جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

رسانه ها؛ ترامپ در ایستگاه استیضاح و…

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز فرایند استیضاح ترامپ ، مهلت ۲۴ ساعته دموکرات ها به «پنس» برای کنار زدن ترامپ، ادامه ناآرامی و اعتراض در آمریکا، واکنش جوزپ بورل به وقایع واشنگتن، الحاق حوثی های یمن به فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا ، توافق دولت صنعا و سازمان ملل درباره استقرار مجدد نیرو در الحدیده، شرط اصلی امارات برای عادی سازی روابط با ترکیه، ناکامی های سازمان ملل به اذعان دبیرکل، دیدار رئیس‌جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان با پوتین، انتخاب «کیم جونگ اون» به عنوان دبیرکل حزب کارگر کره شمالی، استقبال گرم تایوان از اقدام ضد چینی آمریکا، ابراز نگرانی موسسه اقلیمی اتحادیه اروپا از افزایش دمای زمین و کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در ژاپن از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به قانونگذاران آمریکایی طرح استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد.«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر یک شنبه به وقت آمریکا طی نامه‌ای به همکاران خود اعلام کرد که طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به صحن مجلس نمایندگان خواهد آمد.براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، پلوسی در این نامه گفته است که فردا این طرح در صحن مجلس اعلام و رای گیری درباره آن تا روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

خبرگزاری مهر:  رهبران حزب دموکرات در کنگره آمریکا، به معاون رئیس جمهوری این کشور ۲۴ ساعت فرصت داده اند تا «دونالد ترامپ» را برکنار کند. دموکرات‌ها با تعیین ضرب‌الاجلی به «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا، ۲۴ ساعت مهلت داده‌اند که یا دونالد ترامپ را از مقام ریاست جمهوری برکنار کند یا آنکه مجلس نمایندگان طرح استیضاح او را به رای می‌گذارد.در همین رابطه شب گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در نامه‌ای خطاب به قانونگذاران نوشت که در هفته جاری، اعضای این مجلس نخست قطعنامه‌ای را به رأی می‌گذارند که در آن از «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه می‌خواهد تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را پیش از ارائه طرح استیضاح از سمت خود برکنار کنند.

خبرگزاری ایرنا: یک افسر پلیس دیگر کنگره آمریکا که در اقدام علیه شورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره حضور داشت، جان باخت و هنوز علت مرگ این افسر پلیس مشخص نشده است. شبکه خبری ان بی‌سی اعلام کرد، «هوارد لیبنگود»  (Howard Liebengood) ۵۱ ساله یکی از افسران با سابقه پلیس کنگره آمریکا خارج از محل خدمت به دلایل نامعلومی درگذشته است. 

خبرگزاری صدا و سیما: معترضان ضد تبعیض نژادی در شهر نیویورک با شعار جان سیاه پوستان اهمیت دارد، راهپیمایی کردند.بر اساس این گزارش؛ شمار زیادی از معترضان در لباس های ضد شورش در خیابان های شهر نیویورک به راه افتادند.

یورونیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار یادداشتی در واکنش به حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، این اقدام را نشانه افزایش خطر تخریب ارزش‌های دموکراتیک بر پایه اطلاعات نادرست راستی‌آزمایی نشده در شبکه‌های اجتماعی دانست.دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا وقایع چهارشنبه گذشته در پایتخت آمریکا را یک زنگ خطری جدی برای دموکراسی و بیدار باشی برای مدافعان آن ارزیابی کرد و نوشت:«همه باید بدانند که کوچک‌ترین عقب‌نشینی ما می‌تواند دموکراسی و ارزش‌ها و نهادهای مرتبط با آن را در نهایت و برای همیشه از بین ببرد.»

دویچه وله: آمریکا حوثی های یمن را به لیست گروه‌های تروریستی اضافه می‌کند. مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که آمریکا حوثی ها را به لیست گروه‌های تروریستی خواهد افزود. چنین اقدامی می‌تواند منجر به تشدید بحران در یمن گردد. سازمان ملل بحران یمن را فاجعه خوانده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دولت صنعا اعلام کرد که با سازمان ملل درباره استقرار مجدد نیرو در الحدیده به توافق رسیده است. محمد القادری، عضو کمیته هماهنگی مشترک برای استقرار مجدد نیرو در الحدیده در دولت صنعا گفت: ما با هیئت سازمان ملل درباره بندهای مهمی برای استقرار مجدد نیروها در الحدیده به توافق رسیدیم. جزئیات توافق بعدا منتشر خواهد شد.القادری گفت: اعضای دولت صنعا در کمیته هماهنگی استقرار مجدد، نشست خود را با ریاست علی الموشکی با رئیس هیئت سازمان ملل برای اجرای توافق استکهلم ادامه دادند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر مشاور در امورخارجی امارات شرط اصلی ابوظبی برای عادی سازی روابط با ترکیه را دست برداشتن آنکارا از حمایت از جریان اخوان المسلمین در منطقه دانست. انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات در مصاحبه با اسکای نیوز عربی با بیان اینکه موضوع این نیست که اختلافات یا مسائلی منجر به اختلافات شود، گفت: ترکیه در دوره اخیر اظهارات امیدوار کننده ای در ارتباط با اتحادیه اروپا داشته است. وی افزود: می خواهیم به ترکیه این را بگوییم که بدنبال عادی سازی روابط در چارچوب احترام متقابل به حاکمیت یکدیگر هستیم.

اسپوتنیک روسیه: دبیرکل سازمان ملل، دو مانع اصلی دربرابر آتش بس در سراسر جهان را نام برد.آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد برگزاری اولین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: عدم اعتماد و اقدامات مخرب نیروهای خارجی که در درگیری ها مداخله می کنند، اصلی ترین موانع برقراری آتش بس در سراسر جهان است. وی گفت که خواستار آتش بس در تمام درگیری های جهان و تمرکز بر مبارزه با بیماری همه گیر کرونا است.

تی.آر.تی ترکیه: الهام علی‌یف رئیس‌جمهورآذربایجان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه فردا دوشنبه در مسکو درباره موضوعات مرتبط با قره‌باغ کوهستانی دیدار و گفتگو خواهند کرد.دفتر رسانه‌ای کاخ کرملین با اعلام خبر دیدار علی‌یف، پاشینیان و پوتین در 11 ژانویه، اعلام کرد که این دیدار با وساطت پوتین انجام می‌شود.کمک به آسیب دیدگان جنگ، همکاری‌های تجاری، اقتصادی و حمل و نقل در منطقه نیز از دیگر موضوعات این نشست سه جانبه عنوان شده است.

خبرگزاری ایلنا: رهبر کره‌شمالی به عنوان دبیرکل حزب حاکم این کشور انتخاب شد. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز -دوشنبه- اعلام کرد که کیم در هشتمین کنگره حزب کارگر کره‌شمالی به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شده است.

خبرگزاری فارس:  وزیر خارجه تایوان یک روز بعد از اعلام وزیر خارجه آمریکا درباره لغو تمام محدودیت‌های روابط این کشور با تایوان، از این اقدام ضد چینی واشنگتن بشدت استقبال کرد.«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه از لغو تمام محدودیت‌های روابط با تایوان خبر داد. «جوزف وو» وزیر خارجه تایوان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران از این اقدام ضد چینی آمریکا استقبال و آن را «اقدامی بزرگ» توصیف کرد.

رادیو چین: موسسه اقلیمی اتحادیه اروپا اعلام کرد : سال 2020 میلادی یکی از گرم‌ترین سالها در تاریخ است. موسسه نظارت بر تغییرات اقلیمی وابسته به اتحادیه اروپا خبر داد: گرمای هوا در سالهای 2020 و 2016 میلادی در تاریخ بی سابقه بوده و دمای هوای کره زمین به سرعت در حال افزایش است.

 ان. اچ.کی ژاپن: نوع جدیدی از ویروس کرونا در فرودگاه ژاپن شناسایی شد. وزارت بهداشت ژاپن می گوید چهار نفر که در اوایل ماه جاری میلادی وارد فرودگاه هاندا توکیو شدند، مبتلا به یک نوع جدید از ویروس کرونا بودند که با ویروس کرونای یافت شده در بریتانیا و آفریقای جنوبی متفاوت بوده است.این اولین بار است که این نوع خاص از ویروس کرونا در آزمایش های قرنطینه فرودگاهی در ژاپن شناسایی می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *