جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

رسانه‌ها؛رویکرد متناقض آمریکا در قبال ایران و…

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: درخواست ضد ایرانی نمایندگان کنگره آمریکا، برنامه ۱۸ میلیارد دلاری پنتاگون برای مقابله با موشک‌های ایران، توافق آمریکا و اسرائیل برای تشکیل کارگروه ضد ایرانی، تاکید کمیسیون مشترک برجام بر «تسریع» مذاکرات، مخالفت روسیه با  نظریه گسترش برجام، هشدار لاوروف به آمریکا درباره ادامه روس هراسی کاخ سفید، تاکید وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت شروع مذاکرات با روسیه، پیشنهاد اروپایی‌ها به فلسطین درباره برگزاری انتخابات در قدس، رشد بی سابقه  هزینه‌‌های نظامی عربستان در جهان، دعوت پادشاه عربستان از امیر قطر برای سفر به ریاض، درگیری شدید ارتش میانمار با مخالفان مسلح در مناطق مرزی با تایلند، برگزاری کنفرانس غیر رسمی 1+5 در مورد قبرس در ژنو، ادامه عملیات ترکیه در شمال عراق، کمک مالی ژاپن برای ارتقا واکسیناسیون درکشورهای در حال توسعه، تاکید وزرای اوپک‌پلاس بر حفظ توازن بازار نفت و دولت بایدن در پی فرصت اقتصادی آفریقا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایلنا: نمایندگان کنگره خواهان اتخاذ مواضع سخت علیه ایران شدند. ۲۲۰ نماینده کنگره آمریکا با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به نقض حقوق بشر در نامه‌ای از دولت بایدن درخواست کردند تا مواضع بسیار سختی علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر اتخاذ کند.آن ها با تایید قطعنامه «HR ۱۱۸» مدعی حمایت از خواست و اراده مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌ای  شدند.

خبرگزاری مهر : پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برنامه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله با موشک‌های ایران و کره شمالی را در دستور کار دارد. بلومبرگ گزارش داد که پنتاگون برنامه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله با موشک‌های احتمالی هسته‌ای ایران و کره شمالی در آینده را در دستور کار دارد.این گزارش می‌افزاید: تیمی به رهبری شرکت‌های لاکهید مارتین و نورثروپ گرامن ۱۳.۱ میلیارد دلار برای فاز توسعه تجهیزات جدید رهگیری موشک‌ها دریافت خواهند کرد.

العالم فارسی:کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و اسرائیل بر سر تشکیل کارگروه مشترک برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ایرانی به توافق رسیده‌اند.کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن اعلام دیدار «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی بایدن و «مئیر بن شبات» همتای صهیونیستی او در سفارت اسرائیل در واشنگتن گفت که «مسئولان آمریکایی و اسرائیلی بر سر تشکیل کارگروه به منظور مقابله با پهپادها و موشک‌های ایرانی به توافق رسیده‌اند».

یورونیوز: شرکت‌کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام با «تسریع» مذاکرات موافقت کردند.عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که شرکت کنندگان در این نشست موافقت کردند که «فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد».هیات های ایران، بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین، روسیه و اتحادیه اروپا در نشست کمیسیون مشترک برجام حضور داشتند.

خبرگزاری تسنیم: نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌المللی در وین ضمن تاکید بر اهمیت برجام و لزوم حیات مجدد آن مذاکرات وین را در مسیر درستی ارزیابی کرده و در عین حال پیش بینی اینکه مذاکرات تا کی به طول می‌انجامد را ممکن ندانست. “میخائیل اولیانوف”، در گفتگو با هفته نامه “اشپیگل” در پاسخ به این پرسش که شما تا چه اندازه به این مسئله خوش بین هستید که مذاکرات وین به زنده شدن مجدد برجام بیانجامد گفت: من با احتیاط خوش بین هستم، اما در اینجا تنها می توانم نظر شخصی خود را بیان کنم.هیچ جایگزین منطقی جز موفقیت مذاکرات وین وجود ندارد.

ایران پرس: وزیر امور خارجه روسیه گفت روسیه از هرگونه تلاش آمریکا برای عبور از خط قرمز به سختی جلوگیری می کند. سرگئی لاوروف گفت: همان طور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری در پیام سالانه به پارلمان اعلام کرد،  در روابط بین روسیه و آمریکا در صورتی که واشنگتن اقدام از موضع برتر را متوقف نکند، هیچ تغییری صورت نمی گیرد.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به روسیه درباره اقدامات تهاجمی این کشور بر اهمیت شروع گفت‌وگوهای رسمی میان دو کشور درباره اختلافات موجود تاکید کرد. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت، دولت واشنگتن معتقد است که باز کردن مذاکره با مسکو به سود روابط دوجانبه است. بلینکن در ادامه تاکید کرد که اگر روسیه به اقدامات تهاجمی و بی پروایانه خود ادامه دهد ایالات متحده آماده پاسخ است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یک منبع در جنبش فتح از پیشنهاد اروپایی‌ها به تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات در ساختمان‌های وابسته به سازمان ملل در قدس اشغالی خبر داد. یک منبع در جنبش فتح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اروپایی‌ها طی گفت‌وگوهایی که روز گذشته انجام شد به تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد دادند که انتخابات را در ساختمان‌های وابسته به سازمان ملل در قدس اشغالی برگزار کند.قرار است که انتخابات پارلمانی فلسطین در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان ۳۱ ژوپیه ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ اوت (۹ شهریور) برگزار شود.

الکوثر فارسی: یک مرکز بین‌المللی در گزارشی نوشت عربستان سعودی در میان کشورهای عربی رتبه اول و در جهان رتبه ششم را در هزینه‌کردهای نظامی دارد.انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری) در گزارشی اعلام کرد که دولت عربستان سعودی در حوزه هزینه‌کردهای نظامی رتبه اول جهان عرب و رتبه ششم جهان را دارد. در این گزارش آمده است که عربستان سعودی در سال ۲۰۲۰  تنها کشور عربی بود که در میان ۱۰ کشور برتر در حوزه هزینه‌کردهای نظامی قرار گرفته و پس از آمریکا، چین، هند، روسیه و انگلیس در رتبه ششم جای داشت.

رادیو چین: دفتر امیر قطر طی بیانیه ای اعلام کرد که امیر قطر همین روز از طریق فیصل وزیر خارجه عربستان نامه ای از ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی دریافت کرده است. سلمان در این نامه از امیر قطر دعوت کرده از عربستان سعودی بازدید کند. در این بیانیه ذکر نشده است که آیا امیر قطر دعوت را پذیرفته یا خیر.

دویچه وله: درگیری‌های نظامی میان ارتش میانمار و گروه‌های مسلح و از جمله با اقلیت قومی کارن در شرق این کشور ابعاد وسیعی گرفته است. در جریان بمباران این منطقه، واقع در نزدیکی مرز میانمار با تایلند، ۲۴ هزار نفر آواره شده‌اند. گفته می‌شود درگیری پس از تصرف یک پایگاه نظامی ارتش میانمار توسط گروه‌های مسلح وابسته به اقلیت کارن روی داده است.

آناتولی  ترکیه:  نشست غیر رسمی 1+5 در مورد قبرس امروز در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود.نشست غیر رسمی 1+5 با موضوع قبرس با حضور نمایندگان طرفین قبرس، ترکیه، انگلستان، یونان به عنوان کشورهای ضامن و به رهبری سازمان ملل متحد امروز در ژنو برگزار خواهد شد.استفان دوجاریچ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست مطبوعاتی امروز ضمن اعلام این خبر گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل در این زمینه واقع گرا است. تجربه شرکت در مذاکرات قبلی را داشت.

تی.آر.تی ترکیه: در ادامه عملیات «پنجه-صاعقه» ترکیه در شمال عراق، چهار عضو پ.ک.ک از پای درآمدند.وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عملیات «پنجه-رعد و پنجه-صاعقه» در مناطق متینا، آواشین-باسیان در شمال عراق طبق برنامه پیش بینی شده ادامه دارد.

 ان. اچ.کی ژاپن: دولت ژاپن تصمیم گرفته است که به ۳۱ کشور در آمریکای لاتین و آفریقا برای کمک به ارتقا و ترویج واکسیناسیون ویروس کرونا حدود ۳۸ میلیون دلار به صورت کمک اضطراری ارائه دهد. این کمک ها بخشی از تعهد ژاپن برای تامین اعتبار برای کشورهای در حال توسعه به منظور ایجاد سامانه های لجستیکی موسوم به «زنجیره سرد» است تا بتوانند واکسن های کرونا را در دمای پایین حمل و ذخیره کنند.

خبرگزاری صدا و سیما: وزرای نفت و انرژی کشور‌های عضو ائتلاف اوپک‌پلاس در پایان شانزدهمین نشست خود در بیانیه‌ای بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای حفظ توازن بازار نفت تاکید کردند. کشور‌های عضو ائتلاف اوپک‌پلاس متعهد شدند تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ افزون بر پایبندی کامل به سهمیه تولید نفت، تخطی از سهمیه خود را نیز جبران کنند. شانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) روز (سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت) به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به‌صورت کنفرانس تلفنی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه آمریکا در یک سفر مجازی به کنیا و نیجریه درباره توسعه اقتصادی، دموکراسی، تغییر اقلیم و بهداشت از جمله مبارزه با کرونا تبادل نظر کرد. آنتونی بلینکن نخستین سفر مجازی خود را به آفریقا آغاز کرد، جایی که از کنیا و نیجریه بازدید کرد و با جوانان از سراسر قاره تعامل داشت.وی سفر مجازی خود را به آفریقا با دانش‌آموختگان ابتکار رهبری جوان آفریقا (YALI) آغاز کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *