ها به گرجستان و…

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار روسیه نسبت به عضویت گرجستان در ناتو، اعمال دوباره تحریم‌های ضدایرانی از سوی آمریکا، بیانیه مشترک موگرینی درباره تحریم‎های آمریکا علیه ایران، طرح ابومازن برای انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین، افشای همکاری نظامی رژیم صهیونیستی و مصر، فراخوان داعش برای حمله بیولوژیکی به غرب، ساخت دیوار حائل دریایی اسرائیل در غزه، تلاش هند برای دور زدن تحریم های آمریکا، سالروز بمباران اتمی هیروشیما و امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در قزاقستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

آناتولی ترکیه:  نخست‌وزیر روسیه عضویت گرجستان در ناتو را مستعد وقوع درگیری‌های خطرناک دانست. دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه نسبت به عضویت گرجستان در ناتو هشدار داد و گفت که این مساله می‌تواند منجر به وقوع درگیری‌های خطرناک شود و عواقب فلاکت‌باری به همراه داشته باشد. نخست‌وزیر روسیه با اشاره به درگیری‌های این کشور با گرجستان در مساله اوستیا در سال 2008 گفت: “از این جنگ نیز می‌شد پیشگیری کرد. همانطور که عضویت گرجستان در ناتو نیز می‌تواند مسبب درگیری شود”.

تی .آر.تی ترکیه:  بخش نخست تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران ششم آگوست 2018 به مورد اجرا گذاشته می شود. ممنوعیت انجام مبادلات ارزی با دلار آمریکا، تجارت طلا و دیگر فلزات ارزشمند توسط ایران و همچنین تحریم بخش خودروی این کشور از جمله مهمترین مفاد تحریم‌هایی خواهد بود که از فردا آغاز خواهد شد.

خبرگزاری مهر:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزاری خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان از اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم‎های ضدایرانی انتقاد کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بیانیه مشترک با وزرای خارجه ۳ کشور اروپایی طرف برجام شامل فرانسه، آلمان و انگلیس از اعمال مجدد تحریم‌های ایران ابراز تاسف کرد.

خبرگزاری فارس:   گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند در حالی که محمود عباس ضمن مخالفت با آتش‌بس در غزه، تصمیم دارد تشکیلات خودگردان فلسطین را منحل کند، حماس اما به دنبال بهبود زندگی مردم غزه با پذیرفتن طرح مصر است. به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح مشترک مصر و سازمان ملل جهت برقراری آتش‌بس در غزه مخالفت کرده و خواستار موضع سخت‌تر حماس در برابر رژیم صهیونیستی شده است.

خبرگزاری صداو سیما:  مشارکت هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی ارتش مصر در شمال صحرای سینا فاش شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، تحقیقات شبکه تلویزیونی الجزیره نشان می دهد هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی بر فراز مناطق عملیات نظامی در شمال صحرای سینا، گشت زنی می کنند. در این تحقیقات ، سه نوع هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی از نوع «هرمس 450» (Hermes)، «هیرون آی ای آی» و «هرمس 900 » شناسایی شد. یک منبع نظامی، همکاری امنیتی بین اسرائیل و مصر را تایید کرد و آن را در سطح اتاق عملیات مشترک برای تبادل اطلاعات و اجرای عملیات در شرایط سخت دانست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سازمان‌های تبلیغاتی داعش خواستار حمله بیولوژیکی به غرب شده‌اند. به گزارش ایسنا، یکی از پوسترهای تبلیغاتی آنان تصویری از سان‌فرانسیسکو را نشان‌می‌دهد و در بالای این تصویر نوشته شده: “کاری می‌کنیم از هوایی که تنفس می‌کنید هم بترسید.” انتشار این پوستر پس از انتشار ویدئویی صورت می‌گیرد که در آن از تروریست‌هایی که به طور انفرادی فعالیت می‌کنند، درخواست شده است که حملات بیولوژیک صورت دهند و دستورالعملی را برای تولید “جدی‌ترین طاعون” از “مدفوع و ادرار موش” در اختیار آنان قرار می‌دهد.

الکوثرفارسی: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک پست توئیتری از ساخت دیوار حائل دریایی در نوارغزه خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک پست توئیتری نوشت: به تلاش های فشرده خود برای ساخت دیوار زمینی و دریایی در اطراف نوارغزه ادامه می دهیم.

العالم:  فشار آمریکا بر هند برای کاهش تدریجی و در نهایت قطع واردات نفت ایران ، دولتمردان این کشور را بر آن داشته است تا طرحی متناسب با منافع ملی شان اتخاذ کنند. در حال حاضر مشکلی که دهلی نو در ارتباط با خواسته های آمریکا برای پیروی از تحریم های واشنگتن علیه تهران با آن روبرو است پیچیده است زیرا هند نمی داند آمریکا دقیقا چه انتظاری در این خصوص از یک کشور متحد دارد.این مساله، برای هند مهم است و تصمیمی هم که درباره آن اتخاذ خواهد کرد از اهمیت زیادی برخوردار است چون ایران دومین تامین کننده نفت این کشور محسوب می شود.

ان .اچ.کی ژاپن: مراسم هفتاد و سومین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما امروز دوشنبه در ژاپن برگزار شد. ده ها هزار تن از مردم به منظور گرامیداشت یاد قربانیان این فاجعه در مراسم یادبود سالانه در این شهر شرکت کردند.در ساعت ۱۵: ۸ بامداد، زمان دقیق انداختن بمب اتمی توسط آمریکا در روز ششم ماه اوت سال ۱۹۴۵ میلادی، حاضران در این مراسم یک دقیقه سکوت کردند.

اسپوتنیک روسیه:  وزیر خارجه جمهوری آذربایجان علام کرد، نیاز به امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر وجود دارد. به گزارش اسپوتنیک؛ روسای جمهور پنج کشور ساحلی دریای خزر در تاریخ 12 اگوست سال جاری در کشور قزاقستان، درباره نتایج مذاکرات چند ساله درباره رژیم حقوقی دریای خزر با یکدیگر دیدار خواهند کرد. همانطور که انتظار میرود نتیجه اصلی این نشست باید امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *