جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

روسیه خواستار بررسی تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در غزه طی ماه مبارک رمضان، خواستار بررسی موضوع تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

Loading
داعش یک چهارم قلمرو خود را از دست داد

سال 2016، آغازی برای پایان داعش

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: داعش در سال ۲۰۱۶ متحمل شکست های بی‌سابقه‌ای در نواحی تحت کنترل خود شد که از جمله شامل از دست رفتن بخش هایی بود که برای پروژه تشکیل حکومت داعش نقش اساسی داشت.

براساس یک بررسی تازه گروه داعش، در سال ۲۰۱۶ تقریبا یک چهارم نواحی تحت کنترل خود را از دست داده است.

گروه “آی اچ اس مارکیت” که در تحلیل مسائل امنیتی و دفاعی تخصص دارد گزارش داد، این گروه حدود ۱۸ هزار کیلومتر مربع از نواحی تحت تسلط خود را از دست داده است. به این ترتیب این گروه هم اکنون حدود ۶۰ هزار کیلومتر مربع را در عراق و سوریه در اختیار دارد.

آی اچ اس مارکیت بازپس گیری کامل موصل توسط نیروهای دولتی عراق را تا وسط سال جاری پیش بینی کرد.

اما این گروه گفت که پس گرفتن رقه که پایگاه داعش در سوریه است، دشوارتر خواهد بود.

به گزارش بی‌بی‌سی آی اچ اس مارکیت گفت که کوچک شدن ۲۳ درصدی نواحی تحت تسلط داعش در سال ۲۰۱۶ در پی آن بود که این گروه در سال ۲۰۱۵ هم حدود ۱۴ درصد از نواحی‌اش را از دست داده بود.

کلمب استراک تحلیلگر ارشد این گروه گفت: “داعش در سال ۲۰۱۶ متحمل شکست های بی‌سابقه‌ای در نواحی تحت کنترل خود شد که از جمله شامل از دست رفتن بخش هایی بود که برای پروژه تشکیل حکومت داعش نقش اساسی داشت.”

در این گزارش آمده است که نیروهای عراقی “مشغول پیشروی پیوسته” در محلات شرقی موصل، دومین شهر بزرگ عراق، بوده اند هرچند در روزهای اخیر با مقاومت شدیدی روبرو شده اند. موصل از ۲۰۱۴ در کنترل داعش است.

استراک گفت: “ما انتظار داریم که نیروهای دولتی عراق تا پیش از شروع نیمه دوم سال موصل را پس بگیرند.”

“دولت عراق احتمالا بعد از موصل توجه خود را به باقی نواحی پراکنده در اطراف حویجه که داعش در آنها مقاومت می کند معطوف خواهد کرد. جهادی ها از این بخش ها به عنوان پایگاهی برای حملات مکرر تروریستی در بغداد استفاده می کنند.”

در گزارش آی اچ اس مارکیت آمده است که گرفتن رقه دشوارتر خواهد بود که ناشی از “ملاحظات پیچیده تر سیاسی و نظامی” در آنجاست.

در ماه نوامبر نیروهای موسوم به سوریه دمکراتیک – ائتلافی از نیروهای کرد و عرب که مورد حمایت آمریکاست – گفتند عملیاتی برای پس گرفتن رقه را شروع کرده‌اند.

اما پیشروی آنها در “مثلث میان فرات و رود بلیخ متوقف شد.”

آقای استارک گفت: “رقه هسته فعالیت داعش است و بعید است آنها بدون نبرد آن را رها کنند… گرفتن آن احتمالا نیازمند مداخله بزرگ زمینی با شرکت یکی از بازیگران عمده خارجی خواهد بود.”

این گزارش همچنین به یک اختلاف عمده در داخل صفوف داعش میان پیروان یک دکترین متعارف‌تر و آنهایی که برداشتی افراطی‌تر از دین دارند اشاره می کند.

به نوشته این گروه این اختلاف می تواند احتمال خروج بعضی اعضا یا حتی گسستی داخلی در گروه را افزایش دهد.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *