جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading
موسسه علم و سیاست برلین:

اختلاف در اروپا بر سر ایستادگی مقابل آمریکا

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ | اقتصادی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: یک کارشناس موسسه علم و سیاست برلین از اختلاف نظر در اتحادیه اروپا درباره امکان پذیر بودن حمایت از شرکت‌ها در برابر تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا خبر داد.

“لایرا فون دانیلز” از کارشناسان اقتصادی موسسه علم و سیاست برلین در مصاحبه‌ای با روزنامه “ویرتشافتز ووخه” آلمان به تلاش های اتحادیه اروپا برای حمایت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های ضد ایرانی آمریکا پرداخته و اظهار داشت: البته در اتحادیه اروپا در حال حاضر دیدگاه های متفاوتی در این باره وجود دارد که آیا مقررات ممنوعه مربوط به سال 1996 واقعا قابل انتقال به وضعیت امروز است.

وی  در ادامه در پاسخ به این پرسش که بر اساس اطلاعت کمیسیون اروپایی اقدامات این اتحادیه باید در عرض 2 ماه فعال شود وآیا این دخالت زیاد در آزادی شرکت ها نبوده و به نظر شما مشروع و منطقی است گفت: این مسئله به اهداف سیاسی مرتبط است که اتحادیه اروپا دنبال می کند. تا به حال این طور به نظر می رسد که اتحادیه اروپا با حمایت و پشتیبانی فرانسه و آلمان مایل به مقابله با سیاست ترامپ در قبال ایران و تهدید های تحریم های ثانویه علیه شرکت های اروپایی هستند. به این ترتیب مقررات ممنوعه می تواند ابزار موثری باشد برای اینکه شرکت های اروپایی را ترغیب کند که به توافقات تجاری با ایران پایبند باشند.

این کارشناس موسسه علم و سیاست برلین در ادامه تصریح کرد که هنوز کاملا مشخص نیست که اتحادیه اروپا چگونه می خواهد خساراتی که شرکت های اروپایی در تجارت با ایران به دلیل تحریم های آمریکا می بینند را جبران کند. بخصوص این مسئله که چگونه خسارات احتمالی عدم دسترسی به بازار مالی آمریکا باید جبران شود هنوز مشخص نیست. معایب تحریم‌های آمریکا بخصوص از دید بانک ها بیشتر از مزایای مناسبات تجاری با ایران است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد که آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا هر دو از شرکای بزرگ تجاری ایران هستند. آلمان سال گذشته یک حجم صادرات 3 میلیارد یورویی با ایران داشت و حجم صادرات فرانسه به ایران هم 1.5 میلیارد یورو بود. علاوه بر ین شرکت های فرانسوی اخیرا سرمایه گذاری بالایی در ایران داشته اند. شرکت توتال فرانسه تنها پنج میلیارد یورو در یک پروژه گازی سرمایه گذاری کرده است.

این کارشناس موسسه علم و سیاست برلین در ادامه با توجه به صحبت های اخیر سفیر جدید آمریکا در برلین درباره لزوم توقف مناسبات تجاری با ایران پیش بینی کرد که آمریکا فشارهای خود بر آلمان را افزایش می دهد و در این باره گفت: تا زمانی که شرکت های آلمانی زیر فشار تحریم های آمریکا قرار گیرند در عرصه سیاست داخلی این پرسش مطرح می شود که آیا مناسبات تجاری با ایران واقعا ارزش بد شدن مناسبات تجاری با آمریکا را دارد.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید به صورت متحد در برابر منافع ایالات متحده بایستد و یک سیستم تامین مالی شخصی و مستقل را برای مناسبات تجاری با ایران ایجاد کند.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *