جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

رسانه‌ها؛بازگشت مجدد آمریکا به جنگ با طالبان و…

۱۴۰۰/۰۵/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: بمباران مواضع طالبان توسط بمب افکنهای آمریکا،تصرف یکی از  پایگاه های مارشال دوستم توسط طالبان، واکنش اتحادیه اروپا به حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی،پاسخ سید حسن نصرالله به گستاخی اسرائیل، واکنش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به تحولات منطقه، عدم حمایت اعضای شورای امنیت از اتهامات علیه ایران،آمادگی اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات وین،افزایش کمک‌های نظامی روسیه به آسیای مرکزی برای مقابله با تهدیدات، درخواست جمهوری چک برای بازسازی روابط با روسیه، برگزاری مانور نظامی مشترک کره جنوبی با آمریکا، درگیری مجدد در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دیدار اردوغان و نخست‌وزیر لیبی در استانبول، تاکید پرنفوذترین گروه های تجاری آمریکا بر ضرورت احیای مذاکرات با چین، ناآرامی در تایلند و آمادگی ترامپ برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثر فارسی: رئیس جمهوری آمریکا در ادامه مواضع مداخله‌جویانه این کشور علیه افغانستان، دستور حمله به مواضع گروه طالبان را صادر کرد. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد، به ارتش این کشور دستور داده تا مواضع گروه طالبان در افغانستان را با بم‌ب افکن های بی 52 (B-52) و جنگنده های ای سی 130 (AC-130) هدف قراردهند.این در حالی است که آمریکا  در مدت بیست  سال  حضور نظامی شکست خورده  خود در افغانستان  در سرکوب طالبان ناتوان بود ه  و ثمره ای جزء گسترش تروریسم ، جنگ ، خشونت ، بی ثباتی و ناامنی و کشتار دهها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است .

دویچه وله: بسم‌الله سهیل، رئیس شورای ولایتی و عبدالقادر، معاون والی جوزجان و سخنگوی پلیس از سقوط شهر شبرغان خبر دادند. در ظرف ۲۴ ساعت گذشته دو شهر افغانستان که مرکز ولایت به حساب می‌آیند به تصرف گروه طالبان درآمده است.گروه طالبان شبرغان، مرکز ولایت جوزجان افغانستان را تصرف کرد. این شهر پایگاه مارشال دوستم است. در ولایت جوزجان واقع در شمال افغانستان عمدتا ازبک‌ها و ترکمن‌ها زندگی می‌کنند. مارشال دوستم برای رایزنی به کابل سفر کرده است.

خبرگزاری مهر : اتحادیه اروپا بدون اشاره به بمباران جنوب لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، در بیانیه ای حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله را محکوم کرد. در این بیانیه، اتحادیه اروپا بدون اشاره به بمباران جنوب لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، پرتاب تلافی‌جویانه راکت‌های مقاومت اسلامی به مواضعی در شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های جولان را به شدت محکوم کرد.

العالم فارسی: دبیرکل جنبش حزب الله لبنان شامگاه شنبه به مناسبت پانزدهمین سالگرد جنگ 33 روزه، در سخنانی تاکید کرد که آن جنگ باعث تحمیل معادله بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی شد.نصرالله در آغاز سخنرانی خود به حمله افراد مسلح به غیر نظامیان به «خلده» پرداخت و شهادت «علی الشبلی» یکی از نیروهای این جنبش را تسلیت گفت.وی با بیان اینکه محور مقاومت، «ابو جهاد احمد جبریل» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را از دست داده است، مستقیما وارد جنگ ۳۳ روزه شد و تأکید کرد، این جنگ دستاوردهای بسیاری به همراه داشته و مهمترین مسئله‌ای که بر عهده همه است، حفظ دستاوردهای این جنگ است.

اسپوتنیک روسیه: وزیر جنگ اسرائیل گفت: چالش های بی سابقه ای پیش روست. بنی گانتس اعلام کرد: ما در برابر چالش‌هایی هستیم که قبلا آنها را تجربه نکرده‌ایم و این چالش‌ها در آینده با ما خواهند بود. وی خاطر نشان کرد که این مسئله باید در جامعه جهانی مطرح شود.

خبرگزاری ایلنا: یک منبع آگاه در سازمان ملل گفت: برخی اعضای شورای امنیت از  اتهام‌ها و ادعاهای انگلیس علیه ایران درباره نفتکش اسرائیلی حمایت نکردند. مشخص بود که همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل از اتهامات شرکای غربی حمایت نمی‌کنند. ما نیاز به اثبات حقایق و کسب اطلاعات بیشتر داریم و نباید بدون اثبات اتفاقی که رخ داده است، با عجله نتیجه‌گیری کنیم.

یورونیوز:  یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرگزاری فرانسه گفت که ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته ای وین اعلام آمادگی کرده است.به گفته این مقام که نخواست نامش فاش شود گفتگوهای هسته ای وین ممکن است از ابتدای ماه سپتامبر از سر گرفته شود. این سخنان در حالی بیان می شود که انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو روز پیش برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری جدید ایران به تهران سفر کرده بود.

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد مسکو برای دفع تهدیدات احتمالی تروریستی، عرضه سلاح به کشورهای آسیای مرکزی را افزایش داده است. «والری گراسیم اف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از افزایش عرضه سلاح به کشورهای آسیای مرکزی خبر داد.بنابر سخنان وی، روسیه عرضه سلاح به کشورهای آسیای مرکزی را برای دفع تهدیدات احتمالی تروریستی افزایش داده است.

خبرگزاری صدا و سیما: بعد از تنش‌ در روابط سیاسی پراگ با مسکو، «جاکوب کولانک» وزیر امور خارجه جمهوری چک، بازسازی روابط با روسیه را خواستار شد.وی در مصاحبه با روزنامه «پراوو» گفت: «ما باید روابط سیاسی خود را بازسازی کنیم، شکی در آن نیست. من میزگردی پشت در‌های بسته با حضور اعضای پارلمانی احزاب برگزار کردم تا درباره دیدگاه‌های خود درخصوص روابط با روسیه صحبت کنیم». کولانک افزود که آینده روابط با روسیه توسط دولت جدید جمهوری چک که در پی انتخابات پارلمانی ماه اکتبر شکل می‌گیرد، تعیین خواهد شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع آگاه امروز (یکشنبه) اعلام کردند، با وجود هشدارهای کره شمالی دال بر اینکه مانور نظامی مشترک کره جنوبی-آمریکا بر روابط دو کره سایه می‌افکند، سئول به طور آزمایشی تصمیم گرفته تا این مانور قریب‌الوقوع را طبق برنامه و البته در مقیاسی کوچک‌تر به خاطر پاندمی کرونا برگزار کند.امکان و چگونگی برگزاری این مانور نظامی تابستانی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است، به ویژه پس از آنکه کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی هشدار داد که این مانورها روحیه و شرایط سازش ایجاد شده پس از بازگشایی خطوط ارتباطی دو کره را خدشه‌دار خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع ارمنستان از درگیری در منطقه سیونیک واقع در مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان خبر داد.در بیانیه منتشر شده آمده است: نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان صبح روز شنبه با انواع سلاح ها به منطقه سیونیک آتش گشوده و بار دیگر اقدامات تحریک آمیزی را مرتکب شدند.بعد از آتش بس اعلام شده در سال گذشته، درگیری های پراکنده هر از چندی بین طرفین رخ می دهد.

آناتولی  ترکیه:  دیدار دوجانبه رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر لیبی در استانبول برگزار شد.این نشست که بدون حضور خبرنگاران انجام شد، 1,5 ساعت به طول انجامید.

رادیو چین: تقریبا ده ها عدد از پرنفوذترین گروه های تجاری آمریکایی، نمایندگان خرده فروشان، تولید کنندگان تراشه، کشاورزان و … از دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده اند که مذاکرات تجاری با چین را از سر بگیرد و تعرفه های وارداتی را لغو کند؛ این گروه در ادامه درخواستشان تاکید کرده اند که این تعرفه ها اقتصاد آمریکا را به دردسر می اندازند!

 ان. اچ.کی ژاپن: با افزایش نارضایتی مردم تایلند از شیوه رسیدگی دولت به شیوع جهانی کرونا، معترضان با ماموران پلیس به زد و خورد پرداخته اند.نسخه شدیدا مسری دلتای ویروس کرونا در حال گسترش در سراسر تایلند بوده است.روز شنبه، مقام های ذیربط این کشور ابتلای تقریبا ۲۲۰۰۰ نفر جدید به کرونا و جان باختن بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا را شناسایی کردند. این دو رقم برای یک روز تعداد بیسابقه ای در تایلند هستند.

خبرگزاری ایرنا: شان اسپایسر سخنگوی مطبوعاتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت رئیس قبلی اش بار دیگر در سال ۲۰۲۴ در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.اسپایسر در مصاحبه با روزنامه واشنگتن اگزماینر اظهار داشت تمایل ترامپ به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در ماه های اخیر و با مشاهده نحوه مدیریت امور کشور از جمله مسائل مهاجرتی در دولت  جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا افزایش یافته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *