جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

Loading
ترجمه سند دفتر اطلاعات شورای دولتی جمهوری خلق چین

چین و جهان در دوران جدید

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ | اسناد, خبر تاپ

شورای راهبردی آنلاین – اسناد: دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی ترجمه گزارش «چین و جهان در دوران جدید» را منتشر کرد.

این متن ترجمه غیررسمی گزارشی با عنوان «چین و جهان در دوران جدید» است که در سپتامبر 2019 توسط دفتر اطلاعات شورای دولتی جمهوری خلق چین منتشر شده و دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی، ترجمه کامل و غیر رسمی آن را صرفا جهت اطلاع و بهره‌برداری نخبگان، کارشناسان، پژوهشگران، دانشجویان و تصمیم‌گیران حوزه سیاست خارجی کشور منتشر می‌کند.

مطالب مطرح شده در این گزارش الزاما مورد تایید این دبیرخانه نیست. در این گزارش آمده است:

سال 2019 با هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین مصادف شده است. طی 70 سال گذشته، چین تحت رهبری حزب کمونیست شاهد تغییرات عمیقی بوده و به توسعه دست پیدا کرده است. چین ظرف چند دهه مسیری را پیموده که کشورهای توسعه‌یافته ظرف چند صد سال طی نمودند. چین اکنون به دومین اقتصاد بزرگ دنیا بدل گردیده، نیازهای مادی یک جمعیت حدوداً 4/1 میلیارد نفری را تأمین می‌کند و از رونق و شکوفایی نسبی در همه عرصه‌ها برخوردار گردیده است.

چین بزرگ‌ترین کشور درحال‌توسعه در سطح دنیاست و یک جمعیت بزرگ و همچنین بنیان‌هایی را در خود جای داده که باید بیش از پیش تقویت شوند. برخی از مبانی بنیادین در چین بدون تغییر باقی مانده‌اند و در نتیجه این کشور همچنان با تعداد زیادی از چالش‌های سخت و دشوار مواجه است. مردم چین هنوز کارهای زیادی دارند که باید انجام دهند. دنیای امروز،تغییرات عمیقی را تجربه می‌کند که طی صد سال گذشته بی‌سابقه بوده‌اند.

چندقطبی‌گرایی، جهانی‌سازی اقتصاد، تنوع فرهنگی و فناوری اطلاعات، روز به روز فراگیرتر می‌شوند. صلح و توسعه همچنان موضوع روز به شمار می‌رود. همزمان، با افزایش بی‌ثباتی و بلاتکلیفی، مشکلات عمیق و کهنه در سرتاسر دنیا نمایان می‌گردند. ایجاد یک جامعه جهانی با آینده مشترک و ایجاد یک دنیای بهتر آرمان مشترک همه مردم دنیاست.چین وارد دوران جدیدی از توسعه شده است. تأثیری که چین بر روی دنیا می‌گذارد اکنون از هر زمان دیگری فراگیرتر، عمیق‌تر و پایدارتر است و دنیا توجه بیشتر و بیشتری به این کشور مبذول می‌دارد.

چین چه مسیری را در پیش گرفت؟ چین اکنون به کدام سمت می‌رود؟ چین در زمینه شکل دادن به دنیا چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ چینِ در حال توسعه به چه نحو با بقیه دنیا تعامل می‌کند؟ به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، دولت چین این گزارش را منتشر می‌کند تا به سؤالات دنیا درباره این کشور پاسخ دهد و جامعه بین‌المللی را در زمینه درک و فهم بهتر فرآیند توسعه چین یاری دهد.

در این گزارش اطلاعات ارزشمندی در رابطه با رشد بنیه اقتصادی چین، استانداردهای زندگی مردم چین، دستاوردهای چین در حوزه ریشه‌کنی فقر، آینده توسعه چین در داخل و خارج از این کشور، نوآوری‌های چین در حوزه علم و فناوری، دورنمای اقتصادی چین و… آورده شده است.

در قسمتی از نتیجه گیری این گزارش آمده است: «ما مردم چین با نگاه به موفقیت‌های هفت دهه گذشته به همه دستاوردهای خویش افتخار می‌کنیم. ما اما به خود غره نمی‌شویم یا دچار رخوت و خمودی نمی‌شویم. در این دوران جدید، عزم و اراده چین در خصوص ترسیم مسیر سوسیالیسم با رنگ و بوی چینی، تبعیت از یادگیری متقابل و همکاری توأم با منفعت متقابل و همکاری با بقیه دنیا دچار تزلزل نخواهد شد. چین در آینده با آغوش گشوده‌تر و به نحو فراگیرتر از دنیا استقبال خواهد کرد، تعاملات بیشتری با دیگر کشورها خواهد داشت و پیشرفت و رونق بیشتری برای خود و بقیه دنیا به ارمغان خواهد آورد.ما در دنیای امروز با طیفی از فرصت‌ها، امیدواری‌ها، متغیرها و چالش‌ها مواجهیم. آینده همه کشورها هیچگاه تا این اندازه از نزدیگ به یکدیگر پیوند نخورده است. آینده دیگران برای هر کدام از ما حائز اهمیت است. تا وقتی که اهداف یکسانی داشته باشیم و به شکل واحد از فرصت‌ها بهره‌مند شویم و با چالش‌ها مواجه گردیم، این توانایی را داریم که یک جامعه جهانی برخوردار از آینده مشترک را شکل دهیم و دنیایی بهتر و درخشان‌تر را برای همگان رقم بزنیم.»

برای دریافت متن کامل گزارش، روی این لینک کلیک کنید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *