جدیدترین مطالب

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن ‌

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن ‌

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها از رشد تروریسم در افغانستان و به‌ویژه قدرتمندشدن داعش خراسان مستقر در این کشور، ارتش روسیه و تاجیکستان در مرز افغانستان‌ برگزاری یک رزمایش مشترک نظامی چهارروزه را آغاز کردند که تا امروز ادامه دارد. وزارت دفاع روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی این وزارتخانه اعلام کرد که این رزمایش مشترک نظامی در پایگاه نظامی شماره ۲۰۱ روسیه در منطقه ختلان و «حرب میدان» تاجیکستان که در ۲۰کیلومتری مرزی افغانستان قرار دارد، انجام می‌شود.

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.
Loading

أحدث المقالات

ببینید | پیام مهم ایران به آمریکا بعد از حمله سپاه به اسرائیل از زبان امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور پس از ورود به نیویورک، درباره علت و اهداف سفر خود توضیحاتی را ارائه کرد. او همچنین گفت: «ساعت تقریبا ٢ و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری، پیام دیگری را به آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و سعی کردیم به صراحت به آمریکا بگوییم ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. قبل از عملیات به طرف آمریکایی گفتیم ما پایگاه ها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد، مگر در شرایطی که آمریکا بخواهد اقدامی در حمایت از اسراییل انجام دهد.» منبع: صداوسیما

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است

قصد کنگره آمریکا برای دادن وام به اوکراین به‌جای کمک بلاعوض، نگرانی از تغییر تمرکز از اوکراین به خاورمیانه، تلاش کی‌یف برای دستیابی به سامانه پاتریوت و تاکید دبیرکل ناتو بر اولویت کمک اعضای ائتلاف به اوکراین، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.

گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند  

وزرای دارایی جی۷ و روسای بانک مرکزی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردند، گروه هفت کشور صنعتی مصمم است تا زمانی که مسکو خسارات ناشی از درگیری اوکراین را پرداخت نکند، دارایی‌های مستقل روسیه را مسدود نگه دارد.

Loading

توضیح دکتر خرازی درباره گزینش دکتر عراقچی به دبیری شورا

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ | خبر تاپ, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: در پی انتصاب آقای دکتر سید عباس عراقچی به دبیری شورای راهبردی روابط خارجی دکتر سید کمال خرازی توضیحات زیر را درباره نحوه گزینش وی ارائه داد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: یکی از سیاست‌های حکیمانه مقام معظم رهبری استفاده از نیروهای قابلی است که در پی تغییر دولت‌ها با افراد جدید جایگزین می‌شوند.

وی افزود: این سیاست همواره مد نظر معظم له بوده است و بدین ترتیب از نیروهایی که حاصل سال‌ها سرمایه‌گذاری و تجربه هستند در مناصب، مجامع و شوراهای مختلف استفاده شده است.

دکتر خرازی ادامه داد: ترکیب شورای راهبردی روابط خارجی نیز از نیروهایی است که در گذشته مسئولیت‌های بالایی داشته‌اند و پس از اتمام دوره مسئولیت به عضویت شورا در آمده‌اند.

رئیس شورا تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری در مورد جناب آقای عراقچی نیز این بوده است که از ایشان در شورا استفاده شود؛ لذا برای دبیری شورا در نظر گرفته شدند و اکثر اعضای شورا نیز با شناختی که از توانایی‌های ایشان دارند و با اطلاع از نظر مقام معظم رهبری از این گزینش استقبال کردند، گرچه مراسم رای‌گیری رسمی صورت نگرفت.

وی گفت: به هر صورت، امیدوارم ایشان بتوانند به نحو احسن از عهده وظایفی که بر عهده دبیر شوراست برآیند و اعتماد موجود را همچنان حفظ کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *