جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

حماس: قصد خروج از قطر را نداریم

تهران- ایرنا- مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان، گفت: سران حماس در دوحه حضور دارند و قصد جابجایی و خروج از قطر را ندارند.

رئیس‌جمهور: تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی جهانی می‌شود

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی جهانی خواهد شد، افزود: اراده و خواست ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تحت لوای انسجام و یکپارچگی برای آزادی قدس و پیروزی فلسطین حتما محقق خواهد شد.

سندرز: آمریکایی‌ها انزجار خود را از ماشین جنگی نتانیاهو نشان داده‌اند

تهران- ایرنا- برنی سندرز نماینده مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به تامین مالی رژیم صهیونیستی در این جنگ وحشتناک ادامه دهیم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها انزجار خود را از ماشین جنگی بنیامین نتانیاهو نشان داده‌اند.

Loading
دکتر خرازی در همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی»:

شهید سلیمانی یک اسوه و جمع اضداد بود/ شهید سلیمانی شخصیتی مشابه شخصیت سید مقاومت داشت

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با توصیف ابعادی از شخصیت شهید سلیمانی تاکید کرد: به یک بیان، شهید قاسم سلیمانی جمع اضداد بود؛ او هم دیپلمات بود، هم نظامی، او هم رسانه¬ای و فرهنگی بود‌ و هم اقتصادی.

دکتر سیدکمال خرازی امروز در همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» با بیان اینکه سردار سلیمانی با روحیه­ای بالا مرد میدان جنگ بود و از خطر هراس نداشت، گفت: با وجود این‌ وقتی می‌دید به کسی ظلم می­شود بی­قرار می­شد. چون او پیرو علی (ع) بود که در میدان جنگ همتا نداشت، ولی وقتی دید به یک زن غیرمسلمان ظلم شده و گوشواره از گوش او برگرفته­اند، به شدت بیمار شد.

وی در بیان خاطره‌ای درباره شهید سلیمانی گفت: در جنگ داخلی افغانستان میان جبهه شمال و طالبان ما حامی جبهه شمال بودیم و احمد شاه مسعود اصرار داشت که ایران با اعزام نیرو به آزادسازی هرات کمک کند. در جلسه شورای عالی امنیت ملی بحث شدیدی در گرفت که آیا به مصلحت کشور است که ما وارد خاک افغانستان شویم یا خیر و شهید سلیمانی از مدافعان سرسخت ورود ما به افغانستان بود. بنده به عنوان وزیر امور خارجه مخالف این پیشنهاد بودم. در میانه این بحث، آقای حجازی از طرف رهبری پیام آورد که «شما اگر حتی هرات را هم آزاد کنید، این‌ها ممکن است نتوانند آنرا نگه دارند و من نمی‌توانم بپذیرم خون جوانان ایرانی در این راه ریخته شود.» شهید سلیمانی با دریافت این پیام، آن را بی چون و چرا پذیرفت. البته رهبری فرموده بودند که حتما به احمد شاه مسعود کمک شود تا او بتواند هرات را آزاد کند.

دکتر خرازی در بیان خاطره دیگری برای شناخت بیشتر از شخصیت شهید سلیمانی گفت: زمانی که وزیر امور خارجه بودم، شهید سلیمانی فرمانده میدان بود و من فرمانده دیپلماسی. طبیعتا اگر دو فرمانده ارتباط نزدیکی با هم نداشته باشند، اختلاف نظر پیدا می‌کنند. خدمت حضرت آقا عرض کردم که لازم است دایما بین من و ایشان هماهنگی وجود داشته باشد تا ایشان در میدان عمل کند و من در عرصه دیپلماسی از اقدامات او دفاع کنم. حضرت آقا به ایشان ابلاغ کردند که «باید مسائل جبهه را با فلانی هماهنگ کنی.» ایشان از آن به بعد هر هفته با من جلسه داشت و مسائل را هماهنگ می‌کردیم.

رئیس شورا گفت سراغ ندارم که ادعا یا وعده­ای از شهید سلیمانی شنیده باشم، اما عملی نشده باشد. برخی مسئولان معمولا وعده‌های بسیار می‌دهند که الزاما عملی نمی شود و این البته کار خطایی است، زیرا انسان باید زمانی وعده دهد که مطمئن باشد به موقع می‌تواند آن را انجام دهد. شهید سلیمانی تنها یک ادعا کرد و آن این بود که تا سه ماه دیگر اثری از حکومت داعش در کره خاکی نخواهد بود و این وعده به موقع عملی شد.

وی با تاکید بر اینکه «شهید سلیمانی جمع اضداد بود؛ هم دیپلمات بود، هم نظامی»، افزود: او نقش بالایی در صحنه دیپلماسی ایفا کرد. ارتباطی که او با مسئولان کشورهای مختلف داشت، شخص دیگری نداشت. او بود که پوتین را قانع کرد با ورود به سوریه و تامین پوشش هوائی از جنگ ارتش سوریه علیه گروههای تروریستی حمایت کند. در سوریه، لبنان و عراق با مسئولان عالی این کشورها دایما در تماس بود. کاری که او در قضیه همه پرسی اقلیم کردستان کرد، کاری بس بزرگ بود، او توانست با حرکت به موقع خود جلوی این همه پرسی و جدایی اقلیم را  بگیرد.

دکتر خرازی با توصیف اخلاص شهید سلیمانی، تاکید کرد: از نشانه‌های این اخلاص به دور بودن او از هرگونه جاه طلبی بود، به طوری که اگر شهید سلیمانی در زمان حیاتش برای ریاست جمهوری نامزد می‌شد قطعا انتخاب می‌شد؛ چون مردم او را قبول داشتند. اما او خود را فقط رزمنده‌ای می‌دانست که باید در میدان جنگ از کشور دفاع کند و هیچگاه دنبال نام و نشان نبود.

دکتر خرازی در بخش پایانی سخنانش گفت: ما شباهت بسیار زیادی بین شخصیت شهید سلیمانی و شخصیت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله می‌بینیم.

رئیس شورا گفت: شهید سلیمانی وظیفه‌اش را انجام داد و از میان ما رفت. ما در درجه اول باید چنین شهید بزرگواری را به درستی بشناسیم که چه بود، چه کرد و چرا اسوه شد. در راه او گام برداریم و جوانان را آن طور تربیت کنیم که همچون او فرد بزرگی برای کشورشان شوند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *