جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

رسانه‌ها: تاکید بایدن بر سیاست تشکیل ائتلاف‌ها در عرصه جهانی و…

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انفجار در محل استقرار نیروهای ترکیه در غرب ادلب، آتش‌سوزی بزرگ در مخزن سوخت آرامکو در پی عملیات موشکی انصارالله، قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه، کنفرانس خبری ۶۳ ثانیه‌ای ترامپ!، ممانعت سفارت آمریکا از ارائه گزارش ترور فرماندهان مقاومت به پارلمان عراق، شکسته شدن رکورد افزایش قیمت نفت، توافق نمایندگان لیبیایی برای برگزاری نشست در غدامس لیبی، کمک ۱۳ میلیارد دلاری جامعه جهانی به افغانستان، ابراز نگرانی شورای اروپا از یورش پلیس فرانسه به پناهجویان، تاکید وزیر خارجه چین بر حاکمیت این کشور بر جزایر سنکاکو، تاکید بایدن بر سیاست تشکیل ائتلاف‌ها در عرصه جهانی و حمایت ریاض از «فرمانده ترورها» در عدن از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: «دیده بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که انفجاری مهیب در منطقه «محمبل» واقع در غرب ادلب همزمان با حضور واستقرار نیروهای ترکیه در این منطقه رخ داد. «دیده بان حقوق بشر سوریه» که مرکز آن در لندن است تاکید کرد که وقوع این حادثه ناشی از انفجار مین از سوی نیروهای ترکیه بوده است. روز سه شنبه کاروان جدیدی از نیروهای ترکیه وارد اراضی سوریه شد. یک منبع امنیتی در این باره گفت که حدود ۳۰ خودروی نظامی حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی از گذرگاه مرزی کفرلوسین با اسکندرون در شمال ادلب به سمت مراکز دیده بانی خود در غرب ادلب شد.

خبرگزاری تسنیم: شرکت نفتی آرامکو عربستان امروز اعلام کرد که حمله موشکی جنبش انصارالله یمن به تأسیسات این شرکت در جده تلفاتی نداشته اما باعث آتش گرفتن یک مخزن نفتی شده است. مدیران این شرکت نفتی بزرگ به خبرنگاران اجازه دادند محل اصابت موشکی را که دیروز شلیک شده بود، از نزدیک ببینند.

اسپوتنیک روسیه: ممکن است ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع روسیه ، تعدادی از شرکتهای دفاعی و صنایع غیرنظامی ، یکی از موسسات مرتبط با دفتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و مرکز پزشکی قانونی استان نیژنی نوگورودروسیه را تحریم کند. به گزارش اسپوتنیک، پیش نویس لیست تحریم ها ، که توسط دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی آمریکا تهیه می شود ، حاکی از این نکته است. اقدامات جدید مربوط به محدودیت هایی است که طبق پیش نویس می خواهند علیه 89 شرکت چینی در حال همکاری با ارتش و 28 سازمان  صنایع هواپیمایی ، فضایی و هسته ای ، ساخت ابزار و موتور و همچنین مراکز علمی اعمال کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): حضور چند ثانیه‌ای ترامپ در اتاق مطبوعاتی کاخ سفید و صحبت‌هایش با خبرنگاران تعجب حاضران را موجب شد. ظاهرا حضور رئیس جمهور در میان خبرنگاران فقط برای اطلاع‌رسانی درباره رسیدن شاخص بورس داوجونز به سطح تاریخی ۳۰۰۰۰ بود. به گزارش یاهو نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به میان خبرنگاران در کاخ سفید آمد و گفت: من از اتفاقی که در زمینه تولید واکسن رخ داده هیجان زده هستم، این واقعا باورنکردنی است. بازار بورس هم رقم ۳۰۰۰۰ را شکسته است، در حالی که هرگز قبلا به این رقم نرسیده بود. این یک رقم مقدس است. من می‌خواهم به همه افراد در داخل دولت تبریک بگویم. آنها سخت کار کردند و از همه مهمتر من می‌خواهم از مردم کشورمان تشکر کنم چون هیچ مردمی مثل شما وجود ندارد.

الکوثرفارسی: «عبدالامیر التعیبان» نماینده پارلمان عراق از فراکسیون الصادقون امروز چهارشنبه در گفت وگو با وبگاه خبری «المعلومه» گفت، سفارت آمریکا نظرات و تصمیمات خود را بر دولت عراق تحمیل کرده و از ارائه نتایج تحقیقات مربوط به ترور فرماندهان مقاومت به پارلمان ممانعت می‌کند و این امر کاملا روشن است. این نماینده پارلمان عراق از سفارت آمریکا خواست، از قلدری و اعمال زورگویی علیه حاکمیت و ملت عراق دست بردارد. پیشتر نیز برخی نمایندگان پارلمان عراق از تعلل و وقت‌کشی دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در اعلام نتایج تحقیقات مربوط به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به پارلمان خبر داده بودند.

العالم فارسی: روز چهارشنبه بهای معاملات نفت برنت ۵۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۴۸ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته تقریبا چهار درصد افزایش یافته بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۷ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۴۵ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته بیش از چهار درصد صعود کرده بود. هر دو شاخص به بالاترین رکورد از اوایل مارس تاکنون صعود کرده اند و در چهار روز گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته اند. کوین سولومون، تحلیلگر اقتصادی انرژی در شرکت استون ایکس در این باره گفت: بازار نفت در وضعیت ریسک پذیری قرار گرفته زیرا اکنون ما سه واکسن موثر داریم که می توانند با ویروس مبارزه کنند.

 خبرگزاری صدا و سیما:به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره‏؛ نمایندگان لیبیایی شرکت کننده در نشست مشورتی در شهر طنجه مغرب، درباره برگزاری نشست پارلمانی در شهر غدامس لیبی به توافق دست یافتند. این پارلمان دارای حد نصاب قانونی نمایندگان برای اتخاذ تصمیمات مهم برای کشور لیبی خواهد بود. این در حالی است که یکصد و بیست نماینده پارلمان لیبی در شهر طنجه مغرب نشستی پشت درهای بسته برگزار کردند. این نشست در ادامه نشست های روز دوم و درچارچوب رایزنی های اعضای پارلمان لیبی صورت گرفت.

خبرگزاری مهر : کنفرانس ژنو برای جلب کمک‌های چهار ساله به افغانستان، با اعلام حدود ۱۳ میلیارد دلار کمک مشروط به پایان رسید. نمایندگان بیش از یکصد کشور و سازمان جهانی متعهد شدند که برای چهار سال آینده، حمایت مالی و سیاسی خود را از افغانستان دریغ نکنند. طبق بیانیه پایانی کنفرانس، مقرر شد حداقل ۳.۳ میلیارد دلار برای سال اول در نظر گرفته شود حال آنکه انتظار می رود که این مبلغ برای سه سال باقی‌مانده نیز تمدید شود.

آناتولی  ترکیه: دونیا میاتوویچ، کمیسر حقوق بشر شورای اروپا در واکنش به تصاویر منتشر شده مبنی بر یورش نیروهایی امنیتی فرانسه به پناهجویان در پاریس پایتخت این کشور برای تخلیه چادرها این حادثه را شوکه کننده توصیف کرد. میاتوویچ درباره یورش پلیس فرانسه به حدود 500 پناهجو که اکثر آن‌ها اتباع افغانستان هستند، در میدان تاریخی «پلاس دو لا رپوبلیک» پاریس اعلام کرد: “تصاویر منتشر شده مبنی بر یورش پلیس فرانسه به پناهجویان شوکه کننده‌است. تحولات در رابطه به این مسئله را از نزدیک دنبال میکنم”. وی همچنین افزود: “جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه به بخش بازرسی پلیس ملی (IGPN) دستور داد تا در این مورد گزارشی تهیه کنند”. گفتنی است که وزیر کشور فرانسه دیروز طی اظهاراتی گفته بود که به بخش بازرسی پلیس ملی دستور دادم طی 48 ساعت دفاعیه خود را ارسال کنند و من نیز آن را به اطلاع عموم شهروندان خواهم رساند.

 ان. اچ.کی ژاپن: وزیر خارجه چین بار دیگر بر حاکمیت کشورش بر جزایر سنکاکو تاکید کرده است. وانگ یی پرهیز از هر اقدامی که ممکن است باعث پیچیده شدن اوضاع در آب های اطراف این جزایر شود را ضروری دانست. وانگ روز سه شنبه پس از دیدارش با موتگی توشیمیتسو، وزیر خارجه ژاپن، در توکیو با خبرنگاران صحبت کرد. او گفت که چین در رابطه با این جزایر همچنان از حق حاکمیت خود دفاع خواهد کرد. او بر اهمیت ارتباط و گفتگو برای رسیدگی فوری به هر مشکلی که ممکن است ایجاد شود، تاکید کرد. وزیر خارجه چین گفت که دو کشور موافقت کرده اند که تا پایان سال میلادی جاری یک خط تلفن مستقیم بین مقامات دفاعی خود برقرار کنند. این اقدام بخشی از ساز و کار ارتباطات بین دوکشور جهت اجتناب از وقوع برخوردهای تصادفی در دریا یا هوا است.

خبرگزاری صدا و سیما: جو بایدن در گفتگوی ضبط شده با شبکه تلویزیونی ان بی سی اعلام کرد، آمریکا به عرصه بین المللی بازگشت و به وظیفه اش در شکل دهی ائتلاف‌ها عمل خواهد کرد. وی با بیان اینکه دونالد ترامپ هنوز با من تماس نگرفته است، افزود، دوره ریاست من را نمی‌توان، سومین دوره ریاست باراک اوباما بر کشور خواند، چون امروز با جهانی متفاوت روبرو هستیم.

خبرگزاری فارس: عناصر «شورای انتقالی جنوب» -وابسته به امارات- اعلام کردند که عربستان سعودی، از فردی حمایت کرده که رهبری ترورهای عدن را بر عهده داشته است. وبگاه «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش داد، این فعالان تأکید دارند که عربستان سعودی از یکی از سرکرده‌های ارشد وابسته به دولت مستعفی یمن حمایت کرده است. به گفته این فعالان، این فرمانده ترورها را در «عدن» یمن فرماندهی می‌کرده است. همزمان با این اظهارات، گروههای وابسته به شورای انتقالی، نوارهایی از جلسات بازجویی از متهمانی منتشر کردند که متهم به عملیات ترور در این شهر بوده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *