جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

هدایت جنگ در دو سوی میدان غزه

چهار هفته از آغاز دفاع مشروع ملت فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در قالب طوفان الاقصی می‌گذرد و هر روز ابعاد جدیدی از این جنگ آشکار می‌‌شود. آنچه در میدان نبرد همچنان مطرح بوده این سؤال است که هدایت جنگ در دو سوی میدان به دست کیست؟

Loading
15آبان ماه 1397

رسانه ها؛ اروپایی ها در سودای ارتش واحد و…

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دفاع مکرون از تشکیل یک ارتش واقعی اروپایی، آغاز انتخابات کنگره آمریکا، دیدار پوتین و ترامپ ۲۰ آبان در پاریس، نامه ۴۰ کشور جهان به عربستان درباره قتل خاشقجی، تاسیس پایگاه دریایی جدید انگلیس در عُمان ، خیز هند برای استقرار زیردریایی هسته ای ، عدم حمایت واشنگتن از تشکیل ناتوی عربی، سفر دبیرکل ناتو به افغانستان، برگزاری اجلاس شورای امنیت با دستور کار اجرای مقررات آتش بس دایمی در ادلب و آمادگی السیسی برای اعزام نیرو به خلیج فارس ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد اروپا بدون « یک ارتش واقعی اروپایی » نخواهد توانست از خود دفاع کند.مکرون گفت: « اگر تصمیم نگیریم که یک ارتش واقعی اروپایی داشته باشیم، نمی توانیم از اروپا محافظت کنیم. در برابر روسیه که همجوار ماست و نشان داده است که می تواند تهدید کننده باشد، باید اروپایی داشته باشیم که به تنهایی از خود دفاع می کند، بی آنکه به آمریکا وابسته باشد.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): انتخابات کنگره آمریکا برای تعیین یک سوم اعضای مجلس سنا و تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه‌شنبه آغاز شد. تمام ۵۰ ایالات آمریکا و واشنگتن دی‌سی در شش منطقه زمانی متفاوت به پای صندوق‌های رای می‌روند.به گزارش ایسنا، ایالت‌ ورمونت اولین ایالتی است که شعب اخذ رای در آن گشوده شد و ساکنین شهرهای مختلف آن بین ساعت پنج تا ۱۰ صبح به وقت محلی به پای صندوق‌های رای می‌روند.

 خبرگزاری مهر:   کاخ کرملین با تاکید بر مختصر بودن دیدار، از قصد رؤسای جمهور روسیه و آمریکا برای دیدار با یکدیگر در پاریس خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتاتاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی، روز ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) دیداری کوتاه در پاریس خواهند داشت.

خبرگزاری تسنیم: سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: 40 کشور جهان از عربستان خواستند که آنچه را برای جمال خاشقجی روزنامه نگار اتفاق افتاده است، روشن کند. به گزارش تسنیم، جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد حکومت سعودی در داخل کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه به قتل رسید.جستجو برای یافتن جسد خاشقجی که روز دوم ماه اکتبر گذشته در داخل کنسولگری عربستان در شهر استانبول به قتل رسید، همچنان در جریان است.

الکوثرفارسی: وزیر دفاع انگلیس بعد از سفر به عمان خبر داد سال آینده میلادی یک پایگاه نظامی مشترک برای آموزش در این کشور حاشیه خلیج فارس تاسیس می‌شود.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  انگلیس دیروز (دوشنبه) اعلام کرد پایگاه نظامی آموزشی مشترک با عمان در این کشور حاشیه خلیج فارس تاسیس می‌کند.به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای خبر داد با حضور صدها نیروی نظامی این کشور یک پایگاه نظامی مشترک با عمان در سال ۲۰۱۹ تاسیس می‌شود.

ان .اچ.کی ژاپن: نارندرا مودی، نخست وزیر هند می گوید که اکنون کشورش قادر به استقرار زیردریایی هسته ای جنگی است.این زیردریایی ساخت هند که با نیروی پیشرانه هسته ای حرکت می کند قادر به حمل تسلیحات هسته ای است. سخنان مودی در روز دوشنبه به معنای آن است که در هنگام وقوع رویدادهای پیش بینی نشده اکنون هند قابلیت پرتاب موشک های هسته ای از زمین، هوا یا دریا را دارد.

اسپوتنیک روسیه: پیشتیبانی آمریکا از ناتوی عربی علیه ایران فقط محدود به فروش جنگ‌افزار می شود.به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری المانیتور، پشتیبانی آمریکا از نیروهایی موسوم به «ناتوی عربی» علیه ایران، محدود به فروش جنگ‌افزارها به این کشورها خواهد بود. رزمایش نظامی موسوم به «سپر عرب» که در مصر به مدت دو هفته برگزار می‌شود و در آن، نیروها و مستشارانی از 8 کشور عربی مشارکت دارند، «اختلافات سیاسی در محور متخاصم علیه ایران» را مورد تاکید قرار می‌دهد.

آناتولی ترکیه: ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کابل پایتخت افغانستان شد.به گزارش خبرگزاری های افغانستان دبیرکل ناتو در سفر به کابل با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و برخی مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  شورای امنیت سازمان ملل متحد با دستور کار  راهکارهای ممانعت از استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه و خارج سازی این سلاح ها از منطقه و حوادث واقع در منطقه خاورمیانه تشکیل جلسه داد. اجرای دایمی مقررات آتش بس در ادلب محور اصلی این اجلاس را تشکیل داد.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهور مصر امروز بر آمادگی کشورش برای اعزام نیرو جهت مقابله با هر گونه خطری که امنیت خلیج فارس را تهدید کند، تأکید کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» امروز سه‌شنبه تأکید کرد که «چنانچه امنیت خلیج فارس به خطر بیفتد و یا با تهدید مستقیم از سوی هر طرفی مواجه شود، در آن صورت نه تنها رئیس‌جمهور مصر بلکه ملت این کشور نیز اعزام نیروها را جهت مقابله با این تجاوزات و حمایت از برادرانمان، می‌پذیرد.»

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *