جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading

رسانه‌ها؛هشدار روسیه به آمریکا و…

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک‌های فراصوت در اروپا، دیدار وزیر خارجه آمریکا با رهبر مخالفان دولت بلاروس، دیدار ملک عبدالله و بایدن در کاخ سفید،گفتگوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با محمود عباس، اظهارات جدید مقامات آمریکا و روسیه درباره مذاکرات وین، واکنش گروسی به مذاکرات احیای برجام، تاکیدکشورهای اروپایی و آمریکا بر توقف حملات طالبان در افغانستان، انتقاد پاکستان از تشدید بحران افغانستان، تاکید رهبر طالبان بر حل سیاسی مسئله افغانستان، درگیری مرزی بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تاکید اردوغان بر برادری ابدی میان ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی، اعتراض مصر و سودان به مرحله دوم آبگیری سدالنهضه، انتقاداروپا از  جاسوس‌افزار اسرائیلی ضدخبرنگاران، اتهام آمریکا به چین درخصوص حملات سایبری و پیروزی رسمی نامزد چپگرا در انتخابات ریاست جمهوری پرو از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس:سفارت روسیه در واشنگتن درباره طرح آمریکا برای استقرار موشکهای فراصوت در کشورهای اروپایی هشدار داد و آن را عامل درگیری‌های ناخواسته احتمالی خواند. سفارت مسکو گفته، ما باید به وزارت دفاع آمریکا یادآوری کنیم که استقرار هرگونه موشک‌های فراصوت در کشورهای اروپایی فوق‌العاده بی‌ثبات‌کننده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر امور خارجه آمریکا گفت، با سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد ریاست جمهوری سابق مخالفان دولت بلاروس که هم اکنون به آمریکا سفر کرده درباره وضعیت سیاسی در بلاروس گفتگو کرده است. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: ویکتوریا نولاند، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا و من از تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان دموکراتیک بلاروس در وزارت خارجه آمریکا استقبال کردیم. ما به بحث درباره راه خروج از بحران سیاسی پرداختیم: آزادی همه زندانیان سیاسی، گفتگوی فراگیر، و انتخابات جدید.

خبرگزاری ایلنا: پادشاه اردن در دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار آغاز مذاکرات حدی و فعال بین فلسطینی و اسرائیل شد.«عبدالله دوم» پادشاه اردن در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید خواستار آغاز مذاکرات جدی و موثر بین فلسطین و اسرائیل برای تحقق صلح بر اساس راهکار دو کشوری شد.

العالم فارسی: بنی گانتس وزیر جنگ رژیم اسرائیل تلفنی با محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کرد.روزنامه معاریو در خبری در این رابطه نوشت: در این مکالمه تلفنی که بعد از سال‌ها برای اولین بار انجام می‌شود، گانتس فرا رسیدن عید قربان را به محمود عباس تبریک گفت.به نوشته این رسانه عبری زبان دو طرف در جوی مثبت!! در مورد تقویت اقدامات اعتماد آفرین بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان تاکید و آن را مایه بسط امنیت و رونق اقتصادی در کل منطقه توصیف کردند.

خبرگزاری مهر : سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد که واشنگتن از تکمیل مذاکرات با ایران استقبال می کند.«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: از تکمیل مذاکرات با ایران استقبال می‌کنیم و امیدواریم که دولت رئیسی برای ادامه آن تلاش کند.وی همچنین بدون اشاره به نقض برجام توسط کشورش، افزود: تمام تحریم‌های ایران تا زمانی که طی یک روند دیپلماتیک رفع نشوند، همچنان پابرجا خواهند بود.

اسپوتنیک روسیه: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین به خبری درباره تعویق مذاکرات هسته ای وین واکنش نشان داد . میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در حساب کاربری خود در توئیتر به خبری درباره تعویق مذاکرات هسته‌ای وین واکنش نشان داد.اولیانوف در حساب توئیتری خود در واکنش به خبر تعویق مذاکرات هسته‌ای وین نوشت: این خبر جالب است، اما این اطلاعات به صورت قطعی قابل اعتماد نیست.

یورونیوز: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید وقفه در مذاکرات برای احیای برجام، آژانس را در «موقعیت ناخوشایندی» قرار داده است.رافائل گروسی اضافه کرد که ترجیح می‌دهد مذاکرات از سر گرفته شود تا اینکه این شرایط انتظار ادامه یابد.

آناتولی  ترکیه: سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی و آمریکا در کابل با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار پایان خشونت‌‌ها و حملات طالبان در افغانستان شدند.در بیانیه مذکور٬ کشورهای فوق ضمن محکوم کردن کشتار غیرنظامیان و تخریب زیربناها در خشونت‌های اخیر٬ بر حل و فصل بحران افغانستان از طریق مذاکرات تاکید کردند.همچنین نمایندگی کشورها در کابل خواستار برقراری آتش‌بس فوری و پایان خشونت‌ها و درد و رنج مردم در سراسر افغانستان شدند.

ایران پرس: نخست وزیر پاکستان در دیدار فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند صلح این کشور، هشدار داد که تحمیل یک دولت با زور منجر به حل منازعه نشده و هرگونه تشدید بحران در افغانستان به ضرر پاکستان تمام خواهد شد.«زلمای خلیلزاد» در اسلام‌آباد با «عمران‌خان» دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات افغانستان و لزوم تسریع در روند صلح این کشور گفت وگو کردند.

رادیو چین: رهبر گروه طالبان با صدور پیامی به مناسبت عید قربان اعلام کرد: دفتر سیاسی قطر را برای پیشرفت گفت وگوهای صلح گشوده ایم و یک گروه قوی از مذاکره کنندگان را در آن مستقر کرده ایم .در این پیام منتسب به ملا هیبت الله آخوند زاده رهبر گروه طالبان، آمده است ما به روند گفت وگوی صلح متعهدیم و می خواهیم مشکلات را از مسیر گفت وگو حل کنیم.

خبرگزاری تسنیم: نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان شب گذشته(دوشنبه) در مرز نخجوان با یکدیگر درگیری چند ساعته‌ای داشتند.در اطلاعیه ای که صبح امروز(سه شنبه) وزارت دفاع ارمنستان در ارتباط با درگیری مرزی شب گذشته صادر کرده آمده است: از ساعات پایانی شب گذشته ، نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان بدون استفاده از نارنجک‌انداز، به تیراندازی به سوی مواضع ارمنستان در بخش “یراسخ” واقع در خط مرزی ارمنستان و نخجوان پرداختند.

تی.آر.تی ترکیه: رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست ویژه مجلس جمهوری ترک قبرس شمالی اعلام کرد: وحدت جمهوری ترک قبرس شمالی بالاتر از همه ملاحظات سیاسی است.رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست ویژه مجلس جمهوری ترک قبرس شمالی اعلام کرد: وحدت جمهوری ترک قبرس شمالی بالاتر از همه ملاحظات سیاسی است.

خبرگزاری صدا و سیما: اعلام پایان مرحله دوم آبگیری سد النهضه در اتیوپی واکنش‌های تندی را به ویژه از جانب سودان به دنبال داشت و در همین حال خرطوم اعلام کرد هنوز فرصت دستیابی به توافق درباره این سد وجود دارد.وزیر آبیاری اتیوپی اعلام کرد؛ کشورش نمی‌خواهد به سودان و مصر آسیبی وارد کند و در همین حال وزارت آبیاری سودان اعلام کرد؛ اقدامات یکجانبه اتیوپی را رد می‌کند.

دویچه وله: سیاستمداران اروپایی و سازمان‌های مطبوعاتی در اروپا نسبت به انتشار گزارش مربوط به جاسوسی از روزنامه‌نگاران، افراد وابسته به گروه‌های اپوزیسیون و کنشگران سیاسی در جهان ابراز تاسف کرده‌اند. گفته می‌شود که اطلاعات ذخیره شده در تلفن‌های همراه شمار کثیری از خبرنگاران در جهان توسط یک جاسوس‌افزار لو رفته است.اورزلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به این گزارش نسبت به استفاده سازمان اطلاعاتی و مراکز پلیس کشورهای مختلف از این جاسوس‌افزار گفته است: «اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد، از نظر ما کاملا غیرقابل قبول است.»بیش از ۵۰ هزار اطلاعات مربوط به خبرنگاران و نیروهای وابسته به اپوزیسیون در جهان لو رفته است.

 ان. اچ.کی ژاپن: مقامات دولت آمریکا چین را به یک کارزار جهانی حملات سایبری متهم کرده اند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، بیانیه ای صادر کرد و در آن پکن را به «رفتار غیرمسئولانه، مخرب و بی ثبات کننده» متهم کرد.تحلیلگران دولت آمریکا گزارشی تهیه کرده اند که می گوید سازمان اطلاعاتی چین به هکرها دستور داده به آمریکا و متحدانش حمله کنند. آنها گفتند که این گروه ها شرکت هایی را که از سرویس ایمیل مایکروسافت استفاده می کنند هدف قرار دادند.

خبرگزاری ایرنا: با گذشت بیش از شش هفته از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو (ششم ژوئن/ ۱۶ خرداد) و کشمکش‌های فراوان پیرامون اعلام برگزیده نهایی این رویداد سیاسی دو قطبی، سرانجام دادگاه عالی انتخاباتی پرو (JNE)، «پدرو کاستیو» نامزد چپگرا را به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب اعلام کرد.در حالی که پدرو کاستیو معلم روستایی با کسب ۵۰.۱۲ درصد مجموع آرای جمع‌آوری شده بر «کیکو فوخیموری» نامزد محافظه کار راستگرا غلبه کرد اما ادعای تقلب و ارائه بیش از ۲۷۰ درخواست ابطال آرا از سوی احزاب حامی فوخیموری سبب شد تا اعلام پیروزی قاطع کاستیو تا کنون به تاخیر بیفتد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *