جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است / نیرو‌های آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان اسرائیل و حماس برگزار می‌کند.

آیا کندی بازی را در انتخابات آمریکا به هم می‌زند؟

از زمان ورود به عرصه انتخابات در آوریل سال گذشته، کندی عمدتا توانسته ۱۰ تا ۲۰ درصد آرا را در نظرسنجی‌ها به خود اختصاص دهد. نظرسنجی انجام شده در هفته اخیر در ایالت‌های سرنوشت ساز نشان داد که حضور وی سبب شده تا فاصله ترامپ با بایدن یک درصد بیشتر شود. ترامپ در شبکه اجتماعی خود در واکنش به حضور کندی نوشت: «او رقیب سیاسی جو بایدن قلابی است نه من. خیلی دوست دارم که او هم در انتخابات حضور دارد.»

Loading
در گفتگو با خزاعی مطرح شد: «ایسا» تاثیرگذار نیست

اقدامات آمریکا با مبانی برجام تطابق ندارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:نماینده پیشین ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه اقدامات آمریکا با مبانی برجام تطابق ندارد، گفت: «ایسا» آن تاثیر منفی که مدنظر محافل آمریکایی است، بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

محمد خزاعی رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران در پاسخ به این سوال که اقدام اخیر آمریکا در تصویب قانون تمدید تحریم ها علیه ایران چه تاثیری بر فضای سرمایه گذاری های خارجی در کشور ما می گذارد، بیان داشت: این اقدام اخیر آمریکا در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده و دنیا نیز با آن آشناست و طبیعی است که اینگونه اقدامات اساسا با مبانی توافقی که در چارچوب برجام با ایران شده است تطابق ندارد.

خزاعی ادامه داد: کنگره و سنای آمریکا سعی می کنند که یک جانبه بر روی برجام تاثیر منفی بگذارند ولی من فکر می کنم جامعه جهانی و جامعه اقتصادی دنیا به این شیوه ها عادت دارد و تصور نمی کنم آن تاثیر منفی که مدنظر محافل آمریکایی است بر اقتصاد ایران بگذارد؛ چرا که دنیای امروز فهمیده است که ایران به دنبال اهداف صلح آمیز هسته ای بوده و اهل گفتگو و منطق است و دیگر آن حربه انزوای علیه ایران شکسته شده است.

نماینده پیشین ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه بدیهی است که برخی بانک ها و موسسات خصوصی ممکن است برخی نگرانی ها را از طرف آمریکایی ها داشته باشند، اظهار داشت: به نظرم می آید که با توجه به راهکارهای در نظر گرفته شده و فضایی که وجود دارد، محافل اقتصادی غربی و آسیایی دیگر با روش ها و برنامه های آمریکا آشنا شده اند این مشکل را هم می توانیم به راحتی از پیش روی خود برداریم و به راه خود با همان جدیت و عزم گذشته ادامه دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *