جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

در وزارت خارجه آمریکا از اوکراین خواستند که حقیقت را حتی در مورد ناکامی هایش در جبهه بگوید

جیمز روبین، فرستاده ویژه و هماهنگ کننده مرکز تعامل جهانی، وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا گفت که کی یف باید اطلاعات واقعی را حتی در مورد شکست های خود در جبهه فاش کند و دسترسی روزنامه نگاران و خبرنگاران را به “مناطق حساس درگیری” محدود نکند، که با مفهوم آزادی اطلاع رسانی که برای ایالات متحده هنجار است، در تضاد قرار دارد.

مسکو: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی ها رفتارهای متفاوتی داشته باشد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اظهارات برلین درباره مسئولیت ویژه آلمانی ها در قبال یهودیان، گفت: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی ها متفاوت رفتار کند.

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟ / ۳ پیش فرض نادرست بایدن درباره رای‌دهندگان یهودی انتخابات آمریکا

برای اسرائیل باید روشن باشد که وقتی حمایت چاک شومر را از دست می‌دهد، یعنی حمایت کل آمریکا را از دست داده است. با این حساب، همچنان به نظر می‌رسد که دولت بایدن تا حدودی نسبت به اقدامات اخیر دولت نیانیاهو بی تفاوت است و عجله چندانی برای واکنش نشان دادن به بی توجهی، کله شقی و بی اعتنایی وی نسبت به منافع آمریکا ندارد.

Loading

رسانه ها ؛ تنش در هیمالیا و…

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعزام نیروی تازه نفس چین به مرز هند، تصمیم استرالیا برای ارتقای روابط اقتصادی با هند، امضای توافق سازش کشورهای عربی با اسرائیل، واکنش اتاق عملیات مقاومت فلسطین و روسیه به توافق، اظهارات ترامپ درباره پیوستن  عربستان به روند عادی سازی ، تمدید مهلت «ماکرون»  برای تشکیل دولت لبنان، حمایت روسیه از عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، درخواست تروئیکای اروپایی ازایران برای پایبندی کامل به برجام و گشایش هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر: گفته می‌شود که چین حدود ۱۰ هزار نیروی جدید در ساحل جنوبی دریاچه «پانگونگ» در منطقه مورد مناقشه با هند، مستقر کرده است.به این ترتیب، شمار نیروهای چینی متمرکز در این منطقه به حدود ۵۲ هزار نفر می‌رسد که مجهز به ۱۵۰ فروند جنگنده و موشک‌های سطح به هوا نیز هستند.گفته می‌شود نیروهای جدید به ساحل جنوبی دریاچه «پانگونگ» در کوه‌های هیمالیا منتقل شده‌اند.اکنون حدود پنج ماه است که نیروهای دو کشور در دو طرف خط مرزی لاداخ صف کشیده‌اند.

خبرگزاری ایرنا: بلومبرگ نسخه استرالیا در گزارشی اعلام کرد که افزایش تنش ها میان استرالیا و چین پس از انتشار کووید-۱۹ موجب شد تا استرالیا برای افزایش ارتباط با یکی دیگر از اقتصادهای عظیم آسیا، یعنی هند، تلاش کند و ثبت نام دانشجویان بین المللی هند در استرلیا نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۲ درصد افزایش داشته است که سریعترین رشد بازار خدماتی این کشور بوده است. شمار مهاجرین هند در استرالیا  از چین نیز پیشی گرفته است و پس از چین و انگلیس سومین کشور با پراکندگی جمعیت مهاجران است.

یورونیوز:  وزیران خارجه امارات عربی متحده و بحرین به همراه نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهوری آمریکا توافق صلح را در کاخ سفیدامضا کردند. دونالد ترامپ همزمان با امضای تفاهم‌نامه میان اسرائیل و دو کشور امارات عربی متحده و بحرین گفت که مردم جهان شاهد «ظهور یک خاورمیانه جدید» هستند.رئیس جمهوری آمریکا در این مراسم بدون نام بردن از کشوری گفت که به‌زودی «۵ یا ۶ کشور عربی دیگر» با اسرائیل «صلح» خواهند کرد.

 خبرگزاری تسنیم: اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی به مواضع آن اعلام کرد که پاسخ ما به تجاوزات دشمن ادامه خواهد داشت.اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که پاسخ ما به تجاوزات دشمن صهیونیستی برای مقابله با هرگونه تجاوز همچنان ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که کشورش امیدوار است توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی به “صلح” منجر شده و به مساله سازش فلسطین-اسرائیل آسیبی نزند. میخائیل بوگدانف، امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: اگر آن (توافق صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی) به “صلحی جامع” در خاورمیانه و حل تمامی مشکلات از جمله مساله فلسطین منجر شود، این امر “قطعا خوب ” است.

اسپوتنیک روسیه:  رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که عربستان سعودی به زودی و در وقت مناسب به روند توافق سازش با اسرائیل خواهد پیوست. دونالد ترامپ اعلام کرد که دست کم ۷ الی ۹ کشور جهان به زودی به روند صلح خواهند پیوست.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور فرانسه مهلتی را که قبلا برای تشکیل دولت در لبنان مشخص کرده بود، تمدید کرده است تا موانع در این زمینه حل شود. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پایان سفر دوم خود به بیروت (در دوازدهم شهریور) اعلام کرد، دولت جدید لبنان طی دو هفته آینده تشکیل می‌شود.در همین زمینه روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از منابعی که در جریان تحرکات برای تسهیل در تشکیل دولت لبنان هستند، نوشت، ماکرون به طرف‌های مربوطه اطلاع داده قصد تمدید مهلت در این باره را دارد.

العالم فارسی: نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران حمایت مسکو از عضویت دائم ایران در این سازمان را اعلام کرد.کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو به منظور بحث و گفت‌وگو در خصوص روند همکاری‌های ایران و سازمان همکاری شانگهای دیروز (سه‌شنبه) ۲۵ شهریور ماه سال جاری با «بختیار حکیم اف» نماینده رئیس جمهور روسیه در امور این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

آناتولی  ترکیه:  انگلستان، آلمان و فرانسه سه کشور اروپایی طرف برجام از تهران خواستند تا بر تعهدات خود در این زمینه پایبند باشد.انگلستان، آلمان و فرانسه سه کشور اروپایی طرف برنامه جامع مشترک «برجام» موسوم به کشورهای «ای3» در ادامه نشست هیئت مدیره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تهران را به پایبندی کامل بر تعهدات خود در قالب این توافقنامه فراخواندند.

رادیو چین: نشست اختتامیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل و جلسه افتتاحیه هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شدند.طبق روال، سازمان ملل متحد معمولاً جلسه اختتامیه دوره قبل مجمع عمومی را یک روز قبل از مراسم افتتاحیه دوره فعلی مجمع عمومی برگزار میکند. ولی امسال تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، سازمان ملل ترتیبات نشستهای هفتاد و پنجمین دور مجمع عمومی را تنظیم کرد تا خطر سرایت بیماری کاهش یابد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *