جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید| جمله متفاوت سید حسن نصرالله به سردار اشتری

سردار اشتری گفت: به همراه سردار حجازی به دیدار سیدحسن نصرالله رفتیم. به ایشان گفتم من افتخار می‌کنم که آقای حجازی فرمانده من هستند. آقای سیدحسن نصرالله که امروز افتخار جهان اسلام هستند گفتند سردار حجازی فرمانده من نیز هستند./ دانشجو

ببینید| جمله متفاوت سید حسن نصرالله به سردار اشتری

سردار اشتری گفت: به همراه سردار حجازی به دیدار سیدحسن نصرالله رفتیم. به ایشان گفتم من افتخار می‌کنم که آقای حجازی فرمانده من هستند. آقای سیدحسن نصرالله که امروز افتخار جهان اسلام هستند گفتند سردار حجازی فرمانده من نیز هستند./ دانشجو

 تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا

 نیویورک – ایرنا-  دانشجویان دانشگاه های جورج واشنگتن و کالیفرنیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در ادامه تظاهرات سراسری در این کشور در حمایت از مردم فلسطین، به جنبش حمایت از مردم غزه پیوستند.

 تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا

 نیویورک – ایرنا-  دانشجویان دانشگاه های جورج واشنگتن و کالیفرنیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در ادامه تظاهرات سراسری در این کشور در حمایت از مردم فلسطین، به جنبش حمایت از مردم غزه پیوستند.

Loading

رسانه ها؛ افزایش تنش موشکی میان مسکو و واشنگتن و…

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تشدید تنش نظامی و موشکی بین روسیه و آمریکا، اظهارات دونالد ترامپ در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از شکست در انتخابات، سفر کوشنر به غرب آسیا، گزینه‌های احتمالی جو بایدن برای ریاست سیا، تنش در روابط چین و استرالیا، تاکید دوباره اسکاتلند بر استقلال از بریتانیا،  درخواست رئیس جمهور ارمنستان  برای  استعفای دولت، از سرگیری سفرهای تجاری بین ژاپن و چین، چین به دنبال ساخت ایستگاه تحقیقاتی در کره ماه و شکست سخت ترامپ آمریکای لاتین در انتخابات شهرداری‌های برزیل از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

 خبرگزاری صدا و سیما: آزمایش موشک جدید مافوق صوت “سیرکون” و سامانه پدافند موشکی ضد بالستیک “تیژول” روسیه، همزمان با انتقال سامانه آتشباری دوربرد “هیماس” آمریکا به رومانی و شلیک به سوی اهدافی در آب‌های دریای سیاه، این روز‌ها تنش نظامی و موشکی بین روسیه و آمریکا به شدت افزایش داده است. پس از آنکه آمریکا هفته گذشته با انتقال سامانه آتشباری دوربرد خود به رومانی و شلیک به سوی اهدافی در آب‌های دریای سیاه با هشدار جدی روسیه مواجه و مجبور به جمع آوری این سامانه و انتقال آن به آلمان شد، روسیه نیز دو سامانه جدید موشکی، با نام موشک مافوق صوت سیرکون و موشک ضد بالستیک تیژول را با موفقیت آزمایش کرد تا پاسخی محکم به اقدامات نظامی خصمانه آمریکا و پیامی روشن به حاکمان جدید کاخ سفید ارسال کند.

دویچه وله: دونالد ترامپ در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از شکست در انتخابات بار دیگر بر “تقلب” در انتخابات سوم نوامبر تاکید کرد. ترامپ همچنین از عملکرد پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری به علت “عدم همکاری” با خود انتقاد کرد. دونالد ترامپ برای نخستین بار پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی شرکت کرد. این مصاحبه که با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز انجام گرفت، ۴۵ دقیقه طول کشید و روز یکشنبه ۲۹ نوامبر پخش شد.

الکوثر فارسی: مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا و از طراحان معامله قرن به زودی از عربستان سعودی و قطر دیدار می کند.یک مقام ارشد آمریکایی  گفت که کوشنر در شهر نئوم با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار خواهد کرد و سپس با سفر به قطر با امیر این کشور نیز دیدار خواهد داشت.کوشنر و تیم وی به عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین،‌امارات و سودان کمک کرده‌اند و مقامات معتقدند که وی قصد دارد پیش از آنکه ترامپ کاخ سفید را در تاریخ 20 ژانویه (1 بهمن) ترک کند کشورهای بیشتری را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ترغیب کند.

خبرگزاری تسنیم: هنوز نامزد پیروز در انتخابات جنجالی آمریکا گزینه خود را برای ریاست سازمان بدنام سیا انتخاب نکرده است اما رسانه‌های آمریکایی درباره گزینه‌های احتمالی گمانه زنی کرده‌اند که مهمترین آنها مارک مورل است که به داشتن روحیه ضدایرانی و روسی معروف است. آسوشیتدپرس پنج روز قبل به نقل از منابع مطلع گزارش داد، جو بایدن در حال بررسی گزینه مایک مورل، سرپرست سابق سیا برای تصدی ریاست این سازمان در زمان ریاست جمهوری خود است.

خبرگزاری مهر : افشای جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان و اقدام یک دیپلمات چینی در انتشار تصویری در این رابطه موجب اوج گیری تنش ها میان کانبرا و پکن شده است. اقدام یک دیپلمات چینی در انتشار تصویری از یک نظامی استرالیایی که چاقویی را در زیر گلوی یک کودک افغانستانی قرار داده با واکنش تند استرالیا مواجه شد به طوری که «اسکات موریسون» نخست وزیر این کشور خواستار معذرت خواهی پکن شد.

خبرگزاری فارس:  وزیر اول اسکانلند در مصاحبه‌ای بار دیگر بر لزوم استقلال این سرزمین از بریتانیا تأکید کرد و آن را خواسته اکثریت مردمش توصیف کرد. «نیکولا استورجئون» در مصاحبه با «اسکای نیوز» گفت: «با آغاز دوره جدید پارلمان اسکاتلند، بحث استقلال را مطرح می‌کنیم. ما همه ابزارهای لازم برای بازسازی [اسکاتلند] بعد از شیوع کرونا را در اختیار داریم».وزیر اول اسکاتلند افزود:‌ «این چیزی است که اکثریت مردم اسکاتلند می‌خواهند، نه بوریس جانسون [نخست وزیر بریتانیا] و دار و دسته حامیان برگزیت. وی روز شنبه نیز در جلسه پارلمان اسکاتلند گفته بود: استقلال به روشنی در مقابل دیدگانمان قرار دارد.

آناتولی  ترکیه: آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان خواستار استعفای دولت این کشور شد. سرکیسیان طی سخنرانی در نشست لابی ارامنه در روسیه با انتقاد از دولت و نیکول پاشینیان نخستوزیر این کشور، خواستار استعفای دولت شد. وی با تراژدی خواندن شکست ارمنستان در مقابل آذربایجان و خروج نیروهای این کشور از قره‌باغ کوهستانی، گفت: در هر کشوری که چنین تراژدی بزرگی رخ می‌دهد، چاره‌ای نیز وجود دارد. دولتی که مسبب این شده باید استعفا بدهد.

 ان. اچ.کی ژاپن: ژاپن و چین در تلاش برای تسهیل محدودیت های ورود و همچنین افزایش فعالیت های اقتصادی از امروز دوشنبه سفرهای تجاری بین دو کشور را از سر می گیرند.به این ترتیب از امروز افرادی که فعالیت های تجاری دارند مجاز هستند برای اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت بین دو کشور تردد کنند.

خبرگزاری ایرنا: با گذشت چندین دهه از اجرای برنامه های جاه طلبانه فضایی چین به نظر می رسد که طرح این کشور برای ایجاد ایستگاه تحقیقاتی در ماه هر روز به واقعیت نزدیکتر می شود.یکی از طراحان ارشد برنامه اکتشافات قمری در چین می‌گوید که کاوشگر «چانگ یی ۵» این کشور که در حال انجام ماموریت است عملکردهای بسیار موفقی داشته و انطباق آن با سامانه‌ها و ارتباطات زمینی بسیار مطلوب و با موفقیت انجام شده است.بر اساس آنچه دانشمندان علوم فضایی چین اعلام کرده‌اند این کشور در نظر دارد تا در چند سال آینده پایگاه تحقیقاتی خود را در ماه ایجاد کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس جمهوری برزیل در انتخابات شهرداری‌ها شکست سنگینی را متحمل شد و تنها پنج کاندیدا که مورد حمایتش بودند موفق شدند در این رقابت پیروز شوند اما هیچکدام در شهرهای بسیار مهم انتخاب نشدند. بدترین شکست برای ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در ریودوژانیرو، محل تولد وی اتفاق افتاد که در آن، مارسلو کریوا، شهردار در دور دوم انتخابات روز یکشنبه شکست خورد و جای خود را به ادواردو پائس داد؛ پائس به عنوان پیروز در انتخابات شهرداری‌ها گفت که این پیروزی سیاست بر رادیکالیسم است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *