جدیدترین مطالب

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

Loading

أحدث المقالات

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد

وزیر خارجه اردن اشغالگری رژیم اسرایئل در منطقه را عامل همه تنش‌ها و بحران‌ها در اراضی اشغالی و منطقه دانست و گفت که این اشغالگری امنیت و ثبات برای تل‌آویو به ارمغان نمی‌آورد و نباید به رژیم اسرائیل اجازه تشدید تنش داد.

پیشنهاد دهشتناک وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در مورد زندانیان فلسطینی/ همه را اعدام کنید

تهران-ایرنا- «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پجشنبه شب پیشنهادی دهشتناک و ضد انسانی برای خالی شدن زندان‌های این رژیم از اسرای فلسطینی ارائه داده است و گفت که همه را اعدام کنید.

Loading

انقلاب بی‌‎سروصدا در بازار گاز اوکراین

شورای راهبردی آنلاین - رصد: به تازگی انقلابی در بازار گاز در اوکراین اتفاق افتاده است. این تحول چشمگیر بدون سروصدا و تبلیغات اتفاق افتاده، اما حاصل ۵ سال نبرد فشرده سیاسی است.

الکساندر خارچنکو در تحلیلی که شورای آتلانتیک منتشر کرد، نوشت: دولت اوکراین در تاریخ اول اوت چراغ خاموش تصمیم گرفت رژیم الزامات خدمات دهی عمومی (PSO) در بازار گاز را کنار بگذارد. این خدمات، نظام رگولاتوری بود که پیش از این به دولت امکان می‌داد تا قیمت گاز را برای خانوارها و شرکت‌های توزیع گرمایش منطقه‌ای معین کند. این سیستم موجب می‌شد که شرکت دولتی نفتگاز اوکراین نتواند به صورت مستقیم گاز را به مصرف کنندگان نهایی بفروشد و مجبور بود تا گاز را با واسطه عرضه کند.

در عمل، تغییر اخیر در بخش انرژی گامی انقلابی برای کل اقتصاد اوکراین محسوب می‌شود. همه خانوارهای اوکراینی به بازار گاز دسترسی پیدا می‌کنند و در همین حال شرکت‌های واسطه‌ای دیگر نخواهند توانست به‌واسطه دلالی که بعضاً ممکن بود پول نفتگاز را هم پرداخت نکنند، از رانت بهره ببرند.

دمیتری فیرتاش، از طبقه الیگارش صاحب ۷۵ درصد از این شرکت‌های واسط بود و سیستم سابق را در دوره ریاست جمهوری ویکتور یانوکوویچ ایجاد کرد. از آن زمان توانسته بود همه دولت‌های پس از او را متقاعد کند تا این سیستم را حفظ کنند. دولت کنونی اوکراین در نهایت توانست این سیستم شبهه‌ناک را تعطیل کند؛ سیستمی که به گفته منتقدان موجب شده بود شرکت‌های واسط بتوانند از طریق آن حدود دو میلیارد دلار به جیب بزنند.

در همین حال ممکن است است اقدامی ضد این انقلاب صورت گیرد. قطعاً بسیاری از بازیگران سیاست داخلی اوکراین که منافعشان از این بابت از دست می‌رود، بیکار نخواهند نشست.

برای صندوق بین‌المللی پول و دیگر شرکای بین‌المللی اوکراین حیاتی است تا از این اقدام دولت اوکراین حمایت کنند. در همین حال بار اصلی حمایت از این تصمیم انقلابی بر دوش مردم اوکراین است و بدون آن‌ها انقلاب در بازار گاز اوکراین دوام نخواهد آورد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *