جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading
کارشناس آمريکايي درباره مذاکرات هسته‌اي پيش‌بيني کرد:

توافقنامه‌ای با ابعاد نامشخص تا لحظه آخر

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | نمای راهبردی

شورا آنلاین - ترجمه: یک کارشناس آمریکایی امور ایران گفت: تا لحظه پایانی، ابعاد کامل توافقنامه هسته ای با ایران مشخص نخواهد شد.

جورج پِرکوویچ در مصاحبه‌ای با اندیشکده کارنگی گفت: در حال حاضر هیچ گزینه جایگزین بهتری برای رویکرد جاری در قبال موضوع هسته‌ای ایران وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ضرب الاجل تعیین شده برای نهایی سازی توافق هسته ای با ایران به سرعت نزدیک می شود، گفت: در حالی که مذاکره کنندگان تلاش می کنند اختلافات و شکاف های موجود را رفع کنند، منتقدان توافقنامه هسته ای با ایران هم انتقاد و اعتراض خود را با صدای بلندتری اعلام می کنند که نمونه آن سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا در سوم مارس بود.

پرکوویچ که کارشناس رویکرد هسته ای با محوریت جنوب آسیا، ایران و مشکل عدالت در اقتصاد سیاسی بین المللی است، گفت: این مذاکرات بسیار طولانی و دشوار بوده و به همین علت نباید اهمیت آنها را هم فراموش کرد.

این کارشناس با بیان اینکه تغییرات ایجاد شده در روابط ایران و آمریکا، تاریخی است، گفت: در همین حال شیوه مذاکرات دو کشور هم قابل توجه است؛ هیچ کدام از طرفین تاکنون اطلاعات این مذاکرات را به بیرون درز نداده اند. این مساله نشان می دهد که نمایندگان دو کشور به شکل جدی و حرفه ای مذاکرات را ادامه می دهند.

پرکوویچ در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا تا چه حد مهم بود و اینکه آیا انجام این سخنرانی ایده خوبی بود یا خیر؟ گفت: نتانیاهو گزینه های دیگری برای مقابله با ایران ندارد. آنچه که نتانیاهو می خواهد شرایط کاملا ایده آل از دیدگاه خودش است، اما هیچ کس نمی تواند ایرانی ها را وادار کند که چنین توافقنامه ای را بپذیرند.

وی افزود: اکثر کسانی که ایده بمباران ایران را برای متوقف کردن فعالیت های هسته ای این کشور مطرح می کنند به این جمع بندی رسیده اند که چنین اقدامی به شروع جنگی بسیار طولانی با بزرگ‌ترین و ثروتمندترین کشور منطقه منجر خواهد شد و چنین اقدامی تنها تا سه سال برنامه هسته ای ایران را با توقف مواجه خواهد کرد.

این کارشناس افزود: بعد از این مرحله سه ساله، ایرانی ها می توانند بدون نظارت های بین المللی و بدون تحریم ها که تاکنون بسیار موثر بوده اند، به سمت تولید بمب اتمی حرکت کنند.

پرکوویچ گفت: در صورتی که آمریکا یا اسرائیل بخواهند در شرایطی که امکان دستیابی به توافق با ایران وجود دارد به این کشور حمله کنند در آن زمان باقی کشورهای جهان هم در اعتراض به حمله آمریکا یا اسرائیل به ایران تحریم ها علیه این کشور را لغو خواهند کرد.

وی گفت: به راستی جالب است که در کنگره آمریکا تا چه حد از نتانیاهو دفاع شد، به ویژه که وی سابقه درخشانی در حل بحران ها و تنش ها ندارد. وی تاکنون موفق نشده است هیچ کدام از تنش های بنیادین را با همسایگان اسرائیل یا حتی مسائل داخلی اسرائیل را رفع کند. اما اگر نتانیاهو در انتخابات هفدهم مارس بار دیگر برنده شود در آن صورت وی توجیه کافی در اختیار خواهد داشت که فکر کند سخنرانی وی در کنگره آمریکا ایده خوبی بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *