جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading

رسانه ها؛ نشست بی نتیجه شورای امنیت درباره میانمار و…

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست بدون نتیجه نشست شورای امنیت در محکومیت کودتای میانمار، هشدار اتحادیه اروپا به کودتاچیان میانماری، برگزاری نخستین نشست کابینه کودتا در میانمار و اعتراض مردم به دولت نظامی، شرط بازگشت به توافق هسته ای با ایران، تاکید آلمان بر بی‌نتیجه بودن سیاست فشار حداکثری، واکنش‌ غربی‌ها به حکم زندان ناوالنی، انتقاد شدید روسیه از مداخلات کشور‌های غربی، قاهره میزبان رایزنی‌ انتخاباتی گروه‌های فلسطینی، مذاکرات هیئت جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بوگدانف در مسکو، انتشار اسناد محرمانه آمریکا درباره جنگ عراق و افغانستان، احتمال  وقوع جنگ داخلی در تونس، ادامه عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق، گفت‌وگوی مقامات قطر و آمریکا درباره تقویت همکاری نظامی، رشد منفی اقتصادی حوزه یورو و ادامه بحران  کرونا درآمریکا  از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر: نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکوم کردن کودتای نظامی در میانمار، به دلیل اختلاف نظر اعضا بدون نتیجه به پایان رسید.نشست دو ساعته شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صدور بیانیه مشترک در محکومیت کودتای نظامیان در میانمار بدون نتیجه به پایان رسید. دلیل شکست شورای امنیت در صدور بیانیه مشارکت، عدم حمایت چین از بیانیه بود.  روز دوشنبه، اول فوریه ۲۰۲۱، کشور میانمار شاهد کودتای نظامی شد و ارتش این کشور، تقلب در انتخابات پارلمانی برگزار شده در ماه نوامبر ۲۰۲۰ که حزب آنگ سان سوچی، رهبر میانمار، با قاطعیت پیروز آن شده بود را دلیل اصلی برکناری دولت عنوان کرد.

دویچه وله: اتحادیه اروپا مسئولان کودتای نظامی میانمار را تهدید به تحریم کرد. در بیانیه این اتحادیه آمده که پایمال کردن خشونت‌بار اراده مردم میانمار پذیرفتنی نیست.اعضای ۲۷ گانه اتحادیه اروپا در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که این اتحادیه تمام امکانات و گزینه‌های خود را به کار خواهد بست تا دموکراسی در میانمار پایدار بماند.

آناتولی  ترکیه: نخستین نشست کابینه جدید میانمار پس از کودتا و عزل و برکناری وزرای دولت وین مینت با حضور مین آنگ هلینگ و 9 وزیر جدید برگزار شد.واحد اطلاع رسانی ارتش میانمار با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از کودتا و عزل و برکناری وزرای دولت وین مینت، نخستین نشست کابینه جدید در کاخ ریاست‌جمهوری با حضور مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش و رئیس دولت موقت، مینت سو، معاون وی و 9 وزیر جدید برگزار شد.در این نشست هلینگ در مورد نقشه راه دولت موقت به کابینه توضیح داد.

رادیو چین: مردم میانمار از مناطق مختلف یانگون در خانه با کوبیدن روی ظروف فلزی، اعتراض خود را نسبت به افتادن کنترل دولت به دست ارتش این کشور اعلام کردند. انتشار تصاویر این اعتراض ها در فضای مجازی، کاربران زیادی را با خود همراه کرد.بعد از ظهر همین روز، ارتش میانمار با برگزاری یک گردهمایی ضمن انتقاد از ناتوانایی اتحادیه ملی دموکراسی، خواستار حمایت مردم از ارتش شد.

اسپوتنیک روسیه: ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت : آمریکا پس از دولت بایدن هنوز با ایران ارتباط برقرار نکرده و بعید است این اتفاق قبل از مشورت آمریکا با متحدانش رخ دهد. پرایس در جلسه توجیهی گفت: اگر ایران به توافقنامه هسته ای برگردد، ایالات متحده نیز همین کار را خواهد کرد، و ما از این به عنوان بستری برای یک توافق طولانی تر برای پرداختن به سایر جنبه ها استفاده خواهیم کرد.

خبرگزاری ایلنا:  وزیر خارجه آلمان بر بی نتیجه بودن رویکرد فشار بر ایران تاکید کرد. هایکو ماس با تاکید بر گفت و گو برای حل موضوعات بین المللی گفت: در دوران دونالد ترامپ، آمریکا سیاست «فشار حداکثری» را اعمال کرد اما این رویکرد در مورد ایران موفق و نتیجه بخش نبود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کشورهای غربی صدور حکم قطعی سه‌ سال و نیم زندان برای ناوالنی را محکوم کرده و خواستار آزادی او شدند. دادگاهی در مسکو روز سه‌شنبه دوم فوریه الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین را به سه سال و نیم حبس قطعی در پرونده مالی محکوم کرد. در این میان کشورهای غربی صدور این حکم را محکوم کردند و درخواست‌های مطرح شده از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و سباستین کورتز، صدراعظم اتریش در میان درخواست‌های بسیاری از کشورهای غربی برای آزادی ناوالنی است.

خبرگزاری صدا و سیما: مقامات روسیه با انتقاد از کشور‌هایی که خواهان آزادی مخالف روسی محکوم به زندان شده اند، از آن‌ها خواست به حل مشکلات داخلی خودشان بپردازند. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تعدادی از کشور‌های غربی از جمله آمریکا، فرانسه و آلمان با رد حکم صادر شده علیه الکسی ناوالنی خواهان آزادی وی شدند.

العالم فارسی: مقامات فلسطینی اعلام کردند که جلسه جناح‌های مختلف این کشور هفته آینده در قاهره برگزار می‌شود تا درباره موضوعات مختلفی از جمله انتخابات پارلمانی بحث و گفتگو شود. «جبرئیل رجوب» عضو کمیته مرکزی فتح گفت: ما از طرف برادران مصری دعوت شدیم تا در هشتم ماه جاری میلادی (۲۰ بهمن) گفتگوی ملی جامع را آغاز کنیم.جنبش حماس هم در بیانیه ای اعلام کرد که دعوت به شرکت در این گفتگو را دریافت کرده و «صالح العاروی» معاون رئیس این جنبش، ریاست گروه را به عهده می گیرد.

خبرگزاری تسنیم:  هیئت جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست زیاد نخاله دبیرکل این جنبش، در مسکو، با میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد. هیئت جنبش جهاد اسلامی در دیدار با میخائیل بوگدانف در مسکو به تشریح اوضاع سیاسی داخلی فلسطین و انتخابات آتی و موضع این جنبش نسبت به آن پرداخت و از تلاش‌های روسیه به خاطر خدمت به مردم فلسطین تقدیر کرد.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا مجموعه تازه‌ای از اسناد محرمانه مربوط به حمله این کشور به افغانستان در سال ۲۰۰۱ و عراق در ۲۰۰۳ را منتشر کرد. این اسناد که با نام snow flakes منتشر شده شامل اسناد و خاطرات و بخشنامه ها و توصیه هایی است که به «دونالد رامسفلد»، وزیر دفاع وقت آمریکا ، در فاصله سال های ۲۰۰۱ – ۲۰۰۶ مربوط می شود.شمار این اسناد ۶۲۷۲ سند در ۲۱ هزار صفحه است و بخش مربوط به ۲۰۰۴ – ۲۰۰۶ آن در آینده منتشر خواهد شد.

الکوثر فارسی: رئیس فراکسیون “قلب تونس” تاکید کرد، نگرانی هایی درباره وقوع جنگ داخلی در کشور به دلیل حوادث موجود در پارلمان تونس وجود دارد. اسامه الخلیفی، رئیس این فراکسیون در مصاحبه با کانال “النسمه” تونس حوادث خشونت آمیز که توسط فراکسیون “قانون اساسی آزاد” در پارلمان رخ داد و به گفته وی انسجام نهادهای کشور را مخدوش و تصویر تونس را در سطح داخلی و خارجی بد جلوه داد، محکوم کرد.

تی.آر.تی ترکیه: عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق ادامه دارد. براثر این حملات ده عضو  پ.ک.ک در شمال عراق از پای درآمدند.وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی توئیتر، اعلام کرد: 10 تروریست پ.ک.ک طی عملیات مشترک نیروهای مسلح و سازمان اطلاعات کشور در منطقه قندیل شمال عراق از پای درآمدند.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان «سنتکام» آمریکا که ایران آن را تروریستی می‌داند، با رئیس ستاد مشترک ارتش قطر تلفنی گفت‌وگو کرد. ژنرال «کنت مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی «سنتکام» روز سه‌شنبه (دیروز) با «غانم بن شاهین» رئیس ستاد مشترک ارتش قطر تلفنی گفت‌وگو کرد. به جزئیات این گفت‌وگو اشاره‌ای نشده‌ است.

 ان. اچ.کی ژاپن: با انقباض اقتصاد حوزه یورو به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا پس از یک دوره بهبود، رشد اقتصادی این منطقه در آخرین سه ماهه سال گذشته به محدوده منفی افت کرد.دفتر آمار اتحادیه اروپا، یورواستات (Eurostat) روز سه شنبه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی در این بلوک تک ارزی در سه ماهه اکتبر تا دسامبر نسبت به سه ماهه پیش از آن ۷ / ۰ درصد کوچک شد.

ایران پرس:  شمار مبتلایان به کرونا درآمریکا  از 27 میلیون نفر فراتر رفت. پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلد میترز” Worldometers، از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 27 میلیون نفر خبر داد و اعلام کرد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 27 میلیون و 20 هزار و 610 نفر رسیده است که از این تعداد 457 هزار و 789 نفر جان خود را از دست داده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *