جدیدترین مطالب

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد / عربستان و امارات که خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، هیچ حمایتی از فلسطین نکردند

الحوثی، رهبر انصارالله گفت: کمک به ملت فلسطین، مسئولیت بزرگی بر دوش کشورهای اسلامی است، بیشتر کشورهای عربی به فلسطین کمک نکردند؛ برخی از آنان با اسرائیل همدستی کردند و برخی دیگر نیز شریک این رژیم بودند.

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند

مسکو- ایرنا- معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع روسیه با اشاره به پاسخ تنبیهی کشورمان به رژیم صهیونیستی گفت:‌ در مدت اخیر، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کردند که در دفاع از منابع و کشور خود قاطعیت بسیار بالایی دارند و آماده هستند تا هر تهدید و چالشی را با اندازه و در خور پاسخ دهند.

افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر

تهران – ایرنا – وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز جاری رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۳ هزار و ۹۷۰ تن افزایش یافته است.

Loading

رسانه‌ها؛ کشمکش بایدن و بی بی و…

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها:  ادامه تحولات سرزمین های اشغالی و مشاجره لفظی  بایدن و نتانیاهو، واکنش تند  بن گویر به سخنان رئیس جمهور آمریکا، درخواست هرتزوگ از سران اسرائیل برای تشکیل تیم‌های مذاکره، ابقای گالانت در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، فراخوان صهیونیست‌ها برای ادامه اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو، دعوت زلنسکی از همتای چینی خود به اوکراین، ورود تانک‌های آلمانی و انگلیسی به اوکراین، فراخوان در فرانسه برای ادامه اعتصاب‌ها و اعتراضات طی امروز، آزمایش موشکی روسیه در دریای ژاپن، تاکید پکن بر ادامه حمایت از مذاکرات تهران و ریاض ، چین خواستار لغو فوری تحریم های یک جانبه علیه سوریه، اعلام نامزدهای نهایی  انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه ، انتخاب اولین نخست وزیر مسلمان اسکاتلند و انحلال حزب آنگ سان سوچی در میانمار از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس:  رئیس جمهور آمریکا گفت که در آینده نزدیک دعوتی از نتانیاهو برای سفر به کاخ سفید وجود ندارد. «جو بایدن» به بحران در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل عقب نشینی کند. رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: در آینده نزدیک دعوتی از نتانیاهو برای سفر به کاخ سفید وجود ندارد نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه بعد از فشارهای فراوان و رایزنی‌های گسترده با رهبران ائتلافش، از توقف طرح جنجالی خود درباره سیستم قضایی این رژیم خبر داد و گفت: تصمیم گرفتم که طرح تغییرات در سیستم قضایی را متوقف کنم و به گفت‌وگو فرصت دهم.

خبرگزاری ایرنا:  «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات جو بایدن درباره بحران سیاسی در فلسطین اشغالی گفت که این رژیم تصمیماتش را بر اساس فشارهای خارجی نمی‌گیرد. نتانیاهو گفت: (رژیم) اسرائیل مستقل است و تصمیمات خود را بر اساس فشارهای خارجی از جمله از جانب بهترین دوستان ما نمی‌گیرد.

اسپوتنیک روسیه:  همزمان با تشدید مشاجره لفظی بین مقامات آمریکا و اسرائیل، وزیر امنیت داخلی تل آویو به سخنان بایدن واکنش نشان داد. “ایتمار بن گویر”  تاکید کرد: بایدن و دولت او باید بدانند که اسرائیل مستقل است و یکی از ستاره‌های پرچم آمریکا نیست.

خبرگزاری ایلنا:  رئیس رژیم صهیونیستی سران اسرائیلی را به تشکیل تیم‌های مذاکره‌کننده دعوت کرد. «اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌ رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، «بنی گانتز» و «یائیر لاپید» از آنها خواست تا تیم‌های مذاکره‌کننده‌ای را برای آغاز مذاکرات درباره حصول راهکار پس از به تعویق افتادن قانون اصلاحات قضایی تشکیل دهند. طبق این گزارش، گانتز به سرعت به این دعوت پاسخ داد و اعلام کرد که «جدعون ساعر»، «چیلی تراپر» و «اوریت فرکاش هاکوهن» از اعضای کنست و «رونین آویانی» وکیل را به نمایندگی از حزب وحدت ملی منصوب کرده است.

ایران پرس:  «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که پیشتر توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم برکنار شده بود، در سمتش باقی می‌ماند. معاونان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کردند که گالانت تا اطلاع ثانونی همچنان وزیر جنگ این رژیم خواهد ماند. با شروع اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی در ۱۲ هفته گذشته و گسترش روز افزون آن که به دلیل اعتراض به طرح قانون اصلاحات قضایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفته، روند این اعتراضات شعله ور شده و به درگیری نتانیاهو با نظامیان و دستگاه‌های امنیتی این رژیم رسیده است.اولین قربانی جنگ قدرت در رژیم صهیونیستی، وزیرِ جنگ این رژیم بود که نتانیاهو وی را روز یکشنبه به دلیل انتقاد از سیاست‌هایش از کار برکنار کرد.

خبرگزاری تسنیم:  رهبران جنبش‌های اعتراضی در اسرائیل اعلام کردند که به اظهارات نتانیاهو اعتمادی ندارند و به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که  معترضان اسرائیلی با وجود  سخنان روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تعویق موقت روند تصویب اصلاحات قضایی، به اعتراضات خیابانی ادامه می‌دهند. رهبران جنبش‌های اعتراضی باوجود تعویق  موقت روند اصلاحات قضایی نتانیاهو به اعتراضات خود ادامه می‌دهد و آن‌ها معتقدند که نتانیاهو در آینده تلاش خواهد کرد تا با اجماع گسترده‌تری، مسیر قانونی مورد نظر خود و متحدانش را ادامه دهد.

خبرگزاری مهر : رئیس جمهور اوکراین گفت که آماده گفتگو با همتای چینی خود است و او را برای سفر به کشورش دعوت کرد. «ولودیمیر زلنسکی» طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اذعان کرد که شکست در نبرد «باخموت» عواقب وخیمی برای اوکراین در پی خواهد داشت. وی در ادامه افزود که آماده گفتگو با «شیء جین پینگ» همتای چینی خود است و او را برای سفر به اوکراین دعوت می‌کند. این اظهارات رئیس جمهور اوکراین در حالی است که وزارت خارجه چین در سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، طرح ۱۲ بندی خود را برای نحوه پایان‌دادن به جنگ و درگیری‌ها در اوکراین منتشر کرد.

العالم فارسی: درحالی که بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان از ورود تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین خبر داد، منابع خبری نیز از ورود اولین دسته از تانک‌های انگلیسی چلنجر به اوکراین پرده برداشتند. وزیر دفاع آلمان در توئیتر نوشت: آلمان به وعده خود مبنی بر تأمین سلاح برای اوکراین عمل کرده است. وی افزود: ۱۸ عراده تانک لئوپارد ۲ اهدایی آلمان به همراه مهمات و قطعات یدکی وارد اوکراین شده است. پیستوریوس با تاکید بر نقش کلیدی تانک‌های آلمانی در میدان جنگ، اظهار کرد: ما حتی چهار عراده تانک بیشتر از تعدادی که وعده داده بودیم، به اوکراین ارسال کرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: اوکراین می‌تواند روی ما حساب کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرانسه امروز (سه شنبه) در حالی همچنان با اعتصاب‌ها و اعتراضات درگیر بوده که تعداد بی‌سابقه‌ای از افسران پلیس این کشور برای مدیریت این اعتراضات به کار گرفته شده و امانوئل ماکرون نیز همچنان قصد عقب‌نشینی از اصلاحات جنجالی بازنشستگی که عامل به راه افتادن آشوب اخیر بوده را ندارد. فراخوانی که برای تظاهرات امروز در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه منتشر شده دهمین فراخوانی است که از اواسط ژانویه تاکنون با هدف به راه انداختن دور جدیدی از اعتصاب‌ها و اعتراضات علیه این اصلاحات مبتنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال صادر می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما: روسیه از آزمایش موفق دو موشک سوپرسونیک ضد کشتی در دریای ژاپن خبر داد. وزارت دفاع روسیه می‌گوید با موفقیت دو موشک سوپرسونیک ضد کشتی را در دریای ژاپن آزمایش کرده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو کشتی جنگی این کشور موشک‌های کروز را به سوی اهداف شبیه سازی شده دشمن در دریای ژاپن شلیک کردند؛ این موشک‌ها با موفقیت به اهداف تعریف شده که حدود صد کیلومتر آن سو‌تر بودند، برخورد کردند.این رویداد در حالی رخ می‌دهد که دو هواپیمای بمب افکن راهبردی که قادر به حمل تسلیحات اتمی هستند، بر فراز دریای ژاپن به پرواز در آمدند؛ اقدامی که مسکو آن را پروازی براساس طرح و برنامه اولیه توصیف کرده است.

تی .آر.تی ترکیه: رئیس جمهور چین در تماس تلفنی با محمد بن سلمان بر حمایت کشورش از ادامه مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی تاکید کرد. شی جین‌پینگ  در تماس تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بر حمایت پکن از ادامه مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی تاکید کرد. براساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه چین، رئیس جمهور این کشور در گفت‌وگو با ولیعهد عربستان سعودی، توافق تهران و ریاض با میانجی‌گری چین را مقدمه تقویت همکاری میان کشورهای خاورمیانه خواند. شی جی‌پینگ همچنین در این مکالمه اظهار داشت: امیدوار هستیم ایران و عربستان سعودی به روابط همسایگی خود ادامه می‌دهند و به تقویت روابط دو جانبه بر اساس اصول توافق پکن اقدام می‌کنند.

رادیو چین: چین خواستار لغو فوری تحریم های یک جانبه علیه سوریه شد. دای بینگ، کاردار موقت، هیئت دائمی چین در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره مساله مفقود شدن افراد در سوریه اعلام کرد:‌ تعداد معدودی از کشورها هستند که اگر واقعا به وضعیت حقوق بشر در سوریه توجه دارند، باید به حق حاکمیت این کشور احترام بگذارند و فوراْ تحریم های یک جانبه علیه سوریه را لغو کنند. دای بینگ گفت: پس از وقوع زمین لرزه شدید ۶ فوریه، اوضاع انسانی در شمال غربی سوریه مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.

الکوثرفارسی:  کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بعد از پایان‌ زمان جمع‌آوری امضا برای نامزدی اعلام شد. رجب طیب اردوغان، کمال کلیچدار اوغلو، محرم اینجه و سینان اوغان 4 نامزدی هستند که واجد شرایط کاندیداتوری ریاست‌جمهوری شدند. دوغو پرینچک تنها 27 هزار امضا جمع کرد و به رقابتهای ریاست‌جمهوری نرسید. البته این پروسه جمع‌آوری امضا برای افراد یا جریانهایی است که در پارلمان حضور ندارند و وزن آنها برای جامعه مشخص نیست. انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه روز 24 اردیبهشت ماه در این کشور همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود.

آناتولی  ترکیه:   حمزه یوسف، رئیس جدید حزب ملی اسکاتلند، به عنوان اولین نخست وزیر مسلمان انتخاب شد. حمزه یوسف، رئیس جدید حزب ملی اسکاتلند (SNP) پس از رای گیری پارلمانی در هالیرود، به عنوان اولین نخست وزیر مسلمان انتخاب شد. پس از استعفای نیکلا استورجن، نخست وزیر منطقه‌ای اسکاتلند و رئیس حزب ملی از سمت نخست وزیری و ریاست حزب، دیروز یک رای گیری در پارلمان اسکاتلند برگزار شد و حمزه یوسف در رقابت درون حزبی به پیروزی رسید. حمزه یوسف مسلمان پاکستانی الاصل با کسب 71 رای توانست اکثریت آرا را به دست آورد.

ان. اچ. کی ژاپن:  کمیسیون انتخاباتی منصوب ارتش میانمار اعلام کرده است که حزب سیاسی تحت رهبری آنگ سان سوچی از روز چهارشنبه منحل خواهد شد. کمیسیون انتخاباتی این مطلب را روز سه شنبه در رسانه دولتی اعلام کرد. این کمیسیون گفت حزب اتحاد ملی برای دموکراسی (اِن‌اِل‌دی) از آنجایی‌که نتوانست تا مهلت روز سه‌شنبه دوباره ثبت ‌نام کند، از اعتبار ساقط شده و منحل خواهد شد. ارتش میانمار طی کودتای ۲۰۲۱ قدرت را در دست گرفت و در ماه ژانویه قانون جدیدی برای ثبت نام احزاب سیاسی وضع کرد. طبق این قانون، احزاب سیاسی ملزم به معرفی نامزدهای خود در بیش از ۵۰۰ حوزه انتخاباتی در کشور می‌شوند. با توجه به اینکه آنگ سان سوچی و سایر مقام‌های اجرایی حزب (ان‌ال‌دی) در بازداشت بسر می‌برند و بسیاری از اعضای دیگر این حزب هم به خارج از کشور فرار کرده‌اند، این الزم باعث شد که (ان‌ال‌دی) نتواند برای ثبت نام دوباره درخواست کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *