جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading
15دی ماه 1397

رسانه ها؛ تلاش سنای آمریکا برای تحریم سوریه و…

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: لایحه تحریم نظام سوریه و تقویت همکاری با رژیم صهیونیستی روی میز سنای آمریکا، برگزاری کنفرانس ائتلاف ضد داعش در آمریکا، انحلال گروه تروریستی «الزنکی» در سوریه، برگزاری اولین اعتراضات درشهرهای فرانسه بعداز سال جدید، استقرار نظامیان آمریکا در «گابُن» ، درخواست ژاپن برای دفاع آمریکا از حملات سایبری علیه این کشور، شروط سخت آمریکا برای فروش پاتریوت به ترکیه، پیام مهم رژیم صهیونیستی برای حماس از طریق میانجی مصری، تقاضای ترکیه از آمریکا برای حمایت نظامی در مبارزه با داعش، سفر وزیر خارجه آمریکا به 8 کشور خاورمیانه و تداوم تنش‌ها بین دو حزب آمریکابرسر بودجه دولت فدرال ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: پس از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای خارج کردن نیروهای کشورش از سوریه که قانونگذاران را غافلگیر کرد، سنا قصد دارد روز سه‌شنبه به طرح‌های دولت واشنگتن در سوریه پاسخ متقابل بدهد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از پایگاه خبری هیل، میچ‌ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا رای‌گیری اولیه برای ارائه قانونی که موجب می‌شود تحریم‌هایی علیه دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه اعمال شده و همکاری با رژیم صهیونیستی و اردن تقویت شود، به جریان می‌اندازد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  برخی منابع آگاه اعلام کردند، آمریکا تصمیم گرفته میزبان کشورهای هم‌پیمان خود در ائتلاف ضد داعش باشد و در آن به بررسی تلاش برای مقابله با پیامدهای ناشی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بپردازد.به گزارش ایسنا، هدف از کنفرانسی که قرار است در تاریخ هفتم فوریه در واشنگتن برگزار شود، گردآوری وزرای ۷۹ کشور عضو ائتلاف ضد داعش و تشویق آنها به مقابله با این گروه تروریستی است .

 خبرگزاری مهر:  گروه تروریستی «نورالدین الزنکی» در پی شکست های اخیر از تروریست های جبهه النصره در سوریه انحلال خود را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر ، گروه تروریستی «نورالدین الزنکی» بارزترین گروهک مسلح فعال در غرب استان حلب سوریه در پی شکست های اخیر از تروریست های جبهه النصره در سوریه انحلال خود را اعلام کرد. تروریست های الزنکی و جبهه النصره از چند روز پیش در غرب حلب به جان یکدیگر افتادند و گزارش ها از درگیری شدید میان آنها حکایت داشت.

خبرگزاری صداو سیما: در هشتمین شنبه سیاه پیاپی ؛ شهرهای فرانسه بار دیگر چهره کاملا امنیتی نظامی به خود گرفته است.این بار دولت فرانسه از اعلام دقیق تعداد نیروها برای مقابله با ناآرامی ها و سرکوب معترضان خودداری کرده است و به صورت کلی اعلام شده 52 واحد نیروی نظامی امنیتی امروز بکارگیری شده اند.به گفته منابع رسانه ای؛ دولت فرانسه روز گذشته در اولین جلسه شورای وزیران به ریاست امانوئل مکرون رئیس جمهور تصمیم گرفت با جنبش ضد سرمایه داری از این پس برخورد شدیدتری داشته باشد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر وخامت اوضاع امنیتی در جمهوری دموکراتیک کنگو، به رهبران کنگره آمریکا خبر داده که برای حفاظت از شهروندان آمریکایی و تاسیسات دیپلماتیک واشنگتن، نظامیان آمریکایی را در «گابُن» کشور همسایه کنگو مستقر کرده است.به گزارش خبرگزای فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  اعلام کرد که این نظامیان تا زمانی که وضعیت امنیتی اقتضا کند در این کشور آفریقایی باقی خواهند ماند.

خبرگزاری ایرنا:مقامات دولت ژاپن اعلام کردند، توکیو در نظر دارد در قالب سندی، به آمریکا قید کند، طبق فصل 5 معاهده امنیتی امضا شده بین دو کشور، حملات سایبری نیز مشمول تعهد واشنگتن در دفاع از ژاپن شامل شود. روزنامه ژاپن تایمز به نقل از این مقامات ژاپنی نوشت، هدف توکیو تعریف دوباره شمول این معاهده امنیتی در بیانیه مشترک مذاکراتی است که وزرای خارجه و دفاع ژاپن و آمریکا امسال خواهند داشت.

خبرگزاری تسنیم: مقامات آمریکا شرایطی را برای فروش سامانه موشکی پاتریوت به ترکیه در نظر گرفته‌اند که برای مقامات آنکارا مطلوب نیست. به گزارش خبرگزاری تسنیم ٬ آمریکا که در چند هفته اخیر پیشنهاد فروش سامانه موشکی پاتریوت را به ترکیه ارائه داده بود٬ حالا شرایط سختی را برای این معامله در نظر گرفته است. بر اساس اطلاعاتی که توسط خبرنگار حوزه دفاعی روزنامه ینی شفق منتشر شده٬ آمریکایی‌ها حاضر نیستند انتقال دانش و فناوری را به ترکیه بپذیرند و می‌خواهند سامانه پاتریوت همچون یک جعبه بسته به ترکیه تحویل داده شود و هیچ توضیحات و دانشی در مورد اجزاء عملکرد و مکانیسم هدایت آن در اختیار مقامات دفاعی ترکیه گذاشته نشود.

العالم: تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی انتقال پیام مهم این رژیم به حماس شد که از طریق میانجی‌ مصری به دست حماس رسیده است. کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم از طریق میانجی مصری پیامی برای حماس فرستاده و خواستار ادامه آرامش تا پس از انتخابات رژیم صهیونیستی شده است.

اسپوتنیک روسیه: ترکیه از ایالات متحده می خواهد که حمایت نظامی کشور را در مبارزه با گروهک تروریستی داعش برعهده بگیرد.به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از منابع عالی رتبه خود این خبر را منتشر کرد. خاطر نشان می شود که ترکیه از آمریکا می خواهد تا حمایت نظامی موجود از جمله حملات هوایی، حمل و نقل و لوجستیک را برعهده بگیرد.

آناتولی ترکیه: وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده برای بررسی مسائل منطقه‌ای به ویژه پیرامون پرونده قتل خاشقجی به 8 کشور عربی از جمله عربستان سعودی سفر خواهد کرد.وی سفر خود را در 8 ژانویه از اردن آغاز می کند و در روزهای بعد به مصر، بحرین، امارات، قطر، عربستان سعودی، عمان و کویت می رود.

پارس تودی :  طرح دموکرات ها در مورد بودجه و تصویب آن در مجلس نمایندگان آمریکا، با واکنش منفی جمهوریخواهان و رئیس جمهور این کشور مواجه شد.به گزارش پارس تودی؛ «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا  گفت، طرح دموکرات ها برای بودجه و تصویب آن در سنا رای نخواهد آورد و به قانون تبدیل نخواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *